Kerro Tapio mikä tekstini on valehtelua?


Mistä saan selville kuka on tällä palstalla oleva Soneran henkilö Tapio?

Hän kirjoituksessaan viewtopic.php?f=81&t=5437 väittää että joku kirjoitukseni ei ole totta. Tämähän tarkoittaa sitä että hän julkisesti haukkuu minua valehtelijaksi.

Miestä hänessä ei kuitenkaan ole viestissään kertoa mikä sanomani on hänen mielestä valetta. Nyt on sen aika.

Odotan Tapion tyhjentävää vastausta todella pian.

18 kommenttia

Eihän tuossa ketjussa mainita valehtelusta mitään, eikä edes viitata sellaiseen. Kyseessä oli kirjoituksesi, jossa kehoitettiin muita palstan lukijoita ottaamaan yhteyttä väärään paikkaan, kun kyse on yksittäisen liittymän hoitoon liittyvistä asioista. Sellaiset viestit poistetaan jatkossakin.

Saman asian toistuva kirjoittaminen useaan eri ketjuun: Poistin tänään yhden viestisi Koti TV:tä koskevasta ketjusta. Sisällöltään saman viestin olen nähnyt jo moneen kertaan useassa eri ketjussa ja aina saman nimimerkin kirjoittamana.

Keskustele ja kysy -palstan säännöt kertovat näin: Valvojat voivat poistaa ja/tai muokata viestejä foorumilla, jos esimerkiksi "foorumille tulee useita samoja viestejä samalta henkilöltä samasta aiheesta".
Tapio kirjoitti:
Eihän tuossa ketjussa mainita valehtelusta mitään, eikä edes viitata sellaiseen. Kyseessä oli kirjoituksesi, jossa kehoitettiin muita palstan lukijoita ottaamaan yhteyttä väärään paikkaan, kun kyse on yksittäisen liittymän hoitoon liittyvistä asioista. Sellaiset viestit poistetaan jatkossakin.


Kirjoitit viestissä:

"Oman mielipiteen ja näkemyksen (eri asia kuin totuus) Sonerasta saa tällä palstalla kertoa..."

Eikös eri asia kuin totuus=vale? Näin minä ainakin Suomen kieltä luen.

Tuo viittaus ottaa yhteyttä muuhun paikkaan oli vain ja ainoastaa yhdessä viestissä ja sen takia että Soneran asiakaspalvelu ei vastaa. Sinne on tuntien jonot ja jonottaminen maksaa.

Olet poistanut myös muita kirjoituksiani joten kannattaa selittää äkkiä lisää.
Tuo lainaamasi lause viittaa Keskustele ja kysy -palstan moderointipolitiikkaan, eikä mihinkään muuhun. Tänne saa kirjoittaa omia näkemyksiään Sonerasta ja ne viestit saavat olla rauhassa, kunhan kielenkäyttö on suhteellisen sivistynyttä.

Tällä ja monella muulla internetin keskustelupalstalla on moderointi. Se tarkoittaa esimerkiksi sitä, että palstan ylläpito voi siirtää ja jopa poistaa viestejä. Viestin poistaminen Keskustele ja kysy -palstalla on ollut tähän asti harvinaista. Poistetut viestit ovat aina keskustelupalstan sääntöjen vastaisia. Jos sama nimimerkki jatkaa palstan sääntöjen vastaista toimintaa, voidaan käyttäjä poistaa palstalta kokonaan. Tätä ei ole tarvinnut vielä käyttää kertaakaan.
Tapio kirjoitti:
...voidaan käyttäjä poistaa palstalta kokonaan. Tätä ei ole tarvinnut vielä käyttää kertaakaan.


Merkeistä päätellen ensimmäinen kerta ei ole kovin kaukana...
VanhaJaKiukkuinen kirjoitti:
[quote="Tapio":1e36t87a]...voidaan käyttäjä poistaa palstalta kokonaan. Tätä ei ole tarvinnut vielä käyttää kertaakaan.


Merkeistä päätellen ensimmäinen kerta ei ole kovin kaukana...[/quote:1e36t87a]

Hui kun minua pelottaa...
Tapio kirjoitti:
Tuo lainaamasi lause viittaa Keskustele ja kysy -palstan moderointipolitiikkaan, eikä mihinkään muuhun. Tänne saa kirjoittaa omia näkemyksiään Sonerasta ja ne viestit saavat olla rauhassa, kunhan kielenkäyttö on suhteellisen sivistynyttä.


Kerro nyt Tapio ihan rohkeasti mitkä minun kirjoittamani tekstit ovat minun omia näkemyksiä mutta eivät ole totta?

Voit myös myöntää ettei ole asioita jotka eivät olisi olleet totta. Se että teksti on ollut sääntöjen vastainen on eri juttu juttu kuin ettei se ole totta.

Toki sinä voit minut täältä potkia pois jos luulet sen olevan parempi vaihtoehto, mutta uskon että sitä sinun kannattaa kuitenkin miettiä.

Sana on vapaa.
Keskustelu on mennyt semantiikan puolelle. No mikäs siinä... Käytän kuitenkin aikani tällä palstalla nyt mielummin muuhun kuin "juupas, eipäs" tyyppiseen keskusteluun. Katsotaan loppuviikosta uudelleen, jos olisi sitten enemmän intoa osallistua tähän.
Tapio kirjoitti:
Keskustelu on mennyt semantiikan puolelle. No mikäs siinä... Käytän kuitenkin aikani tällä palstalla nyt mielummin muuhun kuin "juupas, eipäs" tyyppiseen keskusteluun. Katsotaan loppuviikosta uudelleen, jos olisi sitten enemmän intoa osallistua tähän.


Ei se ole mitään juupas eipäs keskustelua jos sinä väität minua valehtelijaksi sanomalla että kirjoitukseni ovat eri asia kuin totuus, ja minä haluan tietää mikä kirjoitukseni ei ole ollut totta.

Voipi olla että joku päivä ovelle kolkuttaa sellainen sinitakkinen setä joka kysyy ja sit et voi pakoilla vastuuta.
Tekstit on jo tallessa tätä varten.

Luulisi että sinussa olisi miestä seisoa sanojesi takana tai myöntää kirjoittaneesi puuta heinää. Mutta näköjään ei.
Havainnollistan sanojen näkemys ja totuus merkitystä tänne sopivalla esimerkillä:

Joku palstan käyttäjä voi kirjoittaa esimerkisi näin: Soneran Asiakaspalvelussa kukaan ei osaa mitään. Tämä on kyseisen käyttäjän näkemys, mutta se ei ole totuus.

Millainen rangaistus mahtaa olla tulossa, kun julkisella internetin keskustelupalstalla palstan moderaattori kertoo anonyymille käyttäjälle, että näkemys ja totuus ovat kaksi eri asiaa?
Tapio kirjoitti:
Havainnollistan sanojen näkemys ja totuus merkitystä tänne sopivalla esimerkillä:

Joku palstan käyttäjä voi kirjoittaa esimerkisi näin: Soneran Asiakaspalvelussa kukaan ei osaa mitään. Tämä on kyseisen käyttäjän näkemys, mutta se ei ole totuus.

Millainen rangaistus mahtaa olla tulossa, kun julkisella internetin keskustelupalstalla palstan moderaattori kertoo anonyymille käyttäjälle, että näkemys ja totuus ovat kaksi eri asiaa?


Älä yleistä. Minä kysyin mikä minun kirjoituksissani ei ole totta ja sinä vastaat että oman näkemyksen (eri asia kuin totuus)... Nyt ei ole kysymys jonkun käyttäjän kirjoituksista vaan minun kirjoituksista joita sinä väität ei totuudeksi.

Minä tiedän ja sinä tiedät ja kaikki tietää että sinä olet kyllä anonyymi minulle mutta minä en ole sinulle. Minä olen uskaltanut kirjautua tänne ihan omilla tiedoillani koska minun ei tarvitse pelätä mitään. Jokainen kirjoittamani sana on totta.

Huomaatko... minä uskallan seisoa sanojeni takana, sinä et.
Voimia ja jaksamista Tapiolle sekä muille Modeille. 🙂
LahesAT kirjoitti:
Voimia ja jaksamista Tapiolle sekä muille Modeille. :)


Samaa mieltä LahesAT kanssa, voimia! 🙂
Arski64: eikö sulla ole parempaa tekemistä?
Arski64 kirjoitti:
Minä tiedän ja sinä tiedät ja kaikki tietää että sinä olet kyllä anonyymi minulle mutta minä en ole sinulle.


En minä ainakaan osaa nimimerkin Arski64 perusteella sanoa kuka on sen takana, ja kun asiakas- tai liittymänumeroakaan ei käyttäjätunnuksen tiedoista löydy, niin kyllä se aika hyvin anonyymin käyttäjän tunnuspiirteet täyttää. Eikä siinä mitään, tämä keskustelupalsta antaa mahdollisuuden pysyä anonyyminä, jos ei ole tarvetta saada vastauksia liittymä- tai asiakaskohtaisesti.

------------

Kiitokset nimimerkeille LahesAT ja hautjon piristävistä kommenteista 🙂
Tapio kirjoitti:

En minä ainakaan osaa nimimerkin Arski64 perusteella sanoa kuka on sen takana, ja kun asiakas- tai liittymänumeroakaan ei käyttäjätunnuksen tiedoista löydy, niin kyllä se aika hyvin anonyymin käyttäjän tunnuspiirteet täyttää.


Tarkistin juuri että tiedoissani on 100% varmasti minun henkilöllisyyden kertova tieto.

Se ei liene minun vika jos sinä et osaa.
Ei vissiin joillakin henkilöillä ole muuta tekemistä, kuin kirjoitella jotain sellaista mitä ei liity Soneran palveluihin ja mahdollisiin ongelmatilanteisiin. Kumpaakohan sitä uskoisi paremmin Soneran asiantuntijaa vai jotain anonyymia henkilöä?

Arski64: Kannattaisko jo lopettaa tää keskustelu, jotta Tapioki pääsisi palvelemaan muita asiakaita joilla oikeasti on tarvetta Soneran asiakaspalvelulle, eikä kuluttumalla sitä aikaa vastaamaalla sun turhiin viesteihin.
hautjon kirjoitti:
Ei vissiin joillakin henkilöillä ole muuta tekemistä, kuin kirjoitella jotain sellaista mitä ei liity Soneran palveluihin ja mahdollisiin ongelmatilanteisiin. Kumpaakohan sitä uskoisi paremmin Soneran asiantuntijaa vai jotain anonyymia henkilöä?

Arski64: Kannattaisko jo lopettaa tää keskustelu, jotta Tapioki pääsisi palvelemaan muita asiakaita joilla oikeasti on tarvetta Soneran asiakaspalvelulle, eikä kuluttumalla sitä aikaa vastaamaalla sun turhiin viesteihin.


Eikös se ole Soneran asiakaspalvalu jonka nimissä Tapio kirjoittaa?
Mielestäni se liittyy Soneran palveluihin hyvinkin paljon.

Keskustelu loppuu heti kun Tapio joko kertoo mikä tekstini on valehtelua tai myöntää ettei mikään tekstini ole valehtelua. Ei sen kertomisessa pitäisi olla mitään ongelmaa.

Jos ei kerro niin se on ongelma. Silloin voi joutua viranomaiset töihin.

Tämä asia ei sinulle kuulu pätkän vertaa joten mitä jos vaikka jätät lukematta tämän ketjun... eikö niin? Näin se ei sinua vaivaa yhtään.
Arski64 kirjoitti:
Tarkistin juuri että tiedoissani on 100% varmasti minun henkilöllisyyden kertova tieto.


Tälle forumille rekisteröinnin yhteydessä annetaan käyttäjälle mahdollisuus tunnistautua kirjoittamalla asiakaskohtainen Soneran asiakasnumero sille varattuun kenttään. Asiakasnumeron voi lisätä myös myöhemmin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero) tai voi olla lisäämättä. Ihan miten itse haluaa. Käyttäjätunnuksesi profiilissa on kohdassa Asiakasnumero 0 eli sinne ei ole kirjoitettu mitään.
Ohhoh, k-päitä näköjään riittää täälläkin.
Joillakin "viisailla" pullahtaa patti ohimolle helpommin kuin toisilla, tällaiset väittelyt on on turhaa ajan haaskausta eikä nämä johda mihinkään...... ja mielestäni Tapio on ihan oikealla asenteella vastaillut.

Vastaa