Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Toni__
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 12 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

4G yhteys hidastuu

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Olen tehnyt vikailmoituksen telefinlandin puolelta noin 2 viikkoa sitten ja minulle soiteltiinkin heti samana päivänä. Puhelun lopussa kaveri sanoi että olette yhteydessä kun selviää miten ongelman kanssa edetään. Mitään ei ole kuulunut ja edelleen 4G yhteys hidastuu luokattomaksi klo 17:00-23:00

normaali nopeudet 20-40 / 5Mbps
ruuhka-aikana 1-2 / 5Mbps

Asun kuuluvuuden rajamailla, mutta olen laittanut ulkoantennit ja Huawei B593s reititin ( pakotettu 4G) näyttää 2-3 pykälää kuuluuvuuksia kokoajan.

Onko lähiaikoina tulossa uusia 4G mastoja tälle suunnalle? Missä lähimmät tukiasemat ovat nyt?
50 vastausta
Pia__
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 217 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei raitala,

tällä alueella ei ole vikaa havaittu. Kyse on pikemminkin kapasiteetista ja kuormituksesta verkossa. Kilometrin päähän osoitteesta luoteeseen on tulossa 4G-parannusta ensi vuoden alussa.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
anonyymi_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 73 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Raporttia rovaniemen viirinkankaalta että täälläkin on alkanu 4G hyytymään ruuhka-aikana. Taisi syksy tuoda opiskelioita alueelle sen verran paljon että kapasiteetti loppu. Kesällä oli nopeudet vielä kohdallaan.
Iltasin sekä viikonloppu päivisin 1-4mbps
arki aamu/päivä 20-40Mbps

netflixin kattelu alkaa pätkimään illalla.

Modeemina huawei b593-22. pykälät 3-4
liikkuva netti aito 4G teho Huawei B593S
Afi_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Eipä tunnu Helsingin illassakaan 4G netillä kauheasti olevan virkaa.
Nykyään kaikkina arki-iltoina on mahdotonta streamata elävää kuvaa 4G netillä.
http://prntscr.com/4ocg9v

Erittäin turhauttavaa.
Toni__
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 12 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
PekkaHoo kirjoitti:
Hei Toni_!

Uusi tukiasema otetaan käyttöön tämän vuoden aikana, joten suhteellisen pikaista parannusta tilanteeseen on luvassa.


Tuli sitten äänestettyä jaloilla... Kävin hakemassa saunalahden vastaavan liittymän ja kummasti data siirtyy ihan eri nopeuksilla. Tukiasemat ovat samassa paikassa... Hmm

Jätin vielä puhelinliittymät vaihtamatta ja kokeilen vielä, kun uudet tukiasemat otetaan käyttöön.

Voisitteko ystävällisesti ilmoittaa, kun se hetki koittaa?
raitala_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Pia_ kirjoitti:
Hei raitala,

tällä alueella ei ole vikaa havaittu. Kyse on pikemminkin kapasiteetista ja kuormituksesta verkossa. Kilometrin päähän osoitteesta luoteeseen on tulossa 4G-parannusta ensi vuoden alussa.


Ei tietenkään missään vikaa ole... tämän hetken lukemat 1,54/0,87 on ihan normaalit...
Vikapalvelussa selitettiin ihan samaa että parannuksia on tulossa. Entäs siihen asti. Puoli vuotta tällä linjalla täysillä maksuilla tietysti. Hankkiessa hommattiin tuo reititin Huawei 593s-22 hintaan 169,- omaksi. Kun puhelimessa sanottiin että voitais lopettaa tämän yhteyden tilaaminen, niin sanottiin että pitäisi maksaa reilu satanen lisää että oikeasti saataisiin laite omaksi! Tätä ei sanottu missään vaiheessa, eikä sitä ole myöskään missään sopparissa! Moneen kertaan kysyttiin että onko määräaikainen sopimus, niin vastaus oli että ei. Mutta laitteella on, se vain "unohtui" myyjän mainita!

Asiakaspalvelun vastaus on mielenkiintoinen:
"Koska verkon toiminta ei ole käytännössä ollut se, mitä olette liittymän hankintavaiheessa odottaneet, voitte tehdä sonera.fi –sivustomme kautta asiasta reklamaatiopalautteen"
Siis olenko odottanut liikoja yhteydeltä!!!?? Ei toki odotettukaan kuin alimmillaan vain sitä 10MBit/s...

Alkaa ihan oikeasti ottamaan aivoon tämä touhu!
TapaniV_
Telialainen
Telialainen
  • 2 custom-general.kudos
  • 767 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei raitala!

Onko tekemäsi vikailmoitus liittymän hidastelusta jo käsitelty? Viestisi perusteella näin on ja verkonhallinnan asiantuntijamme ovat ilmoittaneet, että häiriötä Soneran verkossa ei ole. Tässä tapauksessa ei ilmeisesti ole ollut korjattavaakaan, joten kieltämättä hankala tilanne on kyseessä.

Suosittelen sinua ottamaan vielä yhteyttä yritysasiakaspalveluumme asian selvittämiseksi. Yritysasiakaspalveluumme saat yhteyden esimerkiksi osoitteessa:

http://www.sonera.fi/yrityksille/Asiakastuki
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
raitala_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Tapani V kirjoitti:
Hei raitala!

Onko tekemäsi vikailmoitus liittymän hidastelusta jo käsitelty? Viestisi perusteella näin on ja verkonhallinnan asiantuntijamme ovat ilmoittaneet, että häiriötä Soneran verkossa ei ole. Tässä tapauksessa ei ilmeisesti ole ollut korjattavaakaan, joten kieltämättä hankala tilanne on kyseessä.

Suosittelen sinua ottamaan vielä yhteyttä yritysasiakaspalveluumme asian selvittämiseksi. Yritysasiakaspalveluumme saat yhteyden esimerkiksi osoitteessa:

http://www.sonera.fi/yrityksille/Asiakastuki


Juu, vikailmoitus on tehty ja käsitelty. Ei kuulemma vikaa ja Q1/2015 ilmeisesti tulee 4g päivitys muutaman sata metriä lähemmäs toiseen suuntaan. No nämä "tuomiot" eivät meitä auta tällä hetkellä yhtään.
Reklamaation olen lähettänyt, se on varmaan jonkun pöytälaatikossa.
Joudumme tällä hetkellä tilaamaan toisen palveluntarjoajan yhteyttä tässä rinnalla kun tällä soneran yhteydellä ei yksinkertaisesti iltaisin tee mitään...
Kuinka pitkät teillä on reklamaatioiden käsittelyajat?
TapaniV_
Telialainen
Telialainen
  • 2 custom-general.kudos
  • 767 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei raitala!

Kaikki reklamaatiot käsitellään saapumisjärjestyksessä. Mikäli parin viikon kuluessa sinuun ei ole otettu yhteyttä, suosittelen ottamaan uudelleen yhteyttä yritysasiakaspalveluumme asian selvittämiseksi.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Toni__
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 12 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Tapani V kirjoitti:
Hei Toni_!

Kiitos viestistäsi. Osoitteestasi vähän alle kilometrin etäisyydellä kello viiden suuntaan (etelä kello kuudessa) olevassa tukiasemassa otetaan taajuudella 1800 MHz 4G-verkko käyttöön alustavan suunnitelman mukaan lähiviikkojen aikana.

Kyseinen tukiasema sijaitsee Matkavaarantiellä ja se on osoitettasi lähimpänä oleva tukiasema. Huomioithan, että kyseessä on alustava suunnitelma, joten aikataulu voi muuttua puoleen tai toiseen.


Onkohan näillä suunnilla tapahtunut edistystä?
Tänään huomasin, että ainakin rovaniemen lentokentälle oli ilmestynyt täydet 4G kuuluvuudet...
mickwik_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Varsin lohdutonta luettavaa kun on sama ongelma.

Minulla on Espoon keskuksen vieressä 4G yhteys, modemina Soneran B593 ja erillinen ulkoinen antenni minkä hankin itse erikseen vuosi sitten. Minulle tarjottiin 4G yhteys Soneralta koska eivät pysty nostamaan ADSL nopeutta osoitteeseen sellaiseksi että pystyy käyttämään viihdepalveluja, Netflix yms. Yhteys toimi hienosti vielä ennen kesää 2014 jonka jälkeen nopeus käytännössä romahti iltaisin, eli juuri silloin kun tarvitsee sitä kapasiteettia. Selvästi liian monta käyttäjää jakaamassa yhteyttä aluella.

Ennen kesää nopeus oli melkein jatkuvasti 15-30Mbit/s ja nykyään iltaisin viikon seurannan jälkeen keskiarvo on jossain 2-3Mbit/s. Ei taida olla laitteistosta kiinni koska päivällä pääsee vielä vanhoihin lukemiin.

Minulla on vielä vuosi jäljellä sopimuksesta, voin suoraan sanoa että en ole tyytyväinen asiakas. Tein vikailmoituksen josta soitettiin muutaman päivän jälkeen ja pyydettiin että teen mittauksia viikon ajan jonka jälkeen soittavat uudestaan. Asiaan palattiin parin viikon jälkeen lähettämällä asiakastyytyväisyyskysely siitä miten tapaus on hoidettu joten oletan että koko ticketti kuopattiin jonnekin.

Onkohan alueelle tulossa lisäkapasiteettia jollain järkevällä aikataululla? Mutten on kyllä aika huijattu tunne koska tätä liittymmää tarjottiin nimenomaan liian hitaan ADSL:än korvaajaksi.
Tämän osion uusimmat keskustelut