Laajakaista hidastelee

  • 11 December 2014
  • 1 kommentti
  • 0 katselukertaa

Terve!

Täällä Saarijärven seuduilla on minun 8/1 laajakaistani hidastellut viimeiset 3-4 viikkoa. Speedtestin tulos näytti download speediksi 1,93 , upload speediksi 0,05 ja pingiksi 130 ms. Tämä tuppaa häiritsemään nettipelejä, kun minun pingi on yleensä 50-100ms:ää muita suurempi, ja jos joku muu talossa alkaa käyttämään nettiä niin pingi nousee aivan sietämättömille tasoille. Onko tännepäin tulossa korjauksia tai vastaavia, jotta tästä päästäisiin eroon?

1 kommentti

Yksittäisen laajakaistaliittymän vianselvitys Soneran puolelta alkaa vasta kun käyttäjä on tehnyt liittymästä vikailmoituksen. Sen voi tehdä joko puhelimitse Vikapalvelun numeroon 0206 90101 tai Omien sivujen Laajakaistan vikailmoitus - lomakkeella. Jälkimmäinen on parempi tapa hidastelevan tai katkovan yhteyden kohdalla, koska lomekkeelle voi kirjoittaa mitkä ovat vian oireet ja miten vian aiheuttajaa on itse rajattu.

Ennen vikailmoituksen jättämistä tulisi varmistaa ettei vika jää omaan ADSL-modeemiin, sen kaapeliin tai muihin omiin verkkolaitteisiin (esim. WLAN-reititin). Ohjeita hidastelevan yhteyden vianrajaukseen Ohjeet ja vinkit - sivuilla.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa