SM-liiga kaudella 2013-2014

  • 11 December 2014
  • 69 kommenttia
  • 10 katselukertaa

Neloselta on tullut seuraavaa tietoa: http://www.nelonenpro.fi/j%C3%A4%C3%A4k ... -2013-2014

Poiminta:

"5. Tuleeko Nelonen Media tuottamaan ja tarjoamaan jatkossa SM-liigan kaikki pelit sisältävää tuotetta?
a. Kyllä. Kaikki SM-liigapelit koko kauden alusta loppuun voi ensimmäistä kertaa nähdä vain yhden tuotteen tilaamalla! Kaikki pelit sisältävä tuote tulee myyntiin Nelonen Median Ruutu-palveluun. Kaikki pelit sisältävän tuotteen lanseeraaminen maksu-tv-operaattoreiden palveluvalikoimassa on kiinni operaattoreiden kanssa käytävistä neuvotteluista. Toteutuessaan kaikki pelit sisältävä maksu-tv-palvelu on tarjolla vain Nelonen Paketin tilaajille."

Toivottavasti Soneralta tulee kaikkia pelejä koskeva palvelu Sonera Viihteeseen.

69 kommenttia

Mielenkiinnolla odotellaan mitä kaikkea tämä uudistus tuo tullessaan.

Toivottavasti kaikki uudistukset tulee Soneran tarjontaan.
Itse olen todella tyytyväinen nyt Sonera Viihteessä käytössä olleisiin kausikortteihin (sekä SM-Liiga että Valioliiga) toivon että ensi kaudeksi SM-Liigan osalta saadaan rakennettua vastaava. Minua ei kiinnosta mitään kylkiäiset, etenkään mahdolilset elokuvakanavat. Haluaisin maksaa vain SM-liigasta ja nähdä silloin myös vain sitä.
timo1976 kirjoitti:
Itse olen todella tyytyväinen nyt Sonera Viihteessä käytössä olleisiin kausikortteihin (sekä SM-Liiga että Valioliiga) toivon että ensi kaudeksi SM-Liigan osalta saadaan rakennettua vastaava. Minua ei kiinnosta mitään kylkiäiset, etenkään mahdolilset elokuvakanavat. Haluaisin maksaa vain SM-liigasta ja nähdä silloin myös vain sitä.

+++1

Itse sain noista nelosen vastauksista semmoisen kuvan, että selkeästi haluavat ainoastaan myydä omaa pakettia (joka tulee uudistumaan jotenkin), eli en usko mihinkään kausariin valitettavasti. Eli 6/12kk paketeilla sitten taidetaan mennä.. tai ainakin näin varmaan yrittävät, en tiedä maksanko sellaisista. Lisäksi sitten vielä saa jännittää, että tuleeko urhon total-palvelua vastaava "kaikki pelit" soneralle ollenkaan.. yksinoikeudella voi mennä kilpailijallekin jos niin sopivat (näinhän urhototalkin oli yksioikeudella soneralla).

Eli saa jännittää miten tässä käy.. ainoastaan selvisi, että nelonen aikoo lähettää onneksi kaikki matsit (itse pelkäsin, että tähän kauteen loppuu oman joukkueen jokaisen matsin seuraaminen). Nelonen ruutu-palvelusta kait kaikki matsit tulee jokatapauksessa, mutta olisi kiva jos ei tarvitsisi viritellä mitään ihme läppäri->TV systeemeitä.
Let´s play hockey!

Joo, ei todellakaan mitään läppäri+tv virityksiä, vaan Pro 1-7 extra hockey kanavat kausikortilla. Kiitos! En TODELLAKAAN tilaa mitään Nelonen Ruutu nettipalvelua.
Kuulin että ruutu.fin asiakkaat (tai ainakin osa heistä) oli saanut viestiä Neloselta jossa todettiin: " Voimmekin tässä yhteydessä ylpeänä ensi kertaa vahvistaa, että tulemme tuottamaan ja jakelemaan kaikki SM-liigan runkosarja- ja playoffs-ottelut HD:na!"

Loistava uutinen!
Nyt vielä kun saisi ilman kanavapakettia ostettua pelkän SM-liigan niin hommahan toimii niikuin sen pitääkin!
No niin, nyt se sitten paukahti. Soneran menuvalikon päällä mainos:

"Tuhti SM-liiga- ja NHL-paketti sekä paljon muuta!
39,90 €/kk (12 kk sopimus) kokonaishinta 478,80 €"


Vierellä "4 paketti", "4 PRO Extra" (tämä ilmeisesti se uusi paketti jossa kaikki pelit smliigasta) ja "Viasat Sport" logot.

Että semmosta...

Aika nasta veto! 40 e/kk ja palttiarallaa 500e SM-liigakaudesta TELKKARISSA!? Ei ole siis todellista!! Neljä hemmetin kymppiä kuukaudessa!? Eikä ole edes mitään Viasatin leffakanavia mukana. Miettikääs paljon on paikallisen sm-liigalätkäseuran kausari... ette siis voi olla tosissaan... näinhän se taas meni, arvasin että tökätään iso paketti kaikkea mahdollista isoon hintaan. MYYKÄÄ SITÄ SISÄLTÖÄ, ei paketteja. KIITOS PALJON! Jää sitten näköjään lätkät katsomatta jatkossa. Kiitti. Nyt riitti ahneuspasha.

EDIT: Pitää vielä tsekata mitä esim. Elisa ja Maxivision tarjoaa.. ja mitä se 4:sen ruutu-nettipalvelu tulisi veloittamaan pelkästään liigasta (se on sitten läppäri->tv-viritystä)... se on nyt sitten lähtölaukausta teille Sonera.. enää ei ole MITÄÄN mikä pitäisi minut teidän asiakkaana jatkossa (kun kerran tuo urhototal yksinoikeus poistui).

Jatkoaikafoorumilla puhutaan sopivista hinnoista.. 200e mainittu.. 300e pidetään jo aika kovana.. onnea vaan tuolle ~500e ahneusyritykselle. 😃
Lisää tietoa(?) jatkoaikafoorumilta, nimimerkiltä Gandhi:

Itsellänikin on Soneran Viihde-paketti ja tilannehan on ens kauden suhteen seuraava:

Viasat sport-paketista poistuu nelonen pro-kanavat (tästä syystä sen voi halutessaan irtisanoa). NHL on jatkossa yksinoikeudella Viasatilla eli Nelosen kanavilta sitä ei nää.

Sm-liigan näkee ottamalla Nelonen Paketin (jossa kanavat Nelonen Maailma, Nelonen Kino, Nelonen Perhe sekä pro 1 ja 2). Tässä Nelonen Paketissa SM-liigaa näkyy yks ottelu/kierros + välierät ja finaalit. Hinta 19,90e/kk.

Sitten on saatavilla Nelonen Paketti + Nelonen Pro extra, jonka kautta näkee kierroksen jokaisen ottelu samaan tapaan kuin Urho Totalin kautta. Hinta 29,90e/kk.

Mikäli haluaa nähdä sekä SM-liigan että NHL:n, voi hommata Nelonen Paketti + Nelonen Pro extra+ Viasat Sport-paketin. Hinta 39,90e/kk.


30e/kk? Aivan liian kallis vieläkin. Toi "nelonen paketti" on kyllä todella avuton ja naurettava paketti.. justhan se Kino-kanava oli ilmaiskuukausikatselussa ja oli kyllä todella avuton elokuvakanava. Ei tule kauppoja. Nelonen Pro-kanavat + Pro Extra-kanavat järkevällä hinnalla LÄTKÄKAUDEKSI, eli kausari, kiitos.
En tiedä haukutko väärää puuta, sillä oletan että nuo pakettien hinnat tulee kanavilta suoraan. Mutta jää kyllä itselläkin noilla hinnoilla tilaamatta, varsinkin jos joutuu tekemään määräaikaisen pitkän sopimuksen. Kausikortti olisi paras, toivotaan että sellainen onnistuu ja vieläpä järkevällä hinnalla.
timo1976 kirjoitti:
En tiedä haukutko väärää puuta, sillä oletan että nuo pakettien hinnat tulee kanavilta suoraan.

Eiköhän se ole ihan sopimustekninen kysymys operaattorin/palveluntarjoajan ja sisällöntarjoajan välillä. Toki sisällöntarjoajalla on erinomainen neuvotteluasema.
Tilasin tuossa äsken paikalliselta Sonera jälleenmyyjältä Nelonen Paketin + Nelonen Pro Extra paketin alkaen heti. Minulla on Soneran Viihdepaketti netti tv. Kanavapaikoilla näkyvät nyt Nelonen Kino, 4 Perhe, 4 Maailma, 4Pro 1 HD ja 4Pro 2 HD kanavat. Nelonen Pro Extra kanavat eivät näy...

Kysymys kuuluu, kuuluuko niiden näkyä jo nyt omilla kanavapaikoillaan, vaan vastako sitten syyskuussa kun SM- Liiga alkaa näkyä ?
Hei Jarzo!

Nämä kanavat ovat käsittääkseni pyhitetty SM -liigalle syksystä alkaen.
Soitin Soneralle ja sanoivat että nähdäkseen ensi kauden oman SM-Liiga joukkueen ottelut pitää ottaa nelosen kanavapaketti (höpöhöpökanavat) jotta voi tilata nelonen extran ja maksaa 40e/kk. EI NÄIN! Sitäpaitsi tilanne on vähän sama kun S-Markettiin mennessä pitäisi ostaa 20e:lla tuotteita joita ei tarvitse jotta saa ostaa litran maitoa. Jos ei pelkkää jääkiekon katselumahdollisuutta löydy niin olen kuluttaja-asiamieheen yhteydessä! Toiminta on todella törkeää rahastusta ja tulee kyllä näkymään myyntilukujen pienuudessa, lukekaa jatkoajan palstaa ja näette että en ole yksin asian kanssa. NHL ei kiinnosta niin paljoa että siitä maksaisin (pari matsia kaudessa) ja lastenkanavilla + elokuvakanavilla en tee mitään vaikka saisin ilmaiseksi. Nyt järki käteen ja puusta alas minne on menty perse edellä! Kausikortti jääkiekkoon ja max. hinta 19,90/kk tai sitten jää itsellä ostamatta, 500:lla ostan mieluummin kausarin hallille ja jää sitten vierasmatsit näkemättä 😞
Kuluttaja-asiamiehelle tehty ilmoitus tarpeettomien kanavien pakko ostattamisesta, samalla tein Kuluttaja-lehteen juttuvinkin. Nyt vaan odotellaan mielenkiinnolla mitä piirteitä tapaus saa aikaiseksi 🙂
Eiköhän tuo Sonera saa myydä ihan sellaisia kanavapaketteja kun haluaa, eriasia kuka suostuu niitä sitten ottamaan. Sama kun tykkäisi vain punaisista nallekarkeista ja valittaisi karkkikauppiaalle kun pussissa on muunkin värisiä.
Sonera syy myydä haluamaansa pakettia mutta rinnalla olisi oltava pelkkä SM-Liigan ostomahdollisuus. Nyt asiassa kismittää se että joutuu ostamaan 2 pakettia. 4 paketti JA VASTA SEN JÄLKEEN voi ostaa 4 Pro Extra kanavan, protestointini koskeekin sitä että en saa tilattua extra kanavaa ilman turhia 4-kanavia millä en tee yhtään mitään. Sonera viihdepaketti on alunperin otettu vain ja ainoastaan jääkiekon takia, tv:n maksukanavat tulevat sitten Welhon kautta. Nyt onkin sitten hyvä syy lopettaa koko asiointi Soneran kanssa jos ei tämä asia korjaannu.
Niin joo, ymmärrän. Mutta onhan tuo hinta näköjään jo vähän laskenutkin. Kannattaahan se täällä asiasta avautua, josko jo ensivuonna homma ois toisin. Tän vuoden jääkiekon MM-kisat sentään saivat hoidettua ensimmäistä kertaa kiitettävästi, kun tarpeeksi moni asiaa täällä toi esille.
Nyt on hinta Soneran sivuilla 29,90/kk mutta sopparin pituus 12kk. Jos oma joukkue ei pääse pleijareihin tai tippuu ekalla kierroksella niin mitä teen kanavapaketeilla loput 6kk? En mitään, en todellakaan katso mitään motocrossia tai golfia yms paskaa mitä Nelonen Prolta tulee, eli kuukausihinta jääkiekolle tulee olemaan 60e/kk. Ei kiitos!!!!!!!! Näköjään ei sitten katsota ensi kaudella lätkää jos ei kausikorttia tule. Onneksi on muutakin tekemistä 🙂
Itseänikin sylettää tuo 12kk sopimuksen kesto. Jotenkin kuvittelin että noista vuoden kestoisista määräaikaisista sopimuksista olisi pikkuhiljaa päästy eroon ja suuntaus olisi enemmän kohti vapaakestoisia sopimuksia.
Kuten tuolla edellä jo sanottiinkin niin tuntuu tyhmältä ottaa SM-Liigan takia 12kk sopimusta kun kausi kestää sen 7-8kk.

Taitaa jäädä itseltäni tämä palvelu tilaamassa, tiedoksi että kahdella edellisellä kaudella minulla on ollut Urho Total ja valioliiga-kausikortti.
No älkää ostako! Itse katson oman joukkueen vieraspelit + muita pelejä aina kun jääkiekko lajina on hienoa katseltavaa.

P.s yli 150 jääkiekko ottelua vuodessa seuraava
Soitin Soneralle ja neuvottelujen jälkeen olin valmis ottamaan tämän 29,90 tarjouksen 2
ilmaiskuukaudella seuraavilla ehdolla:

Kuvanlaatu

HD tai ainakin Extrakanavilla parempi kuin nykysellä UrpoTV:llä, ei pysty esim. tämän kauden futiksia katsomaan videotykiltä, pikseleitten koosta tulee ennemmin Legoelokuvat mieleen.

Ohjelmakirjasto

Tuntuu vanhanaikaiselta ettei ohjelmia voi nauhoittaa tai katsoa jälkilähetyksinä, itsellä herätys klo 05.00 joten esim Timanttiliigat ja Valioliigat jäisi näkemättä kun ei työssäkäyvä jaksa valvoa puoleenyöhön, tai voisi jaksaakkin mutta sitten on kummitus seuraavan päivän, jätetään kummittelut hiippakuntaa vaihtaneille.
Ohjelmakirjaston kanssa puhelin ja teksti-tv paitsioon sen illan osalta ja sitten voi esim Su aamuna katsoa ottelun tallenteena, tämä on itselle ihan must juttu enkä usko olevani ainoa, sitäpaitsi jos oma joukkue ei jostain syystä pelaa ja Jokerit saa kunnolla kuonoon niin kivahan semmosta on katsella useampaankin kertaan :)

Myyjä oli asiallinen ja myyntiehdotuksiakin tuli enemmän kun keskiverto torikauppiaalta mutta kumpaankaan asiaan ei ollut varmuutta. Onko Nelosen markkinointipäällikkö talviunilla vai oletetaanko ihmisten ostavan sika säkissä? Esim. HD kuvanlaatu olisi hemmetinmoinen houkutin monelle ostopäätöksen kanssa painivalle, ohjelmakirjasto samoin, vaikea ostaa tuotetta jos jokaiseen kysymykseen tulee vastaus että "asiasta ei ole varmuutta" tai "hyvä kysymys, täytyypä ottaa selvää" Siis mitä ihmettä, myydään tuotetta minkä sisällöstä ei ole varmuutta? Jos ei naurattas niin melkein itkettäs, mulle tulee mieleen sana amatöörit ensimmäisenä koko touhusta.
Tuollakin tarjouksella kauden hinnaksi tulisi 300 €.. liian paljon vieläkin.. oli sitten hd:tä (mitä se minun käsittääkseni on) tai ei. Ei tule kauppoja. Odottelen vielä ainakin nelosen "netti-ruutu-kausaria" (läppäri, tai joku pikkunen "droidiboksi", töllöön kiinni tsysteemillä).. ja tarjouksia muilta firmoilta.

Urhon ohjelmakirjastohan oli käsittääkseni (en itse käyttänyt, muistan lukeneeni vain jotain juttuja) aika surkea; pelit tulivat hitaasti sinne ja kait v.loppuisin ei mitään.
Miksiköhän sama sisältö olis RuutuTV:ssä yhtään sen halvempaa? Tosin mua se ei haittaisi kun HDMI juoksutettu koneelta jo valmiiksi tykille.Se 19,90/kk 12kk sopparilla olis sopiva ja 29,90 olen valmis maksamaan 6kk sopparista mutta saas nähdä, alan asennoitua siihen että ens kauden matsit kuunnellaan radiosta ja sitten käydään muutama huippumatsi kattomassa hallilla.
Nelosen oma palvelu->ei välistävetäjiä? Netissä on kirjoiteltu/huhuiltu jostain "oman joukkueen kausarista", eli voisi olla senkin takia halvempi, tilataan ja maksetaan vain lätkästä. Syksy näyttää. 20e/kk rupeaa jo kuulostamaan edes jollain tavalla järkevältä (tosin ei kesäkuukausien kanssa!) ja harkitsemisen arvoiselta.. mutta tuollaistahan ei ole tarjolla. Nelosen paketin muilla kanavilla ei ole mitään käyttöä, todella ala-arvoisia kanavia sisältöineen (kehtaavatkin kutsua Kino-kanavaa elokuvakanavaksi). Ja näitä yritetään pakkosyöttää sm-liigasta kiinnostuneille jotta voidaan vetää hintaa vielä korkeammaksi. Perinjuurin kirosana iljettävää touhua.

Meitä kriittisiä kuluttajia jotka eivät syydä sokeasti rahaa näille sisältödiilereille on lukemani perusteella aika paljon, liittyen tähän sm-liigahommaan tulevalla kaudella.

Vuosikymmeniä on nämä maksutvhommat olleet pahasti stagnaatiossa; myydään idioottimaisia paketteja, jne., mutta nyt pieni toivonkipinä on syttynyt nettijakelun takia, Netflixillä et al on ollut iso rooli tässä.. nyt pitää vain kuluttajien osoittaa, että entinen meininki ei enää nappaa. Maksutv:ssä sisällönmyyjät tulevat voittamaan nämä "myydään superpaketteja joista tilaaja katsoo n. 10% sisällöstä"-pakettidiilerit. Ihmisten vapaa-ajasta taistellaan entistä kovemmin monelta eri suunnalta ja maksutv, as we know it now, tulee häviämään jos se ei ole agile ja muutu nopeasti. Ensin pitää lähteä määräaikaisuudet, ja nopeasti. Sitä MTV3 Total tällä hetkellä ainakin kokeilee. Itse olen sanonut, että olisin valmis tilaamaan kyseistä pakettia (vaikka onkin "paketti") 2-3 kertaa vuodessa jos voi tilata 1kk kerrallaan (itseasiassa tilanne taitaa olla sellainen, että sen voi tilata ihan X päiväksikin). Kyllä se varmaan avaa maksuhalukkuutta asiakkaissa kun ei sidota pitkiin soppareihin. Toiseksi paketit pitää rikkoa, pelkät kanavat myyntiin. Kolmanneksi siirrytään myös sisällön myyntiin. My 2c.
Tänään tipahti sähköpostiin mainos SM-liigasta ja totta tosiaan pitäisi ottaa vuoden sopimus, jolloin kauden hinnaksi tulisi 299€, joka on tasan kolme kertaa enemmän kuin viime kaudesta maksoin. Vaikka kuvan laatu olisi huomattavasti parempi niin en kyllä tuota nousua pysty hyväksymään. Taitaa jäädä SM-liiga tältä kaudelta telkusta katsomatta...
Viime talven Urhon (ja Soneran kaapeli- ja laajakaistaverkkojen Urho-Totalin) 100e "kausikortti" oli oikein sopiva ja mukava paketti - ei haitannut vaikkei HD.na. Viime kaudesta siis vielä erityiskiitos Soneralle!

Tää uus kolme kertaa niin paljon maksava (ei siis kolme kertaa enemmän, mikä olisi 400e) saa jäädä innokkaampien maksettavaksi - TV-maksulla sentään näkee vielä pelit "livenä" txt-tv.llä!! ;)


Varsinaiseen Nelospaketin hinnoitteluunkaan puuttumatta - siinä on periaatteellisia vikoja:
1: Pitää tilata vuoden annos kanavia puolen vuoden kiekkokauden takia
2: Pitää tilata huuhaa-kanavia oleellisen lisäksi

Nelonen määrää hinnat mut sori Sonera - tässä ainakin jäi yx asiakas kyydistä...

Vastaa