Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
rinkeli_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Blacklistalla

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei,

Onko mahdollista käyttää ulkomailla lähtevän postin palvelimena mail.inte.fi?

Tällä haen sitä takaa kun usein hotellissa hotelli tarjoaa laajakaistan mutta he eivät tiedä mitä pitäisi käyttää lähtevän postin palvelimena. Elisalla on mahdollista ainakin käyttää smtp.kolumbus.fi-palvelinta ulkomailla tai missä tahansa kunhan sähköposti ohjelmasta laittaa asetuksen päälle kirjaudu lähtevän postin palvelimeen ennen lähettämitä.

Terveisin Antti
31 vastausta
Sonera-asiantuntija_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 5687 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Voit käyttää mail.inet.fi - palvelinta sähköpostin lähetykseen muistakin kuin Soneran verkosta, kun laitat käyttämäsi sähköpostiohjelman tiliasetuksiin lähtevän postin palvelimelle (SMTP-palvelin) käyttöön SSL-salauksen ja kirjautumisen myös SMTP-palvelimelle. SSL-salauksella SMTP-portiksi tulee 465 ja kirjautumiseen käytetään Soneran sähköpostiosoitteen käyttäjätunnusta ja salasanaa.

Tarkemmat ohjeet löytyy täältä.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidän myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera
MeriMaaria_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 16 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Moi

Viime viikonlopun jälkeen en enää pääse lähettämään Outlookin kautta maileja, vastaanottamaan pystyn kylläkin. Elelen Tallinnassa ja Elion on operaattoorini.

Virheilmoituksen perusteella Sonera on ehkä blacklistannut minun Elionin kautta tulevan ip-osoitteeni. Kuinka tomia, millä saan taas vietit myös lähtemään!?!

Alla olevan viestin Outlook antaa. Kiitoksia pikaisesta avusta!

MM


The message could not be sent because the server rejected the sender's
e-mail address. The sender's e-mail address was xxxxxxxxxx@pp.inet.fi
Subject 'test', Account: 'mail.inet.fi', Server: 'mail.inet.fi',
Protocol: SMTP, Server Response: '550 mail not accepted from
blacklisted IP address [90.XX.XX.XX]', Port: 465, Secure(SSL): Yes,
Server Error: 550, Error Number: 0x800CCC78
Ilva_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei!

Minulla on sama ongelma. IP-osoittenni on virheilmoituksen mukaan blacklistalla. Miten sen saa pois sieltä? Sähköposti operaattorini on Sonera, jota käytän nyt Welhon laajakaistan yli.

t. Ilva
Sonera-asiantuntija_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 5687 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Sähköpostien lähettämisessa mail.inet.fi -palvelimemme kautta on havaittu joillain käyttäjillämme häiriötä, kun käytössä on SSL-suojaus ja SMTP-kirjautuminen, ja viestiä yritetään lähettää toisen operaattorin verkosta. Asia on selvityksessämme.

Jos viestien lähetys ei onnistu tällä hetkellä toisen operaattorin verkosta suojatuilla sähköpostiasetuksillamme, sähköpostiohjelman lähtevän postin palvelimena voi vaihtoehtoisesti käyttää sen operaattorin lähtevän postin palvelinta, jonka verkosta yhteyttä käytetään.

Sähköpostiamme voi käyttää vaihtoehtoisesti myös suoraan https://webmail.inet.fi -sivumme kautta.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidän myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera
MeriMaaria_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 16 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Tällä hetekellä käytänkin (toivottavasti vain tilapäisesti) webmailia, koska se ei ole läheskään yhtä kätevä kuin ouutlook.

Tutkailen noita muita antamianne vaihtoehtoja...
MeriMaaria_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 16 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Huomenia, ei auttanut asetusten muuttaminen, eli minne minun pitää olla SONERAssa yhteydessä että saan ip osoitteeni pois SONERAN blaclistalta!?
Sonera-asiantuntija_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 5687 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Vielä tarkennuksena tähän ongelmaan. Jos viestien lähetys ei onnistu tällä hetkellä toisen operaattorin verkosta, kannattaa ensin varmistaa, että sähköpostiohjemassa on käytössä lähetysasetuksien osalta sähköpostin tietoturva -asetukset:

- Lähtevän postin palvelin: mail.inet.fi
- Lähtevän postin palvelimen portti: 465
- Lähtevän postin palvelimen SSL-suojaus: käytössä
- Lähtevän postin palvelin edellyttää kirjautumista: käytössä

Esimerkkinä Outlook Express -ohjelman tietoturva-asetukset (POP3)

Yllä olevilla asetuksilla viestien lähetys on normaalisti mahdollista palvelimeltamme toisen operaattorin verkon kautta. Jos viestin lähetys ei kuitenkaan onnistu näillä asetuksilla, voi vaihtoehtoisesti käyttää käytössä olevan yhteydentarjoajan omaa lähtevän postin palvelinta viestien lähetykseen.

Tässä tapauksessa, asiassa saattaa olla kyse yleisestä häiriötilanteesta ja asiaa selvitetään jo kauttamme. Asiakas voi kuitenkin ilmoittaa ongelmatilanteesta meille Omien Sivujen 'Laajakaistan vikailmoitus' -lomakkeen kautta. Lomakkeelle kannattaa liittää tieto saadusta virheilmoituksesta ja taustatietoa asiasta.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidän myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera
sepposakari_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Olen taistellut saman asian kanssa: normaalisti käytän Soneran Extra ADSL -laajakaistaa, matkoilla Elisan mokkulayhteyttä. Sähköpostin lähetys Soneran palvelimen kautta lakkasi toimimasta. Soneran chatti-avusta todettiin, että asetukseni ovat kunnossa ja korjausta pitäisi etsiä Elisan puolelta. Kuinka ollakaan, Thunderbirdin normaali pikkupäivitys tuli juuri tänään, ja sen jälkeen postin lähetys toimii taas normaalisti Soneran palvelimen kautta. Onko vika todella ollut Thunderbirdissä (nyt versio 2.0.0.23)? Mutta pääasia, että toimii.

Hämminkiä aiheutti myös se, että ongelma huomattiin samaan aikaan, kun laajakaistan nopeus nostettiin 24/2:een. Se lienee siis ollut sattumaa.
MeriMaaria_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 16 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Terve sepposakari

Mitä suosittelet, että minä tekisin!?!?

Mä käytän outlookkia DUUNImailina kun olen reissussa ja sonera web maili ei kyllä toimi sellaisenaan, eli olisi pakko saada taas outlook kuntoon, muuten jää business pyörimättä.

Sain soneralta tekstiviestin, että vikailmoitukseni on siirtynyt asiantuntijoiden käsittelyyn ja he ilmoittavat kun vika korjattu.... se oli jo 20.8 kello 14:43 eikä mitää kuuluu.

APUVA ja kiitoksia!
Tämän osion uusimmat keskustelut