Laskutus liittymän irtisanomisen yhteydessä

  • 11 December 2014
  • 1 kommentti
  • 5 katselukertaa

Hei!
Olen vaihtamassa liittymääni toiselle operaattorille 7.7. alk. Sain tänään Soneralta tekstiviestin, jossa kerrottiin, että vanhan liittymäni kuukausimaksu aiotaan laskuttaa kokonaisuudessaan, vaikka liittymäni on irtisanottu. Mietin vain, että milläköhän perusteella tämmöinen voisi olla mahdollista? Jos minulla ei ole voimassa olevaa sopimusta yhtiön kanssa, en mielestäni ole heille velvollinen tyhjästä maksamaan. Minulla ei myöskään ole minkäänlaista määräaikaisuutta liittymässäni, eli irtisanomisen on voitava tapahtua ihan milloin tahansa ilman ylimääräisiä maksuvelvotteita.

Kävin vielä huolellisesti läpi tekemäni liittymäsopimuksen: myöskään sieltä ei löydy kohtaa, jolla tälläinen törkeä asiakkaan rahastus mahdollistuisi. Laskutus-otsikon alta sen sijaan löytyy lause, jossa sanotaan, että "Ennen liittymän vaihtoa tehty liikenne laskutetaan voimassa olevan liittymän hinnoittelun mukaisesti." Näinhän sen kuuluisi ollakin.

Terv. Hanna

1 kommentti

Moi haleskin!

Koska meillä ei ole käytössä päiväkohtaista laskutusta, veloitetaan kuukausimaksu aina koko kuukaudelta. Jos siis esim. laskutuskautesi päättyy viikon päästä ja liittymä irtisanoutuu tänään, veloitetaan kuukausimaksut sinne laskutuskauden loppuun saakka. Liittymän siirto/irtisanominen kannattaakin ajoittaa sinne laskutuskauden vaihteeseen niin kuukausimaksutkin menee sillä keinoin "tasan". Toivottavasti tämä selvensi hieman asiaa.

Vastaa