Koti-TV laajakaista / netti ei toimi

  • 11 December 2014
  • 7 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Hei,

huomasin tänään illalla kuuden jälkeen kotiin saavuttuani että netti ei sitten enää toiminut. Eli LAN palvelut pelittää ok, vikailmoituspalvelunne (eli se käyttökokemukseltaan ja hyödyltään suhteellisen kyseenalainen kulunleikkausautomaattinne > äänikäyttöinen puhelinpalvelu) löysi kyllä modeemin. WAN palvelut/netti pitäisi siis olla ok mutta ei vaan toimi ei.

No, resetoituani Thomson TG789vn:n (DSL FW A2pv6bCT004c.d23k) tehdasasetuksiin selain läväytti ensimmäiseksi näkyviin sivun https//www4.sonera.fi/ssa/web/ssa jossa viesti:

Tervetuloa

Tervetuloa Sonera laajakaista rekisteröitymissivulle. Ole hyvä ja paina Jatka-näppäintä aloittaaksesi. Evästeiden tulee olla sallittu.

Samma på engelska.

[ Jatka / Continue ]

Klikkasin painiketta ja se aiheutti siirtymän sivulle jossa teksti "Hetkinen, liittymätietoja tunnistetaan" ja jonkinlainen edistymisindikaattori joka lähinnä indikoi sitä että järjestelmä jäi looppaamaan ilman että mitään konkreettista tapahtuu.

Eli ilmeisesti siellä teidän päässänne jossa liittymän autentikoinnin pitäisi tapahtua jokin mättää?

7 kommenttia

Lisäinfoa vielä, nyt liittymäni tunnistui/rekisteröityi kun kokeilin chromella mutta pääsen ainoastaan sonera.fi sivuille. Jepjep eli ei hyvä, tää nettikatko osuu nyt aika huonoon saumaan.
Tätähän nyt tuntuu olevan liikkeellä, Liittymällä pääsee vain Soneran nettisivuille.

Ei muuta kuin vikailmoitusta perään.
Joo, eipä tässä muuta voi. Kertakaikkisen ärsyttävää että tämä palveluketju on tämmöinen, tietoisesti rampautettu. Olisi erinomaista jos palvelun/puheyhteyden voisi saada suoraan Soneran teknisen tuen edustajalta ilman hidasteita jne. Käyttäjäkeskeisen suunnittelun ja palvelusuunnittelun kannalta (joita teen työkseni) tuossa olisi paljon parannettavaa.
Jahas, taas kuso kulkee eli vika on siis ilmeisesti korjattu. Erinomaista, ehtii vielä katsomaan House of Cardsia muutaman jakson (odottaneiden töiden ohella). 😉
Hei mechelino,

Hyvä että ongelma on ratkennut. Noista kannattaa tosiaan olla aina yhteydessä, ne saadaan yleensä melko nopeasti korjattua.
Terve.

Jatketaanpa tähän, kun otsikon mukainen ongelma on kyseessä.

Yhteys on ollut siis arvioni mukaan vajaan vuorokauden "kylmänä". Thompsonin Broadband valo vilkkuu, mutta ei pala jatkuvasti. Internet-valo ei pala. Lan toimii, Thompsonin valvontaohjelma kertoo ystävällisesti että adsl ei toimi, link status on disconnected ja DSL type N.A. Yhteyttä on testattu nyt yhteensä kolmella eri merkkisellä modeemilla ja kahdella eri johdolla siitä ainoasta kämpässä olevasta rasiasta, lopputulos sama. Kahdessa muussa modeemissa (zyxel ja telewell) DSL-valo ei lähde edes vilkkumaan. Soneran laajakaista ei ole ollut muutenkaan toimintavarmimmasta päästä, mutta minkäs teet, kun kaapeli tulee seinään. Pakko vaan kärvistellä. Toivottavasti tähän ongelmaan saataisiin ratkaisu, nyt sietäisin jo pätkimistäkin, jos yhteys edes toimisi.

-Juho-
Hei Juho

Thomsonin Broadband valon vilkkuminen tarkkoittaa sitä, että modeemi yrittää hakea linjaa. Vian on pakko olla meidän puolelle, koska olet testannut useammalla modeemilla ja kahdella johdolla.

Ota siis yhteyttä Vikapalveluumme ja jätä asiasta vikailmoitus. Tavoiteltu viankorjausaika on 2 arkipäivää joten, jos saat asian hoidettua nopeasti, saadaan yhteys vielä todennäköisesti toimimaan juhannukseksi!

Vastaa