Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
ongelmia--_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ongelmia käyttöönotossa

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Tilasin taloyhtiöön kuuluvan Soneran Laajakaista Valokuidun nopeudella 2 Mbit/s reilu viikko sitten. Seinissä olevista datarasioista ei vain silti tule internetyhteyttä vaikka jo viime viikolla tuli Soneralta ilmoitus, että laajakaista on toiminnassa. Ongelma lienee teidän päässänne? Tarkoituksena oli kokeilla miten yhteys toimii tällä tavalla ja sitten myöhemmin korottaisin laajakaistan nopeuden suuremmaksi, mutta näillä tuntemuksilla en pian taida sitä tehdä.

Ja huoneistojakamoa ei löydy asunnosta.
5 vastausta
Antti-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2542 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei ongelmia--

Lisäätkö liittymätunnuksesi käyttäjätunnuksen profiiliin ilman väliviivaa ( - ) esim. 346123456 niin pääsen tutkimaan, miltä liittymäsi näyttää.

Olethan kokeillut yhteyttäsi suoraan mahdollisesta Huonejakamosta? Huonejakamo löytyy yleensä asunnon ulko-oven jälkeen eteisestä, sähkökaapin vierestä. Jakamosta voit myös tarvittaessa ohjata yhteyden kätevästi muihin asuntosi data-pistokkeisiin. Pääpistoke on yleensä merkitty nimellä ATK, Nousu, Jakamo tms. josta yhteyden pitäisi suoraan koneelta kaapelilla liitettäessä toimia.

Tarkista samalla myös syttyykö tietokoneesi verkkovalo mistään pistokkeesta. Mikäli et saa verkkoyhteyttä mistään pistokkeesta, on liittymäsi kytkennässä mahdollisesti joku pielessä.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
ongelmia--_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Lisäsin asiakasnumeron, ja kuten jo sanoin niin huoneistojakamoa ei löydy asunnosta.
Antti-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2542 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei ongelmia--

Jos yhteytesi ei toimi mistään asunnon pistokkeesta suoraan verkkokaapelilla, suosittelen että soitat Vikapalveluun. Tätä kautta saamme tehtyä ongelmastasi vikailmoituksen ja asia lähtee hoitumaan eteenpäin.

ongelmia-- kirjoitti:
ja kuten jo sanoin niin huoneistojakamoa ei löydy asunnosta.

Pahoitteluni jos sain kommenttini kuulostamaan "toistolta", Halusin vain varmistaa ettei sitä todellakaan löydy. Nykyisin n. ~95% ethernet-kytketyistä asunnoista löytyy tällainen, mutta sinun asunnossasi sitä ei nyt ole.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
ongelmia--_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Minkälainen modeemi liittymässäni täytyy olla? Pahoitteluni, huoneistojakamo löytyi, mutta se ei ollut asunnon sisällä vaan ulkopuolella olevassa sähkökaapissa. Kokeilin yhteyttä suoraan sieltä jokaisesta pistokkeesta, mutta yhteyttä ei löytynyt.
Antti-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2542 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei ongelmia--

Liittymänumerosi perusteella asunnossa pitäisi olla suoraan ethernet-kytkentä tietokonetta varten. Et siis tarvitse erillistä modeemia yhteyden muodostamiseksi. Huonejakamo kyllä tulisi löytyä asunnon sisältä? Voisitko olla yhteydessä suoraan vikapalveluun 0206 90101 niin saataisiin asia varmasti nyt parhaiten selvitettyä sitä kautta!
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Tämän osion uusimmat keskustelut