Asiakaspalvelu ei palvele!

  • 11 December 2014
  • 1 kommentti
  • 7 katselukertaa

Vaihdoin keväällä nettiyhteyteni Soneralle. Itse langallinen yhteys ja mokkula on toiminut hyvin mutta modeemin wlan yhteys on ollut iso ongelma alusta asti. Todennäköisesti modeemi on sökö koska wlan- valo ei pala tai palaa hetken ja sammuu sitten. Langattomia laitteitani en siis pysty käyttämään vieläkään. iphone, SmartTV jne.

Varsinainen ongelma on kuitenkin asiakaspalvelu!
Aina kun soitan palveluun niin joudun johonkin vianrajauspalveluun jossa ilmoitetaan kaiken olevan kunnossa. Missään kohtaa en tavoita ketään jolle voisin sanoa vian olevan wlan yhteydessä, eikä langallisessa yhteydessä. Yhteyteni on turhaan tutkittu monta kertaa koska en ole tavoittanut ihmistä langanpäästä, kertoakseni modeemini wlan puolen olevan rikki. Tänäänkin sain taas viestin, että yhteys on tutkittu ja vikaa ei ole. Wlan on ollut puolivuotta alhaalla mutta vikaa ei siis ole??

Kerran aivan sattumalta vastasikin oikea ihminen. Sain selvitettya asiani ja hän lupasi laittaa toisen modeemin postiin. Vanha sitten palautettaisiin samassa laatikossa. Kuulostaa vielä hyvältä;) Modeemi oli kuitenkin laitettu ovelle pakettina joka varmaan usein on ihan hyvä. Minun ja vaimoni työajat ovat kuitenkin hankalat ja matkustan paljon. Soitin paketista toimittajalle ja se muutettiinkin saapuvaksi paikalliseen postiin Tampereelle. Odotin pakettikortti kaksi viikkoa joka ei koskaan saapunut minulle. Kävinkin sitten ilman korttia postista suoraan kysymästä, löytyisikö kyseistä lähetystä. Postista sanoivat, että voivat etsia sitä mutta tarvitsee lähetystunnuksen joka on pakettikortissa tai lähettäjällä. Kysy soneralta tunnus niin paketti löytyy?

Soitan taas asiakaspalveluun mutta mitenkään en saa ketään langanpäähän jolta kysyä. Huomasin hetken päästä olevani turhautuneen taas "vianrajauspalvelussa". Luovutin ja annoin paketin palautua soneralle.

Tässä on omaa, soneran ja postin aikaa käytetty valtavasti hukkaan ja vain yhden yrityksen huonosti toimivan asiakaspalvelun takia. Normalisti tämä sotku olisi selvinnyt 1-2 puhelulla muutamassa minuutissa. Tämä ns. asiakaspalvelu ansaitsee täydet 0 pistettä!

Saisiko sitä viallista laitetta mitenkään vaihdettua?

Jari Nokelainen Tampere
Järjestelmävastaava

1 kommentti

Vianrajausautomaatti tutkii laajakaistayhteyden, mutta se ei pääse modeemin "taakse" toteamaan LAN- tai WLAN-yhteyden ongelmia.

Tee viallisesta modeemista uusi vikailmoitus Laajakaistan vikailmoituslomakkeella ja viallinen laite korvataan uudella. Lomakkeella ei ole omaa kohtaa modeemin vioille, mutta valitse Laajakaista ADSL / Laajakaista Extra - ADSL ja luovi lomake läpi sopivilla valinnoilla, kunnes pääset sen viimeiselle sivulle. Lisätiedot-kenttään voit kertoa mistä on kyse ja Vikapalvelu ottaa sinuun yhteyttä lomakkeen vastaanotettuaan.

Vastaa