Spotify liian vaikea Soneralle?

  • 11 December 2014
  • 7 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Hieman historiaa....

Joitain aikoja sitten tilasin Spotifyn, otin Unlimitedin koska en siinä vaiheessa tarvinnut muuta sillä se tuli lähinnä harvakseltaan johonkin sellaiseen tutustumiseen ilman mainoksia jota joku sattui suosittelemaan ja maksukin sujui näppärästi nettilaskun ohessa.

No, koska itselläni oli aikoinaan ollut Premiun virallisella mailiosoitteellani, niin eihän tilin luonti meinannut onnistua Soneran päässä. Pitkällisen ihmettelyn ja muutaman puhelun jälkeen se saatiin aikaan käyttämällä toista postlaatikkoa osoitteena. Kovin oli kuitenkin hankalaa kun Helpsonin tyyppiäkin sai itse puhelimessa neuvoa.

Nykyaikaa...

No, oli sitten tuo Unlimited jo olemassa, joten ajattelin kuitenkin päivittää sen Premiumiksi koska siitä on määrätyt hyötynsä jos ei hetkeen ole kotosalla. Tein omille sivuille päivitysilmoituksen ja sain normaalin vastausmailin että 24 tunnin kuluessa uudet tunnukset saapuvat.

Hiukan enemmän tässä nyt on mennyt kuin tuo 24 tuntia, tässä välissä yksi soitto aspaankin jossa asia luvattiin hoitaa. No en tiedä onko hoidossa vai ei, mutta senkään jälkeen tunnuksia ei ole näkynyt.

Kysymys on lähinnä, miten voi olla noin hankalaa yhden tilin päivittäminen toiseen versioon ???

Todellisuudessahan jos tuota Unlimitediä ei olisi ollut, olisin tilannut Premiumin yksityisesti, koska aiemman kokemuksen pohjalta oli lieviä negatiivisiä ennakoaavistuksia.

Eli omilla sivuilla lisäpalvelujen kohdalla toki lukee että käytössä on Premium....ihmettelen vaan kellä...

Asia ei ole iso, eikä muutama päivä toki mikään pitkä aika ole, kysymys nyt onkin lähinnä luvatuista palvelun toteutuksista ja siitä, että Spotify olisi kiva olla päivittynyt Premiumiin ennen kuin tässä mihinkään pitempään reissuun lähtee. Unlimited kun jää vain kotikoneen iloksi...

7 kommenttia

Niin se vaan on helppoa, tosin kallista, saada jotain minkä tarvitsee.

Otin toiselle tilille suoraan ilman välikäsiä Premiumin ja maksan sitä nyt ainakin kuukauden.

Alle kymmenen sekuntia kesti kun se oli koneella ja Anroid tabletissa. Nyt ei sitten tarvitse täytellä muistikorttia mp3:lla kun pitemmälle lähtee tai on kauemmin poissa pöytäkoneelta, kuten kesällä aina joskus lomien ja muitten takia tulee ihmisten usein oltua.

Toivottavasti Sonera edes kuukaudessa saa jotain aikaan tuon Unlimited päivityksen suhteen, ettei tarvitse kahta maksaa päällekäin Spotifysta...
Spotify-asiasi on laitettu soittosi perusteella selvitykseen. Toivottavasti asia selviää mahdollisimman pian.
Tuolla nyt on Spotify aluekin, mutta jatkan tähän aloittamaani.

Jotain siis on tapahtunut koska tänään tuli sähköpostissa uusi salasana...

Onhan se tietysti mukavaa kun omistaa paljon salasanoja, vaan tämäkin kirjautumisen jälkeen ilmoittaa että kyseessä on edelleen Spotify Unlimited, ei Premium.

Eli mikään ei ole muuttunut, paitsi salasana Soneran kautta olevassa Spotifyssa...

No, onneksi on tuota yksityisesti tilaamaani Spotifya vielä kuukauden loppuun käytössä, jospa Sonera saisi jotain todellista siihen mennessä aikaan. Laskussa kuitenkin todennäköisesti laskutetaan palvelusta jota ei ole edes toimitettu.

Ancient
Ancient: Oletko saanut jo Spotify Premiumin toimimaan? Mikäli et, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme asian hoitamiseksi.
Eihän se tuolla uudella salasanalla miksikään muutu. Sama vanha Unlimited se on näillä tunnuksilla.

Toisaalta nyt ei jaksaisi puhelimessakaan roikkua moisen asian takia.

Ei luulisi olevan kovin iso tai vaikea juttu päivittää tuota Unlimitediä Premiumiksi kun tunnutkset ovat Soneran kautta kuitenkin tuohon Unlimitediin, sähköpostiosoite, nimi, käyttäjätunnus ja muukin tarvittava tiedossa Soneran päässä.

Ancient
Päivitetäänpäs tilannetta...

No, soittelin tuossa lauantaina asiakaspalveluun ja siellä lopulta tultiin tulokseen että poistetaan Premium tilaus kokonaan (koska sitä ei muuten saa toimimaan) ja laitetaan maanantaina uusi linkki jolla voin luoda tunnukset.

Linkki tosiaan tuli maanantaina. Mutta teki miten tahansa, eli kokeili mitä tahansa vaihtoehtoa, tunnuksia ei saanut luotua. Ja voin todeta että osaamista omastakin takaa "hiukan" on mukaan tarttunut parinkymmenen vuoden harrastus ja ammatillisen tekemisen mukana näistä kone ja yhteys asioista...

Soitinpa sitten kuitenkin vielä asiakaspalveluun, koittivat sieltäkin puhelun kestäessä luoda tunnuksia, vaan eivätpä onnistuneet. No, lupasivat ottaa yhteyttä kun keksivät missä syy.

Yhteydenottoa ei sitten kuulunut, eli eivät joko löytäneet tai ehtineet katsoa mikä tässä niin vaikeaa on.

Tänään sitten nyt iltapäivällä tulin tulokseen, että miksi tapella Premiumin kanssa Soneran kautta kun itselläni kerran toimiva Premiun on yksityisesti otettuna ja jonka tilaus, kuten aiemmin totesin, kesti tasan muutaman sekunnin.

Soitin siis Asiakaspalveluun ja totesin, että varmaan viisainta on poistaa koko Spotify liittymäni yhteydestä kun sitä ei kerran toimimaan saada ja käytän jatkossakin tuota itse ottamaani. Olisi vaan ollut hiukan helpompi kun sen automaattisesti olisi liittymälaskussa aina maksellut, ei olisi tarvinnut miettiä muistaako sen joka kuukausi maksaa.

Kaikki pääsevät helpommalla näin, itselläni on toimiva Spotify ilman jatkuvaa ihmettelyä miksei sitä Soneran kautta saada toimimaan, Soneralla ei tarvitse kenenkään ihmetellä miksei se meikäläisellä toimi.

Todetaan nyt tähän vielä kuitenkin se, että monethan narisevat jatkuvasti Soneran yhteyksistä, itselläni taas on ollut Soneran netti vuodesta -02 ja siinä ei koskaan ole mitään valittamista ollut, lukuunottamatta nyt näitä paria valtakunnallista katkosta vuosien mittaan.

Siksikin niin tympeää narista jostain Spotifyn kaltaisesta pikkujutusta, joten helpompi näin kaikille.

Ancient
Ikävä kuulla, että Spotifyn tilaaminen meni noin hankalaksi ja et sitä meidän kauttamme käyttöösi saanut. Toivottavasti voimme palvella sinua muissa asioissa paremmin.

Vastaa