4G ja 3G

  • 11 December 2014
  • 1 kommentti
  • 0 katselukertaa

Tervehdys,

olen kysellyt huhtikuussa tällä palstalla 4G tulemisesta Forssaan, mikä oikeasti on tällä
hetkellä tilanne? Musta tuntuu, että pian siirto operaattorille, joka ei kuseta ja toimii
niin, kuin asiakaspalvelu antaa ymmärtää, tapahtuu monen asiakkaan jaloin.
Mulle onnistuttiin myymään 4G, vaikkei kyseistä yhteyttä olekkaan, kerrottiin kyllä kun
kyselin asian perään, 3G:sä pitäisi tulla 42Mbps Dual Carner ja ainakin yli puolet
siitä. Mulla on Huawei B593 Router ja Teidän mastoon suora yhteys n.250m päässä.
Eipä tule luvattua, noin 7-18Mbps usein häiriöitä.

Mun liittymä, Aito 4G Teho 50Mbps, mitäs luulette v--------o, olen kiltisti maksanut
täyden hinnan, kun lupauksia on sieltä esitetty.

Kiitollisin mielin odotan oikeaa FAKTAA tietoa, selvittäkää, eipä enään arvailut
piisaa.

Syys terveisin Olavi.

1 kommentti

Hei olavi53,

kiitos erittäin hyvästä palautteestasi ja kysymyksistäsi.

Pahoittelen, että olet saanut ristiriitaista tietoa liittyen 4G-verkon valmistumisaikataulusta Forssaan. Tällä hetkellä tilanne on se, että Forssaan on tulossa kaksi 4G-tukiasemaa lähiaikoina ja kolme muuta 4G-tukiasemaa valmistuvat näillä näkymin vuoden 2014 puolella.

Osoitteesi lähelle on tulossa 4G-tukiasema lähiaikoina, ellei mitään yllättävää tapahdu. Tarkkaa aikataulua on vaikea varmuudella sanoa, mutta tukiaseman asennus on jo tilattu ja toivottavasi 4G-verkko saadaan toimintaan mahdollisimman pikaisesti. Nyt ei siis puhuta kuukausista vaan viikoista.

Mainitset myös, että liittymäsi latausnopeus on ollut 7-18 Mbit/s ja häiriöitä ilmenee usein. Tässä olisi hyvä tutkia Soneran verkon tilanne, jotta saataisiin selville, johtuvatko häiriöt Soneran verkosta vai jostakin muusta syystä. Tästä syystä pyytäisin sinua ottamaan yhteyttä Vikapalvelumme numeroon 0206 90101 (mpm/pvm), joka palvelee ma-pe klo 8-20 ja la 9-16.30. Voit tehdä vikailmoituksen myös Sonera Omilla Sivuilla "Apua ongelmiin" - kohdan kautta.

Vikailmoitusta varten tarvitaan muutamia tarkkoja esimerkkejä, jolloin häiriöitä on ilmennyt. Esimerkiksi 3-5 kappaletta tarkkaa ajankohtaa internetyhteyden katkeamisesta.


Ystävällisin terveisin

Tapani V

Vastaa