Laajakaistan muutto

  • 11 December 2014
  • 2 kommenttia
  • 1 katselukerta

Terve,

Laajakaistan muuttoon liittyen liittymäni oli tarkoitus kytkeä tänään. Aamukahdeksalta tuli tekstiviesti, jossa luki seuraavaa: "Hei, postitimme sinulle uuden palvelureitittimen ja ohjeen Sonera Viihde päätelaitteiden kytkemiseksi. Voit ottaa pavelureitittimen nyt käyttöösi. T. Sonera"

Varsinaista liittymää ei ilmeisesti kuitenkaan vielä ole kytketty, koska reitittimen broadband valo vilkkuu, eikä nettiyhteys sen kautta toimi. Asunnon sisäiset yhteydet on toteutettu ethernet-tekniikalla. Huoneistojakamossa olen tehnyt seuraavan liitännän: https://www.dropbox.com/s/4pwqpqv13f86o1b/13070004.jpg Reititin taas on yhdistetty RJ45-kaapelilla WAN-liitännäsä numero 3 dataliitäntään asunnossa.

Minkäänlaista elämää ei tule huoneissa olevista pistokkeista eikä huoneistojakamosta, kuten tietokoneen liittää suoraan pistokkeisiin RJ45:lla. Villinä veikkauksena siis, ettei liittymää ole vielä asennettu?

2 kommenttia

Hei Sluiba89

Liittymäsi on tietojeni mukaan kytketty mutta kytkennässäsi on pieni virhe. Yhteytesi tulee asuntoosi ADSL-tekniikalla joten joudut käyttämään Thomson TG789 modeemin DSL-porttia yhteyden muodostusta varten. Laita modeemin mukana tullut musta dsl-kaapeli thomsonin dsl-porttiin ja toinen pää kytkemääsi dataporttiin nro 3.

Tietokoneesi ei saa mitään eloa suoraan data-rasioista koska siinä itsessään ei ole ADSL-modeemia joka muuntaisi signaalin sille sopivaksi. Thomsonin WAN-portin ei tule sinun käytössäsi liittää mitään johtoja, vaan se saa olla tyhjä. Ei muutako kytkemään johdot uudestaan ja kaista auki!
No olinpas kömpelö. Eipäs tullut mieleen vaihtaa piuhaa. Kiitos ja anteeksi! 🙂

Vastaa