Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
lynnma_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 10 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

24 Mb laajakaistan nopeus?

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Minulla on 24M/2M laajakaistayhteys, mutta todellinen nopeus on ollut jo monta päivää 1M/0.09M.
Viive on ollut välillä 100-1400 ms.

Laitteet on käynnistetty uudelleen ja kolmella eri tietokoneella tehty Soneran oma nopeustesti aina samoin tuloksin.

Verkkoa ei käytetä langattomasti eikä käytössä ole lankapuhelinta, faxia tms.

Tällä nopeudella ei onnistu edes lehtien lukeminen, videoiden katsomisesta puhumattakaan.
Mitä voin tehdä että nopeus olisi edes lähellä sitä mistä maksan?
8 vastausta
Antti-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2542 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei lynnma,

Vilkaisin yhteyttäsi ja todella huonoilta nuo nopeudet kyllä näyttää 😞 Olitko kokeillut jo palauttaa tehdasasetukset Thomson modeemiisi? Laitteen kyljestä löytyy reset-painike jota 30s painamalla palautat laitteen tehdastilaan.

Onko käytössäsi mahdollisesti jokin pitempi puhelinjohto tai onko alkuperäistä johtoa jatkettu? Modeemin tulisi olla liitettynä puhelinrasiaan mukana tullella lyhyellä (~2m) kaapelilla. Liittymässä näkyy nyt melko paljon vaimennusta mistä tuo vika mahdollisesti johtuu.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Rashkatheslayer_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Nopeuskysymys minultakin, kun löytyy tuo samainen 24 Mb nettiyhteys niin jatkoin tähän ketjuun. Teoreettinen maksimihan on minun netissäni tuo 24 Mbit/s, mutta täällä Porvoossa ei kyllä minulla ole ikinä ollut tuollaista nopeutta koko Soneran tilauskauteni aikana. Nopeustesteillä olen testannut lukemattomia kertoja ja aina on hyvä jos on edes puolet tuosta teoreettisesta arvosta, kun lukemat huitelee jossakin korkeintaan 13,5 Mbit/s jo pelkästään Porvoon ja Turun välillä. Lataukset ovatkin yleensä tuota luokkaa (~1MB/s). Mistäköhän mahtaa tämä johtua? Onkos jotain huonoja pitkiä kuparikaapeleita täällä alueella missä asun jossakin välissä?
Marko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4902 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei Rashkatheslayer,

Lisäisitkö asiakasnumeron tietoihisi, niin voimme tarkistaa tilannetta. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Rashkatheslayer_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Nuin...nyt on päivitetty se asiakasnumero.
Antti-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2542 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei Rashkatheslayer,

Vilkaisin yhteyttäsi ja hieman liikaa vaimennusta yhteydessäsi on mutta ei varmasti vaikuta häiritsevästi esim. Viihdepalvelun toimintaan. Nopeudet myös tästä syystä hieman matalahkot ~16mb tulee modeemille kättelynopeutena.

Onko sinun puhelinjohtosi kuinka pitkä tai löytyykö asunnosta toista puhelinrasiaa mistä voisit yhteysnopeutta testata? Tuosta 16mbit nopeudesta menee tietysti viihdepalvelulle se 4-6mbit kun katsoo peruskanavia sekä ~1-2mbit silloin kun boksi on pois päältä.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Rashkatheslayer_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Puhelinjohto ei ole kun ihan pari metrinen. Taitaa jopa olla vähän lyhempi. Seinäpistokekin on juuri äsken laitettu uusi talon ainoa pistoke, joka tulee lähes suoraan varsinaisesta puhelintolpan johdosta. Seinäpistokkeen ja puhelintolppajohdonpään välimatka noin kolmisen metriä.

Joten tuosta teoreettisesta nopeudesta hukkuu sitten tuo noin 8mb johonkin? Eihän sitä tietenkään millään tuohon maksimiin varmaan saa, mutta kyllä joku viitisen mb olisi mukava jotenkin saada lisää.

Viihdepalvelu toimii kyllä juu ihan moitteettomasti.
Tuke84_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Ihmettelin ku yhtäkkiä tietokone ei lataa mitään vaikka kaikki päivitykset ovat ajantasalla. Sitten tein nopeustestin ja kas kummaa, sehän näytti huimat 0,78mb. Tietääkseni maksan 24mb!! Ketuttaa tällänen, että maksat täydestä nopeudesta vaikka todellinen nopeus on vain murto-osa siitä!! Laitetaanko yhteydet toimiin vai aletaanko katteleen uutta jostain muualta...
Antti-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2542 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei Tuke84,

Kun tällaisen vikatilanteen huomaa niin vikailmoitus asiasta kannattaa tehdä niin päästään heti asiaa korjaamaan ja tutkimaan! Lisäätkö asiakasnumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero) niin pääsen tutkimaan miltä liittymäsi näyttää.

Rashkatheslayer , minkälaisia nopeuksia saat mitattua nopeustestillä ilman tuota viihdeboksin kytkentää (ethernet-kaapeli irroitettuna)? Jos nopeudet on yhä mitattuna kaapelin yli huonot, testaa nopeus vielä toisella koneella. Jos nopeudet on silläkin hitaat, suosittelen tekemään asiasta vikailmoituksen niin verkonhallinta saa asian tutkittua paremmin!
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu