Ongelmia Cisco EPC3825 kanssa

  • 11 December 2014
  • 6 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Moro!

Eli tään kuun alussa Youtube videot pysähtyvät aivan randomisti kesken videon oli sitten resoluutio mikä tahansa.

En myös ole pysty millään hyödyntämään Sonera Laajakaista Kaapeli, 100 Mbit/s latausnopeutta jo siitä asti ku liittymän avasin ja modeemin kytkin päälle. Maksimi latausnopeus on 10mb/s. Oon koittanu Steamin kautta ja muitten samankaltaisten palveluitten kautta ladata ostamani pelit, muttei koskaan nouse yli 10mb/s.

Stream videot pätkivät aivan järkyttävästi jos nostan videon resoluutiota yli 720p. Luulis että streamien katselu 1080p+ pyörisi vaivattomasti ku on 100Mbit/s yhteys sekä erinomainen kone.

Oon kytkeny IP Floodin pois päältä sekä SPI Firewallin Protectionin. Oisko jostain saatavilla firmware päivitys tähän modeemin ku ei netistä löydy sitten millään.

6 kommenttia

Hei Starenigma,

Laitoin modeemillesi päivitystä tulemaan. Palomuuri kannattaa kytkeä päivityksen jälkeen uudelleen pois.

Ilmoittaako ohjelma latausnopeuden tavuina vai bitteinä? 100Mbit/s (bittiä/sekunti) yhteydellä latausnopeus on normaalisti noin 10MB/s (tavua/sekunti).
Marko- kirjoitti:
Hei Starenigma,
Ilmoittaako ohjelma latausnopeuden tavuina vai bitteinä? 100Mbit/s (bittiä/sekunti) yhteydellä latausnopeus on normaalisti noin 10MB/s (tavua/sekunti).


Tajusin juuri kuinka tyhmä olen, lataus nopeus on kyllä 10MB/s eikä bittiä :P

Veikkaisin että firmware on jo päivittyny ku netti katkesi ja modeemin gateway sivu muuttui hiukan erilaiseksi.

Streamit pyörivät tällä hetkellä paljon paremmin tosin hiukan änkyttää 1080p resoluutiolla. (twitch.tv)
Youtube videot katkeilevat vieläkin.
Hei Starenigma,

Päivityksen jälkeen kannattaa käydä kytkemässä tuo palomuuri vielä pois käytöstä.

1. Surffaa osoitteeseen 192.168.0.1 (jos ei toimi, kokeile 192.168.100.1)
2. Jätä käyttäjänimi sekä salasana tyhjäksi ja kirjaudu sisään (ellet ole jo muuttanut näitä).
3. Paina yläreunasta Security ja valitse alavalikosta Firewall
4. Valitse SPI Firewall Protection kohdasta Off (Vanhemmissa versioissa Disable).
5. Poista täppä Block IP Flood Detection-kohdasta.
6. Paina Save settings
Näin olen tehny eikä kyllä auttanut.
starenigma kirjoitti:
Näin olen tehny eikä kyllä auttanut.


Laite on ilmeisesti ihan tyyppivikainen; tee vikailmoituksia kunnes Sonera korjaa ongelman, ja vaadi yritystä toimittamaan toisen merkkinen ja / tai mallinen toimiva laite tilalle!

vrt. http://www5.sonera.fi/keskustele/viewtopic.php?f=53&t=14069
Hei starenigma

Vieläkö ongelmia Youtuben kanssa on ollut? Mitäs nopeustestit näyttävät? Jos ongelmia yhä esiintyy niin kannattaa jättää asiasta tarvittaessa vielä vikailmoitus niin tutkitaan asiaa tarkemmin.

pupona, tähän asti starenigman ongelmat ovat koskeneet lähinnä vain youtuben hidastelua/pätkimistä. Jos yhteysnopeus on 100Mbit niin silloin raaka-datan latausnopeus on starenigma mainitsema n. 10Mt/s.

Vastaa