DooGee 310 puhelin ei pääse verkkoon

  • 11 December 2014
  • 3 kommenttia
  • 3 katselukertaa

Hei, minulla on uusi puhelin, puhelin toimii mutta nettiin ei pääse. Tupla simm puhelin, kummassakin simmissä on dataliittymä. Mikä avuksi?

3 kommenttia

Hei Teinija!

Kiitos viestistäsi. Mainitsemassasi puhelimessa taitaa olla Android-käyttöjärjestelmä.

Oletko tarkistanut puhelimen asetuksista, että Mobiilidata on käytössä? Kun löydät puhelimen asetuksista kohdan Matkapuhelinverkot ja tämän valitsemalla pitäisi löytyä esim. Käytä pakettidataa tai Mobiilidata käytössä. Tämä toiminne pitää siis olla päällä.

Voit myös tarkistaa Matkapuhelinverkot-valinnan jälkeen, löytyykö asetuksista kohta Yhteyspisteiden nimet tai Tukiasemien nimet tai Käyttöpisteiden nimet. Tämän jälkeen voi tarkistaa, että puhelimessa on oikea APN eli Sonera internet.

Jos puhelimessa ei näy APN:ää eli yhteysosoitetta ollenkaan, voit painaa puhelimesi Menu-painiketta ja tämän jälkeen valita kohta Palauta oletukset eli teet puhelimeesi oletusten palautuksen, joka ei poista puhelimestasi yhteystietoja tai sovelluksia. Oletusten palautuksen jälkeen puhelin on hyvä sammuttaa vähäksi aikaa.

Toivottavasti saat nettiyhteyden toimimaan puhelimessasi.
Datayhteys on päällä, tukiasemien nimet valikosta pääsee valikkoon josta saa päälle internetin ja mms viestit. Netin kohdalla lukee TeliaSonera internet, sen alla wap.soner.net. mms viestien kohdalla lukee TeliaSonera MMS, sen alla wap.sonera.net. Netti ei toimi, tekstieviestejä ei pysty lähettämään mutta vastaanottamaan kyllä, APN kohdalla lukee wap.sonera.net, APN tyyppi mms, Tukiasenan nimi TeliaSonera MMS. Menunäppäimellä ei löydy mitään Palauta oletukset kohtaa. Puhelut toimivat normaalisti.
Hei Teinija,

oletko testannut sim-korttia toisessa puhelimessa, että siinä toimii netti. Voidaan myös liittymäpuoli tarkistaa, mikäli laitat profiilisii asiakasnumerosi (muut käyttäjät eivät sitä näe).

Vastaa