Laajakaista taas poikki.

  • 11 December 2014
  • 9 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Nyt ei enää kyllä kuin naurata. Kirjoittelin tänne pari viikkoa sitten viimeeksi samoista asioista. Viikon ehti laajakaista pelittää ja taas on poikki koko paska.

Viimeeksi laajakaista oli 2 ja puoli viikkoa poikki. Vikailmoituksen olen tehnyt, joten siitä on turha tähän viestiin jauhaa.

Osaavatko korjaajanne tehdä oikeasti mitään? Minulle on nyt kaksi kertaa kerrottu, että kaikki liittymät ja kytkennät on käyty läpi ja kaikki osat vaihdettu. Onko oikeasti tehty mitään?

Joku tumpeloi nyt ankarasti ja aion irtisanoa liittymän samantien koska en tule tästäkään viasta saamaan kuin kuukausihyvitystä ja koko palvelu ei näytä toimivan. Olkoot määräaikainen sopimus, mutta te ette selvästikään pysty tarjoamaan toimivaa internet-yhteyttä.

Laitan hienoa historiikkia vielä loppuun upeasta palvelustanne:

Maaliskuu 2010: Laajakaistan toimituksessa kestää kuukauden verran luvatun kahden viikon sijaan. Siitäkin huolimatta, että ilmoitin muutosta kuukautta ennen muuttoa.

Heinäkuu 2010: Laajakaista poikki kaksi viikkoa. Syy: Laaja verkkovika.

Lokakuu 2010: Laajakaista poikki kaksi ja puoli viikkoa. Syy: Laaja verkkovika

Marraskuu 2010: Laajakaista poikki. Syy: vielä tuntematon. Laitteissani ei ole mitään vikaa. Arvaus: Laaja verkkovika.


Kaikki tämä noin kahdeksan kuukauden sisään. Viimeisen neljän kuukauden aikana palvelu on toiminut alle kolme kuukautta. Aika heikkoa.

Tällaisella historialla pitäisi löytyä jo jotain muutakin hyvitystä ja selitystä siihen, miksi liittymäni on jatkuvasti telakalla. Kuitenkin saan itse olla aina soittamassa (tiedetään, "tee yhteydenottoilmoitus") ja hyvitystä hakiessa asiakaspalvelija kertoo minulle, että saan vain kuukausihyvityksen.

9 kommenttia

Tuttuun tapaan kukaan ei tee asialle mitään. Eikä täällä vastata.
Keskustele ja kysy - palsta kautta ei vastaanoteta vikailmoituksia. Nopein tapa tehdä vikailmoitus kokonaan toimimattomasta laajakaistasta on soittaa Vikapalvelun numeroon 0206 90101 (mpm/pvm). Vastaa vianrajausautomaatin kysymyksiin ja vie puhelu loppuun asti. Tuloksena on mahdollisimman nopeasti käsittelyyn pääsevä vikailmoitus.
Osataanko täällä lukea? "Vikailmoituksen olen jo tehnyt".

Haluan vain tietää, miksi liittymäni ei tunnu toimivan ollenkaan. Koko ajan jotain vikaa, vaikka korjaajat "tekevät kaikkensa", "käyvät kaiken läpi" ja "vaihtavat kaiken" ja vieläpä "isolla korjaajaporukalla".

Täysi vitsi koko laajakaista ja sen korjauspalvelut.
Onko kyseessä Soneralla mahdollisimman nopeasti vianselvitykseen pääsevä hakemus, kun korjaajille ilmoitetaan viisi päivää vikailmoituksesta ja korjaajilla kestää se 2 viikkoa korjata ilmeisesti sama vika joka oli jo viime kerralla pari kuukautta sitten?

nimim. Korjaamme vian kahden työpäivän kuluessa.
Poikki on ja täällä kökitään naapurin koneella.

Eilen tein vikailmoituksen. Automaattimiehen kanssa on tuskastuttavaa puhua, kun ei voi kysyä mitään. Pitkän kuulustelun jälkeen automaatti kysyy, jotta haluatko tehdä vikailmoituksen. Jos syy onkin omissa laitteissa, niin joudumme laskuttamaan 99,18 tjsp asentajan turhasta käynnistä. Miten ihmeessä voin olla varma siitä, että ongelma ei ole omissa laitteissani? Ahdistaa jo etukäteen. Pitäisikö sittenkin käydä varmuudeksi ostamassa toinen modeemi, jolla kokeilla yhteyttä?

Todella harmittaa, että olen vaihtanut Soneralle. Sillä edellisellä oli ihmisläheisempää asiakaspalvelua tällaiselle, joka ei tekniikasta tiedä mitään. Kunhan pääsen eroon tästä tyhmyyksissä tehdystä määräaikaisesta, niin pistän yhteyden toimimattomuuden kokonaan poikki.

Olisin jopa valmis maksamaan nettiyhteydestäni hiukan enemmän kuukausimaksussa, jos siihen hintaan saisin henkilökohtaista palvelua ihmiseltä silloin, kun sitä tarvitsen. Tämä nykyinen suuntaus on todella surullista.
Harmittava juttu sullakin. Tuosta automaattirobotista olen samaa mieltä. Pieni rahastus haisee siinäkin välillä, kun kuuluvalla äänellä ja selvällä suomenkielellä sanoo jotain, niin vastaus on "Anteeksi, en kuullut". Tätä tapahtuu kolme kertaa putkeen ja väliin kaikki liirumlaarumit, jotta puhelu pitkittyisi.

Mulla on ollut se ohje tuossa omat laitteet vai sonera -kysymyksessä, että jos Internet-valo ei pala modeemissa, on vika Sonerassa. Jos DSL-valo ei pala, silloin on aihe tarkistaa laitteet. Itse olen tosin koko ajan tehnyt suoraan vikailmoituksen, sillä vika ei ole ollut missään muussa kuin tässä mahtavassa yrityksessä.

En tiedä inhimillisestä palvelusta tälläkään palstalla. Kun on lueskellut muiden viestejä, siellä kyllä katsotaan yhteyksiä ja muuta jos kirjoittaja on laittanut tunnuksensa tms. esille. Minulle sen sijaan tulee aina automaattinen sössötys vikapalvelusta ja sekin vasta sitten, kun olen kyseenalaistanut tämän keskustelupalstan funktion. Jos täällä kysyy jotain, niin vastaus on aina "soita vikapalveluun", vaikka vikailmoitus on jo tehty.

Itse vaihdan kyllä heti tämän kuraliittymän pois ja suosittelen muillekin, joilla on Sonerasta johtuvia ongelmia. Surkeaa asiakaspalvelua, surkea palvelu ja käsittämättömän surkea korjauspalvelu. Mielummin maksan enemmän ja netti toimii, kuin maksan vähemmin ja saan soneratason palvelua.

Ihan vaan vinkiksi sulle: jos viat uusiutuu ja vika on Soneran verkossa, niin joka katkasusta vaan vikailmotusta. Mulle asiakaspalvelija sanoi suoraan, että pystyt kyllä irtisanomaan määräaikaisen sopimuksen, kun "sulla on niin paljon Soneran verkosta johtuvia vikailmoituksia ja häiriöitä". Ja olisi kyllä naurettavuuden huippu jos ei saisi irtisanottua palvelua, joka ei toimi.
Kiitos vaan Sonera.


Laajakaistan tilalle noin sadatta kertaa haettu liikkuva laajakaista aka nettitikku toimii yhtä hyvin kuin kaikki muukin firmassanne. Eli ei ollenkaan. Pätkii jatkuvasti, koko ajan saa olla käynnistämässä uudestaan ja koulutyöt verkossa ovat kosahtaneet jo muutaman kerran.

Kaivanpa ennustuskortit esiin ja ennustan vastauksen tähän viestiin. Kortit antavat kaksi vaihtoehtoa: 1. Ei vastausta, 2. tee vikailmoitus. Ainut vain, että vikailmoitus teille on yhtä tyhjän kanssa.
Ottakaa yhteyttä asiamieheen ja valittakaa. Jos yhteys tosiaanki toimii noin huonosti, saa sen sopimuksen todennäköisesti purettua, koska Sonera ei kykene tarjoamaan palvelua josta on tehty sopimus.

Nimimerkillä: Kokemusta on!
solkkero: Jos lisäät asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), voin sen perusteella tarkistaa laajakaistaliittymäsi tilan ja vastata liittymä/asiakaskohtaisesti. Toinen vaihtoehto on että kirjoitat asiakasnumeron sijaan laajakaistaliittymän numeron ilman väliviivaa eli muotoon 333123456. Anonyymin käyttäjän viesteihin vastaukset ovat usein hiemän "ympäripyöreitä".

Keskustelunpalstan kautta ei kuitenkaan verkon viat korjaannu, mutta voin mahdollisesti kertoa mikä laajakaistaliittymässäsi aiheuttaa ongelmia. Tämä riippuu siitä mikä yhteys on kysessä ja siitäkin onko se Soneran omassa vai vuokratussa verkossa.

Sellainen vinkki vielä, että omaa viestiketjua ei kannata "uppia" turhaan, sillä ketjuihin vastataan pääasiassa aikajärjestyksessä ja uusi kommentti ketjuun siirtää sen aina vastausjonon hännille.

Vastaa