Puhelinmyynnin peruutus

  • 11 December 2014
  • 9 kommenttia
  • 4 katselukertaa

Terve, tein uuden palvelusopimuksen Sonera Viihdepaketista. Sain sellaisen kuvan sopimusta tehdessäni, että vanha laajakaistasopimukseni olisi menemässä umpeen. Se ei kuitenkaan pidä paikkaansa.

Olen yrittänyt perua sopimusta jo kolme kertaa lähettämällä viestiä Soneran asiakaspalveluun (Omat Sivut-sivujen kautta). Mitään ei ole tapahtunut asian suhteen. Haluan perua tekemäni sopimuksen. Tein sopimuksen 9.9.2011 ja kuten olen sanonut olen lähettänyt perumisilmoituksen jo kolmesti. Älkää vaan sanoko, että ette ole saanut yhtään viestiä, sillä sitä olisi todella vaikea uskoa. Mikä maksaa kun ei peruutus onnistu?

Olen ollut Soneran asiakas monen vuoden ajan ja en haluaisi katkaista asiakkuutta tämän johdosta.

9 kommenttia

Sonera Viihdepaketilla voi useimmiten uusia sopimuksensa, vaikka vanha sopimus olisikin vielä kesken. Kahta sopimusta samalta liittymällä ei voi olla voimassa, joten vanha loppuu (vaikka olisi kesken) ja uusi alkaa. Voin toki katsoa sopimuksesi tilannetta, jos lisäät Profiiliisi asiakasnumerosi. Jos olet lähestynyt meitä lähettämällä Palvelupyynnön Omien Sivujen kautta, otamme toki sinuun yhteyttä, kunhan Palvelupyyntö tulee käsittelyyn. Tällä hetkellä Palvelupyynnöissä on hieman ruuhkaa ja näin ollen käsittelyaika on pidempi. Pahoittelut siitä.
1. Onko se asiakasnumero sama puhelinlaskuissa ja nettimaksuissa? En löytänyt nettimaksuja, mutta vanha puhelinlasku löytyi, josta löytyi asiakasnumero.
2. Tein uuden sopimuksen 9.9.2011. Sopimuksen voi peruttaa 14 päivän sisällä sopimuksen tekohetkestä. Jos nyt käy niin että asiakaspalvelu ottaa yhteyttä vasta viikon päästä, niin miten sen peruutuksen käy? Olenhan tehnyt peruutuksen 14 päivän sisällä. Eihän se minun vika ole jos asiakaspalvelussa on ruuhkaa.

Minun ns. entistä sopimusta oli vielä jäljellä ensi kesään asti. Sain puhelimitse sellaisen käsityksen että sopimus loppuisi vuodenvaihteessa.
Asiakasnumero on sama, jos sekä puhelinliittymän että laajakaistan omistaja-asiakas on sama henkilö. Sopimuksen peruutus onnistuu kyllä, sillä olet laittanut Palvelupyynnön 14 vrk sisällä. Ruuhka ei missään nimessä ole peruutukselle este tai asiakkaan vika.
Profiili päivitetty asiakasnumeron kera. Toivottavasti numero oli oikein.
Asiakasnumerosi Profiilissa on liian lyhyt. Käythän korjaamassa sen, niin pääsen katsomaan asiakastietojasi. Kiitos.
Korjattu, nyt pitäs olla oikein.
Asiakastietojemme mukaan liittymälläsi on tällä hetkellä voimassa Viihdepaketti-kampanja. Laittamasi peruutuspyyntö ei ole vielä tullut käsittelyyn. Niinamarin mainitseman ruuhkan vuoksi käsittelyssä on viivettä. Tällä hetkellä käsittelemme noin viikon vanhoja pyyntöjä, joten sinuun ollaan varmasti pian yhteydessä puhelimitse. Silloin voimme tehdä muutoksia liittymäsopimukseesi.
Terve,

Peruutus onnistui. Mutta nyt kysyisin että onhan ne lähetetyt laitteet palautuneet Soneralle takaisin? En käynyt ko. laitetta noutamassa postista, joten posti on varmaan palauttanut tuotteen takaisin. Kysyn tätä sen vuoksi, ettei jää mitään epäselvää tämän peruutuksen ja laitteen palautuksen suhteen.
Hei, kyllä, laitteet ovat palautuneet meille takaisin. Hyvä, että asia on nyt hoidettu. Mukavaa syksyn jatkoa sinulle!

Vastaa