Koti TV + palomuurin asetukset

  • 11 December 2014
  • 15 kommenttia
  • 26 katselukertaa

Pitääkö palomuurista avata jotain portteja että Koti TV:n kanavat näkyisivät?

Meillä käytössä Telewell EA515-modeemi jossa on myös palomuuri. Jos palomuuri on käytössä, kanavat löytyvät mutta eivät näy. Jos palomuurin laittaa pois päältä, kanavat alkavat näkyä. Mieluummin sitä avaisi ainoastaan tarvittavat portit kuin laittaisi koko palomuurin pois käytöstä.

15 kommenttia

Jos en ihan väärin muista, Telewelleissä on yleensä oletuksena yksi tai kaksi porttia niin että ohittavat purkin palomuurin - eli kokeile eri portteja...
En haluaisi ohittaa palomuuria, koska saman portin takana on (kytkimen kautta) muitakin laitteita/tietokoneita. Tästä syystä Telewell on konffattu niin että palomuuri on päällä kaikissa porteissa.
akontu kirjoitti:
En haluaisi ohittaa palomuuria, koska saman portin takana on (kytkimen kautta) muitakin laitteita/tietokoneita. Tästä syystä Telewell on konffattu niin että palomuuri on päällä kaikissa porteissa.

Se on huonompi homma, en osaa näet yhtään heittää millaisia portteja KotiTV käyttää... Teoriassa kun palomuurista voisi avata vain sen tarvitsemat portit - mutta itse ratkaisin sen niin että telewellistä yksi portti kokonaan avoin, siinä boksi kiinni - muissa palomuuri, ja ne kaikkeen muuhun.
akontu kirjoitti:
Pitääkö palomuurista avata jotain portteja että Koti TV:n kanavat näkyisivät?

Meillä käytössä Telewell EA515-modeemi jossa on myös palomuuri. Jos palomuuri on käytössä, kanavat löytyvät mutta eivät näy. Jos palomuurin laittaa pois päältä, kanavat alkavat näkyä. Mieluummin sitä avaisi ainoastaan tarvittavat portit kuin laittaisi koko palomuurin pois käytöstä.


TeleWell TW-EA515 ohjekirjan mukaan LAN-liittimet 3 ja 4 ovat siltaavia. Oletko testannut Motorola IPTV-digiboxin kytkemistä modeemin eri LAN-liittimiin?
Tapio kirjoitti:

TeleWell TW-EA515 ohjekirjan mukaan LAN-liittimet 3 ja 4 ovat siltaavia. Oletko testannut Motorola IPTV-digiboxin kytkemistä modeemin eri LAN-liittimiin?


Noin oletuksena, mutta asetuksia saa muutettua. Meillä siis haluttaisiin (ja tällä hetkellä on asetettu) kaikki portit reitittäviksi, siksi että modeemissa on niitä rajallinen määrä ja sisäverkkoon pitäisi saada paljon kamaa. TV toimii hienosti reitittävästä liittimestä kunhan palomuuri on kytketty pois päältä.

Modeemi täytyy olla eteisessä sen talon ainoan puhelinpistokkeen luona ja siitä pitää vetää 20 m LAN-kaapeli parin seinän (siis läpiviennin) läpi tv-huoneeseen, jossa digiboxin lisäksi pitäisi kytkeä internetiin Playstation ja pari tietokonetta. En haluaisi vetää tv:n luokse useampaa piuhaa modeemin eri porteista, ja toisaalta muut laitteet pitäisi saada sisäverkkoon palomuurin taakse.

Siispä: mitkä portit palomuurista pitäisi aukaista, että tv:kin näkyisi?
Idea, vedä telkkarin luokse yksi piuha avoimesta portista, ja yksi reitittävästä portista, ja avoimen päähän Motorola, reitittävän päähän erillinen kytkinreititin kaikkia muita laitteita varten - Halvimmillaan moisen saa 20 - 30 euroon.
Tapio kirjoitti:
[quote="akontu":35i7iyku]TeleWell TW-EA515 ohjekirjan mukaan LAN-liittimet 3 ja 4 ovat siltaavia. Oletko testannut Motorola IPTV-digiboxin kytkemistä modeemin eri LAN-liittimiin?
[/quote:35i7iyku]

Koti-Tv täytyy kytkeä Telewellin EA-515:een joko porttiin 3 tai 4, mikäli modeemi on oletusarvoissaan. Portit 1 ja 2 on tarkoitettu tietokoneille tai sisäverkon muille laitteille NAT:n taakse. Palomuuriasetuksilla ei ole tv:n kanssa merkitystä.
VanhaJaKiukkuinen kirjoitti:
[quote="Tapio":1ai4ks62][quote="akontu":1ai4ks62]TeleWell TW-EA515 ohjekirjan mukaan LAN-liittimet 3 ja 4 ovat siltaavia. Oletko testannut Motorola IPTV-digiboxin kytkemistä modeemin eri LAN-liittimiin?
[/quote:1ai4ks62]

Koti-Tv täytyy kytkeä Telewellin EA-515:een joko porttiin 3 tai 4, mikäli modeemi on oletusarvoissaan. Portit 1 ja 2 on tarkoitettu tietokoneille tai sisäverkon muille laitteille NAT:n taakse. Palomuuriasetuksilla ei ole tv:n kanssa merkitystä.[/quote:1ai4ks62]

Mutta kun on. Digiboksi on kiinni Telewellin portissa 3. Jos modeemin palomuuri on kytketty pois päältä, TV-kanavat näkyvät. Jos palomuurin laittaa päälle, TV-kuva katkeaa saman tien ja tulee virheilmoituksia tyyliin "yritit valita kanavan jota ei ole".
akontu kirjoitti:
[quote="VanhaJaKiukkuinen":3szzllw7]Koti-Tv täytyy kytkeä Telewellin EA-515:een joko porttiin 3 tai 4, mikäli modeemi on oletusarvoissaan. Portit 1 ja 2 on tarkoitettu tietokoneille tai sisäverkon muille laitteille NAT:n taakse. Palomuuriasetuksilla ei ole tv:n kanssa merkitystä.


Mutta kun on. Digiboksi on kiinni Telewellin portissa 3. Jos modeemin palomuuri on kytketty pois päältä, TV-kanavat näkyvät. Jos palomuurin laittaa päälle, TV-kuva katkeaa saman tien ja tulee virheilmoituksia tyyliin "yritit valita kanavan jota ei ole".[/quote:3szzllw7]

Telewellin 515:n oletusarvoisissa asetuksissa ei rautapalomuuri ole päällä. Jos tietokonetta ei käytetä samaan aikaan telkkarin kanssa, niin ei rautapalomuuria tarvita mihinkään. Eikä sitä tarvita tietokoneenkaan kanssa, mutta softapalomuuria toki pitää käyttää, vaikkapa Windowsin omaa.

Mutta jos on ihan pakko sitä rautapalomuuria käyttää - mitä en kylläkään ymmärrä miksi - niin sitten pitää vain avata digiboksin käyttämä portti palomuuriin. Sitä minä en tiedä, mikä se portti on, enkä välitä tietääkään.
akontu kirjoitti:
Siispä: mitkä portit palomuurista pitäisi aukaista, että tv:kin näkyisi?


Selvitän asiaa ja vastaan kun saan tiedon.
Mulla on kans telewell EA-515 ja mä tein niin että pistin type8 eli 1 ja 2 muurin takana mutta 3 ja 4 ilman mutta ei toimi lataa kyllä 1/2 100% mut siihen jämähtää yrittää uudestaan ja uudetaan mutta ei mitään
MIKÄ AVUKSI ?????????????????
Skuuppa kirjoitti:
Mulla on kans telewell EA-515 ja mä tein niin että pistin type8 eli 1 ja 2 muurin takana mutta 3 ja 4 ilman mutta ei toimi lataa kyllä 1/2 100% mut siihen jämähtää yrittää uudestaan ja uudetaan mutta ei mitään
MIKÄ AVUKSI ?????????????????


Jos Koti TV:n mukana on toimitettu Thomson-palveluretitin, toimii palvelu van sen kautta.
Minulla ei taas tule kuvaa eikä ohjelma opasta videoita voi katasella ja internet toimii boksissa.. osaako kukaan auttaa??
Minulla ei taas tule kuvaa eikä ohjelma opasta videoita voi katasella ja internet toimii boksissa.. osaako kukaan auttaa??
Skuuppa kirjoitti:
Minulla ei taas tule kuvaa eikä ohjelma opasta videoita voi katasella ja internet toimii boksissa.. osaako kukaan auttaa??


Oletko koittanut auttaako digiboksin resetointi, ohjeet löytyvät täältä: http://www5.sonera.fi/ohjeet/Sonera_Koti_TV:n_ongelmatilanteet

Jos lisäät asiakas- tai liittymänumeron (ilman väliviivaa) palstan tietoihin voin vilkaista itse liittymän tilannetta.

Vastaa