Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
PorvooHaikkoo
Uusi keskustelija
  • 8 custom-general.kudos
  • 17 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Valokuidun nopeus max 100mb

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Moi. Taloomme on vedetty rakennusvaiheessa (v. 2012) edellisen omistajan toimesta kahden eri toimijan valokuidut (telian ja kilpailijan). Telia tarjoaa omalle valokuidulleen maksiminopeudeksi 100/100mb ja kilpailija 1000mb. Lisänopeutta kysyessäni myyntipalvelu alkaa vain hanakasti myymään 4g-mokkuloita lisätehoiksi joita en todellakaan kaipaa vaan haluaisin lisää nopeutta kuituun. Kunnon selitystä tälle maksiminopeudelle ei oikein tunnu löytyvän. Eikö kuidulla pitäisi kuitenkin päästä kovempiinkin vauhteihin? Nyt ainoana vaihtoehtona tuntuu olevan kilpailijan kelkkaan hyppääminen. Paikkana Haikkoo,Porvoo.

89 vastausta
HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 140 custom-general.kudos
  • 801 custom-general.replies
  • 69 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@PorvooHaikkoo  kirjoitti:

Kiva nähdä, että muilla homma etenee mutta itsellä ollut homma nyt jo yli kaksi vuotta jäissä, eikä kellään Telialla edelleenkään ole selkeästi mitään kiinnostusta edes yrittää ratkoa asiaa. Onkohan tänne alueelle joskus tulossa uutta kytkintä vai ei? Uutta asuntoa kuitenkin pukataan kokoajan kiihtyvällä tahdilla naapurustoon. Jos edes tähän joku uskaltaisi ottaa kantaa?


Kehitämme verkkoa ja verkkolaitteita jatkuvasti. Parannukset tehdään päätösten mukaisesti omissa järjestyksissään. On harmillista kuulla, että kohdallasi aikataulu on venynyt pitkäksi yhteydenotoistasi huolimatta. Päivityksien aikatauluun vaikuttaa myös paljon meistä riippumattomat asiat, kuten laitesaatavuus. Kuitumuuntimien ja verkon laitteiden hankinnassa on ollut hetkittäin saatavuushaasteita.

Sinun alueellesi seuraava verkon laitteiden päivitys on tulossa ensi vuoden tammikuun aikana. Tässä päivityksessä meidän on myös tarkistettava asunnoissa olevat kuitumuuntimet ja vaihdettava ne tarvittaessa uudempiin, 1G nopeutta tukeviin.

Olemme nyt voineet Yhteisön kautta selvittää nämä pari tapausta, mutta pyydämme ottamaan näissä tapauksissa yhteyttä asiakaspalveluumme. Sieltä kuituliittymien nopeuden nostopyyntö kirjautuvat asiakas- ja osoitekohtaisten liittymätietojen kanssa eteenpäin, joka helpottaa ja nopeuttaa asian selvitystä.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa

osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.

PorvooHaikkoo
Uusi keskustelija
  • 8 custom-general.kudos
  • 17 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Laitoin nyt aspaan viestiä. Katsotaan mikä ruljanssi alkaa 👍🏻😁

WillMackey
Kommentaattori
  • 5 custom-general.kudos
  • 30 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Aavistuksen aiheen sivusta mutta koska tuota nopeuden nostoa joutuu nyt jatkossakin itse kytätä saatavuushaun kautta niin mainitaan nyt täälläkin että se haku tuntuu olevan rikki nykyisellä otannalla 50% kerroista. Tälläkin hetkellä se sanoo vain "Hups! Päivitä sivu ja kokeile uudestaan!", eikä sivun cachen tyhjennyskään auta. Muistan myös historiasta että on jäänyt pariin kertaan Telian hinnat tarkistamatta kun haku ei vaan toimi. Monesti se on päiväkausia rikki eli ei mikään hetkittäinen jumi.

HannaSu
Telialainen
Telialainen
  • 128 custom-general.kudos
  • 561 custom-general.replies
  • 19 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@WillMackey  kirjoitti:

Aavistuksen aiheen sivusta mutta koska tuota nopeuden nostoa joutuu nyt jatkossakin itse kytätä saatavuushaun kautta niin mainitaan nyt täälläkin että se haku tuntuu olevan rikki nykyisellä otannalla 50% kerroista. Tälläkin hetkellä se sanoo vain "Hups! Päivitä sivu ja kokeile uudestaan!", eikä sivun cachen tyhjennyskään auta. Muistan myös historiasta että on jäänyt pariin kertaan Telian hinnat tarkistamatta kun haku ei vaan toimi. Monesti se on päiväkausia rikki eli ei mikään hetkittäinen jumi.


Saatavuushaun kanssa on kieltämättä meillä ollut viime aikoina hieman haasteita. Pyrimme jatkuvasti parantamaan itsepalvelukanaviamme, ja saatujen palautteiden kautta saadaan myös tietoa mikäli jokin toiminne vaatii korjausta. Tästä saatavuushausta ja siihen liittyvästä häiriöstä olemmekin saaneet jo aiemmin palautetta, ja tätä tutkitaan parhaillaan mistä ongelma johtuu. Saatavuutta voidaan katsoa tarpeen mukaan myös asiakaspalvelumme kanssa. 🙂 

WillMackey
Kommentaattori
  • 5 custom-general.kudos
  • 30 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Vahvasti jatkuu kyllä. Ehti se liittymä olla 3pv auki kunnes katkastiin just "ihan parhaaseen" aikaan töidenkin puolesta. Soitto aspaan ja saan kuulla että liittymä on suljettu, syytä ei tiedä, menee 2pv korjata. Pitää vissiin ostaa oma kuitu ja vetää se ite tonne Valokuitusen verkkoon.

JoonasLam
Moderaattori
Moderaattori
  • 277 custom-general.kudos
  • 665 custom-general.replies
  • 35 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@WillMackey  kirjoitti:

Vahvasti jatkuu kyllä. Ehti se liittymä olla 3pv auki kunnes katkastiin just "ihan parhaaseen" aikaan töidenkin puolesta. Soitto aspaan ja saan kuulla että liittymä on suljettu, syytä ei tiedä, menee 2pv korjata. Pitää vissiin ostaa oma kuitu ja vetää se ite tonne Valokuitusen verkkoon.


Tätä on vaikea kommentoida näkemättä mitä taustalla tapahtuu, joten en lähde tässä kohtaa tarkemmin arvaamaan. Joko kyseessä on siis jokin häiriötilanne tai muu sopimukseen/tilaukseen liittyvä muutos. Katkos ei tietenkään tunnu hyvältä, mutta ilmeisesti asia meni kuitenkin korjaukseen, joka on hyvä asia.

Telia Yhteisön moderaattori | *insert quote here*

WillMackey
Kommentaattori
  • 5 custom-general.kudos
  • 30 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Länsirintamalta ei mitään uutta. Mulla ei viäkää oo >100mbps liittymää vaikka se tuli luvatusti kytketyksi jo ajat sitten.
En oo voinu päivittää liittymänopeutta munTelia-sivujen kautta koska sieltä en saa tarjoushintaa, joka tietty kuuluisi saada kun en tuota pystynyt alunperin itselleni valitsemaan. OIi ollut "hieman"  haastava saada asiakaspalveluun yhteyttä kun chatissa on jatkuvasti jono niin täynnä ettei jonoon edes pääse, eikä puhelimellakaan ole läpi päässyt kun silloin tällöin on muistanu yrittää. MunTelia-palvelun veistinjättö ei myöskään pelannut kunnes tajusin poistella vanhoja keksejä. Tuntuu että Telian sivujen kanssa saa olla selainta resetoimassa aika tiuhaan että mikään toimii koska välillä se ei anna edes kirjautua (herjaa vaan samaa vikaa kuin olisi antanut väärän salasanan) ennenkuin tyhjää välimuistit. Näin ainakin Chromium-selaimilla.

No tänään vihdoin pääsin puhelimella läpi, mutta ei pystynyt aspa mulle tarjoushintaan nopeutta antamaan. Hinnasto oli muutenkin melko mielenkiintoinen, sillä osoitehaun, munTelian ja aspan kautta löyty kaikista ihan eri hinnat. Aspa tarjos mm. nykyistä jo tarjoushintaista liittymänopeutta puoleen hintaan. Melko jännä. Selvitteli lisää ja soitti takas ja vaihtoehtoja oli alkaa keskittäjäksi, eli pitäs avata kännyliittymäki teille ja teiltähän en kyllä ottais edes roskienvarastointipalvelua enää riesaksi. Toinen vaihtoehto oli sulkea liittymä ja avata uusi. Peilaten edellisiin onnistumisiin (liittymät katkastiin kahdesti edellisessä avauksessa) en kyllä tähän ala koska netin on syytä toimia joka päivä töiden takia. 
Noh, status jäi siihen että lupasi taas selvitellä lisää muttei voinut luvata että nopeudenmuutos onnistuu...

 

Miten tää voi olla tämmöstä takkuamista ihan perusasioissa? Tuntuu että yrityksen strategia on olla suurin vitsi markkinoilla. Joutas jo näkyä iltaroskalehtien sivuilla tämä räpiköiminen.

AsiakasY
Vakiokalustoa ☆☆
  • 139 custom-general.kudos
  • 485 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

 

Miten tää voi olla tämmöstä takkuamista ihan perusasioissa? Tuntuu että yrityksen strategia on olla suurin vitsi markkinoilla. Joutas jo näkyä iltaroskalehtien sivuilla tämä räpiköiminen.


Kyllähän tuo räpiköinti näkyy jo tuloksessa ja laskevassa pörssikurssissa mielestäni todella selvästi. Ja on jo näkynyt pitkään.

WillMackey
Kommentaattori
  • 5 custom-general.kudos
  • 30 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ei muutaku kaikki joukolla shorttaamaan.

PorvooHaikkoo
Uusi keskustelija
  • 8 custom-general.kudos
  • 17 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Meillä kävi lopultakin maanantai aamuna asentajat laittamassa uuden kuitumuuntimen kiinni. Nyt pystyy tilaamaan vaikka 1000MBitin yhteyden jonka tilasinkin ainakin testiin, että näkee miten sisäverkkokaapelointi toimii kovilla nopeuksilla. Talon papereiden mukaan sisäverkon pitäisi tukea nopeuksia aina tuonne 1000een megaan asti. Jos kaikki skulaa kuten pitää niin jätetään se nopeus sitten voimaan. Hinnatkin painoivat kilpailijaansa alemmalle tasolle. Hyvä näin 👍🏻 Vajaan kolmen vuoden taistelu on siis ohi. 😁