Modeemia ei voi sammuttaa

  • 11 December 2014
  • 1 kommentti
  • 4 katselukertaa

Hei! Minua on nyt muutamia viikkoja vaivannut seuraavanlainen ongelma; Modeemia ei voi käytännössä sammuttaa ollenkaan. Aina sammutuksen ja käynnistämisen jälkeen yhteys temppuilee n. 30min. Modeemi on pakko resetoida, jotta se hakisi kaikki tiedot uudelleen.

1 kommentti

Asiakastietojemme mukaan olit ollut yhteydessä vikapalveluumme ja asiaa oli selvitetty. Viimeisen yhteydenoton tietojen mukaan et ollut halunnut jättää uutta vikailmoitusta, koska oli epäilystä, että ongelma voi olla nykyiseen modeemisi liittyvää.

Yksi keino, jolla voi koittaa rajoittaa toimiiko modeemisi oikein, on testata modeemia jossain muualla asuinkuntasi kaapeliverkon alueella ja katsoa toimiiko modeemi muuallakin samoin kuin asunnossasi. Toinen vaihtoehto on, testata asunnossasi toista kaapelimodeemia (jos esimerkiksi jollain tuttavallasi on vastaava liittymä käytössään ja saat hänen modeeminsa hetkeksi aikaa testattavaksi).

Tietenkin yksi ratkaisu on pitää modeemia jatkuvasti päällä (paitsi esimerkiksi ukkosen aikana, jolloin laitteet kannattaa irroittaa seinästä), mutta ymmärrän senkin, jos kodin sähkölaitteet halutaan sammuttaa yön ajaksi.

Vastaa