10/10 nopeus onkin vain noin 10/3?

  • 11 December 2014
  • 3 kommenttia
  • 1 katselukerta

Parina viime päivänä netin lähetysnopeus on tuntunut erittäin hitaalta, joten katsoin mitä speedtest.net näyttää, ja se näyttääkin kaikilla selaimilla lähetysnopeudeksi vain n. 3Mbit/s luvatun 10Mbit/s sijaan. Aikaisemmin lähetysnopeudessa ei ole ollut mitään vikaa. Olen käynnistänyt modeemin uudelleen ja kokeillut kahdella eri tietokoneella. Mistähän tämä voisi johtua?

3 kommenttia

Mulla sama homma, pitäis olla 24mbit, ja speedtestin avulla kun katson niin ulos 3.4mb ja sisää 0.10mb!
Muo ei ole mikään muu sonerassa vituttanu enemmän kuin tämä asiakaspalvelu, aivan liian hankalaksi tehty + riskit 100euroo jostai asentajan tulemisesta katsomaan ja jos vika onki laitteissa. Elisa taisi vetää valokuituverkkoo juuri tänne päin joten uskon että pian siirtyminen kilpailijalle on ajankohtainen.

Voisiko joku soneran tyypeistä vähän selvitellä / ottaa minuun yhteyttä ongelmassani?

Olen kokeillut Wlan / kiinteään kaapelia + thomsonin resetointia, ei auta. Nopeuden pysyvät hitaina + pätkivät.
Hei J00ppis,

Tarkistaisitko tiedoissasi näkyvän liittymänumeron. Jos lisäät liittymänumeron, niin lisää se ilman "-" merkkiä, muodossa 346123456.

Tarkistaminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.
Hei Suomitei,

Suosittelen olemaan vikapalveluumme yhteydessä, niin voimme selvitellä ongelmaa tarkemmin.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.

Vastaa