Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 64252
Kirjoituksia 174764

Technicolor CGA2121 kokemukset



Highlighted

Technicolor CGA2121 kokemukset

Vakiokalustoa ☆
Viestejä 173 kpl

Technicolor CGA2121 kokemukset

1/201

Tämmöstä modeemia saa nykyään Telialta. Saa nähdä onko parempi kuin muut ciscot? Pistin tilaukseen ja testaukseen. Kyseinen modeemi käy siis kaapeliverkkoon: Tässä specksit modeemista: http://www.normann-engineering.com/products/product_pdf/ccap_cmts_-_cable_modems/technicolor/CGA2121...

200 vastausta
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 69 kpl

101/201

Hei,

Olen huomannut ihan samaa ongelmaa. Kuulun Windows Insider rinkiin ja minulla on kolme Win 10 konetta. Lataan siis viikottain uusia päivityksiä. Viimeksi eilen päivitin kaikki kolme Windowsia. Kun näin viestisi, kokeilin Speedtestiä:

 

Nopeus1.PNG

 

Tämän jälkeen käynnistin reitittimen uudelleen:

 

Nopeus2.PNG

 

Ja taas pelaa. Vaikea sanoa, mistä nopeuden yhtäkkinen pudotus johtuu. Onko se reitittimestä kiinni, vai yhteydestä?

t. Hannu

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 20 kpl

102/201

Nyt on CGA2121 ollut käytössä useamman viikon ja alkuongemien jälkeen purkki toimii hyvin.

 

Muutaman kerran on Techicolor mennyt kuitenkin nurin. Joka kerralla pelasin Xbox Onella (enkä pelaa "koko ajan" tai edes paljoa).

 

Mietin, että voi olla sattumaa, ehkä modeemi menee nurin joskus muulloinkin kun netti ei ole käytössä ja ehkä se toipuu itsekseen jollain aikavälillä. Mutta tuntuu hieman erikoiselta, että joka kerta kun purkki on jumittunut, niin olen käyttänyt Xboxia. Enkä oikein ymmärrä miten se olisi mahdollista. Kai Xboxin TCP/IP ja jännitetasot ovat starndardeja? Ihmettelisin jos eivät olisi.

 

Laitoin Xboxin ja XGA2121:n välille vaihteen (switch), sen jälkeen kaatuilua ei ole tapahtunut. Logiikka oli minulla se, että pakettiliikennettä käsitellään vaihteessa ja että Xboxin jännitetasot piuhassa eivät ole suoraan kiinni modeemissa. Ihan tällaista mutu-kokeilua.

 

Joka tapauksessa: nyt on yli kolme viikkoa kulunut kaatuilematta. Ehkä tämä on ihan sattumasta kiinni.

 

Ajattelin kuitenkin raportoida tämän täällä. Ehkä jollain tapahtuu sama asia ja silloin voitaisiin alkaa miettiä, että onko tuo pariskunta Xbox+CGA2121 jotenkin ongelmallinen.

 

Firmware on CGA2121E-ES-13-E1332-c7410r5713-170713

 

 

0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa ☆
Viestejä 173 kpl

103/201

Kyllä se kaatuilu johtuu pitkälti tosta vanhasta ja alkuperäisestä firmiksestä. Pyydä päivittämään se vikailmoituksen kautta, niin ongelmat vähempänä.

0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 531 kpl

104/201

@juknur, hyvä kuulla että tuolla tavalla on kuitenkin toiminut. Jännitetasot verkkokaapelissa ovat normaalisti hyvin marginaaliset, joten sen ei pitäisi aiheuttaa yhteyden kaatumista missään tapauksessa. Jos haluat, voit jättää meille ilmoituksen vaikkapa täältä niin voidaan kyllä päivittää tuohon uusin ohjelmisto.

0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 531 kpl

105/201

@HRTM58, voitko jättää häiriöilmoituksen täältä niin selvitetään mikä tuollaista hidastelua aiheuttaa.

0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa ☆☆
Viestejä 518 kpl

106/201

@henkkaj21@  kirjoitti:

onko teillä kellään ollut sellasta ongelmaa, että nopeus tippuu aika als ja yhtäkkiä nousee taas normaaliksi. eli aluksi antaa sen 750 mutta sitten yhtäkkiä se tippuu jopa alle 300M ja taas nousee samalle 750M tiennoille. vikapalvelusta vaan sanottiin että verkossa ei ole ongelmaa


Kaapeliverkko saattaa perustua jaettuun tilaajakaistaan. Se tarkoittaa, että joku muukin saattaa käyttää samoja kanavia yhtäaikaa - eli kansanomaisemmin jakaa netin kanssasi. Mobiililaajakaistassahan tilanne on aina näin, ja siksi siinä on runsaasti ongelmia ja myydyt nopeudet toteutuvat vain harvoin.

 

Koska kaapeli-tv verkko on suunniteltu alun perin jakamaan samaa signaalia kaikille asiakkaille, on se perinteisesti rakennettu siten, että yksittäisen kaapelin kautta jaetaan signaali lukuisille asiakkaille. Jos tällaisen vanhan kaapeliverkon päälle toteutetaan Internet-yhteys, jakavat kaikki kyseisessä haarassa olevat saman yhteyden keskenään. Keskuspäässä voi olla kyllä kapasiteettia/kanavia useamman asiakkaan tilauksiin, mutta todennäköisesti ei siten, että jokaiselle asiakkaalle olisi varattu omat kanavat.

 

Tilanne on totta kai eri, jos on tiedossa että joka ikiselle asiakkaalle on kaapelijakamossa täysin oma dedikoitu portti (kuten valokuitu, ADSL- ja VDSL-yhteyksissä on) tai verkko on suunniteltu siten että samaa kaapelia jaettaessa on kapasiteettia niin paljon, että kaikille riittää täysi tilaajakaista myös yhtäaikaa.

0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 69 kpl

107/201

Hei,

Tein häiriöilmoituksen samana päivänä. En ole saanut vielä mitään vastausta. Testasin äsken Speedtestillä:

 

Nopeus2.PNG

 

t. Hannu

0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 345 kpl

108/201

@HRTM58 Häiriön tutkinnasta pitäisi tulla matkapuhelimeen tekstiviesti, johon voit tarvittaessa vastata ohjeiden mukaan. Mikäli et ole saanut viestiä, niin ottaisitko yhteyden vaikkapa Telian etusivun alareunan chatissä, niin katsotaan mikä on tilanne.

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 18 kpl

109/201

Onko kellään kokemusta ko. modeemin siltauksesta. Siltasin toissapäivänä mutta en voinut sen jälkeen jakaa wifiä tableteille yms. wifi meni vain pois päältä eikä lähde napista käyntiin. Palautin tehdas asetukset jonka jälkeen sain laitteet wifillä yhdistettyä.

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 1 kpl

110/201

Sain technicolor CGA2121 modeemin viikko sitten ja siitä lähtien on ollut käytössä tämä Telian lupaama 750 megan yhteys.

Modeemi pätkii yhteyttä monta kertaa päivässä ja nopeus on yleensä 80-90 megaa. Tein jo vikailmoituksen ja modeemiini asennettiin päivitys, mutta se ei auttanut. Tuntuu ihmeelliseltä, että luvataan XXL yhteyttä mikä ei todellakaan toimi. Vanha yhteys 100 megan kaapelinetti toimi todella hyvin eri modeemilla. Nopeus silloin koko ajan n.110megaa.

 

En tiedä mitä tehdä. Pitäisikö irtisanoa tämä sopimus? Tietokoneeni melko uusi 3v vanha sekä asunto valmistunut 2007 eli ei tuo kaapeliverkkokaan pitäisi olla liian vanha.

 

Mistä voi johtua tälläiset ongelmat, että netti katkeaa ja yhteys todella hidas siihen mitä sen pitäisi olla? Kiitos jo etukäteen vastauksista. 

0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.