ADSL-valo ei pala, laajakaistatoimitus ei vastaa

  • 11 December 2014
  • 1 kommentti
  • 0 katselukertaa

Muutin uuteen kerrostaloasuntoon ja siirsin kiinteän adsl-yhteyteni hyvissä ajoin. Toimituspäivämääräksi sovittiin 14.2., ja silloin tulikin asentajalta tekstiviesti että yhteys olisi kunnossa. Asunnossa modeemin adsl-valo ei kuitenkaan syttynyt. Resetoin modeemin ja tietokoneen, yritin myös toista puhelinpistoketta asunnossa, ei toimi. Modeemi on TW-EA501 joka on minua uskollisesti Soneran liittymällä palvellut vuosia vanhassa osoitteessa.

Tein vikailmoituksen lauantaina 15.2. Maanantaina 17.2. laajakaistatoimituksesta soitettiin ja ehdotettiin modeemin resetointia; ei toiminut. Ehdotettiin toisen puhelinpistokkeen kokeilua; ei toiminut. Ehdottivat myös että testaisin toisella modeemilla, kun eivät haluaisi turhan takia lähettää asentajaa uudestaan paikalle (mikä on ihan ymmärrettävää kaikkien kannalta). Kipitin siis kauppaan ja ostin uuden adsl-modeemin (TW-EAV510, 90€) ja testasin sillä samat jutut, resetoinnit (varmuuden vuoksi), toisella puhelinpistokkeella yms. yms., ei toimi. Adsl-valo ei syty. Laajakaistatoimituksesta sanoivat että lähettäisin heille viestin jos uusikaan modeemi ei toiminut, näin tein. Paluuviestinä tuli että ottaisivat seuraavaan arkipäivään mennessä yhteyttä. Näin ei käynyt. Olen molemmista modeemeista kokeillut sekä tehdasasetuksilla että säätämällä asetukset hallintapaneelin kautta Soneraa vastaaviksi. Olen 99% varma että vika ei ole minun päässäni.

Alkaa hiukan keittämään yli tämän touhun kanssa. Laajakaistan piti muuttaa sujuvasti mukanani uuteen kämppään, uutta adsl-modeemia ei pitänyt tarvita. Ja nyt eivät ota yhteyttä sieltä laajakaistatoimituksesta. Pitäisikö minun jättää uusi vikailmoitus, vai odotella kärsivällisesti josko minuun otettaisiin vielä yhteyttä?

1 kommentti

Hei Sefie,

Pahoittelut että sinuun ei olla oltu yhteydessä tuon viestin jälkeen. Näin ei ehdottomasti olisi pitänyt käydä.

Asia on kuitenkin siirtynyt eteenpäin ja liittymällesi on eilen kirjattu toimituksentarkastus. Asentajan pitäisi siis tulla tarkistamaan yhteyden kytkennät ja varmistamaan liittymän toimivuus. Eli sinun ei tässä vaiheessa tarvitse tehdä mitään muuta, kuin varmistaa että modeemi on päällä ja kytkettynä.

Vastaa