Nopeuden nosto

  • 11 December 2014
  • 6 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Terve

Vähän aikaa sitten tuli lappu että taloyhtiössämme parannetaan laajakaistatekniikkaa 19.11.2013
eli nopeus nousee 24->100

Lainattu lapusta "Kun uusi VDSL2-modeemi on toimintavalmis, voit nostaa nopeutta omilla sivuilla osoitteessa www.sonera.fi/omatsivut"
Uusi teiltä tullut modeemi on nyt ollut pari päivää seinässä kiinni, ja en kyllä tuolta omilta sivuilta saa sitä nopeutta nostettua

pitääkö se nopeus nyt itse saada nostettua vai tapahtuuko automaattisesti sitten joskus?

6 kommenttia

Hei Makke80

Tuo nopeudennosto tulee tehdä itse juurikin joko omien sivujen kautta tai sitten asiakaspalvelun kautta. Saatko nopeutta nostettaessa jonkin virheilmoituksen?

Nopeutta nostettaessa myös liittymäsopimusta täytyy tarkastella sekä myös uuden nopeuden hintaa. Tekniikan vaihdos kyllä mahdollistaa 100/10 nopeudet mutta hinnoissa voi olla eroa verrattuna vanhaan 24Mbit yhteyteen!
Jos painan omilla sivuilla "nopeuden nosto" nappia niin se menee vain liittymän tietoihin eikä siellä ole enää mitään mistä sitä voisi nostaa.
Täytynee siis soittaa asiakaspalveluun
Terve taas

Olin tuolloin 22.11 yhteydessä asiakaspalveluun, ja siellä lupailtiin että jos ei saman päivän aikana nopeus nouse niin alkuviikosta viimeistään.

Noh mitään ei ole mistään kuulunut ja viikko on tässä jo vierähtänyt.
Onko mitään tietoa milloin toimenpide mahtaa tapahtua?
Hei Makke80

Vilkaisin juuri liittymäsi tilausta ja sen suhteen näyttäisi olevan ongelmaa. Asia on kuitenkin tiedossa ja ongelmaa korjataan sen suhteen.

Nostin kuitenkin nopeutesi täältä käsin joten nyt yhteyden tulisi kuitenkin olla niinkuin pitää! Käynnistä modeemisi kuitenkin uudestaan ja ilmoita mikäli huomaat yhteydessäsi jotain ongelmia. Olihan sinulla käytössäsi jo meiltä tullut uusi Inteno DG301 modeemi?
Noniin nyt näyttää nopeustesti 91/11 nopeudet, eli näyttäis olevan kunnossa.
Kiitoksia
Hei Makke80

Hienoa kuulla että ongelma on nopeuden osalta nyt kunnossa! Hoidetaan vielä meidän puolelta tuo tilausongelma kuntoon 🙂

Vastaa