Tabletin PIN/PUK koodi

  • 11 December 2014
  • 7 kommenttia
  • 367 katselukertaa

Onkos kellään kokemusta oheisesta ongelmasta: Tabletista oli SIM kortti pois ja takaisin laitettaessa se luonnollisesti kysyi PIN koodia. Tietenkin se oli luiskahtanut päästä ja arvailuja 5 kertaa. Laite ilmoitti että yritä uudelleen 30 s kuluttua. Näin tein ja tein ja tein kunnes oli jo 65 kertaa täysi eikä laite kysy PUK-koodia jotta voisin PINNIN uusia. PUK on tiedossa. Montakohan kertaa pitää väärä PIN antaa jotta vai mikä ratkaisuksi??

7 kommenttia

Hei nispero !

Tablet ei nyt jostain syystä näytä ottavan PIN-koodin syöttöä vastaan. Eli vaikuttaa laitteen vikatilanteelta.

Voisit siirtää SIM-kortin toiseen laitteeseen (puhelimeen) ja näin saat sitä kautta kortin PUK-tilaan. Sen jälkeen puhelimen asetuksien kautta käy vaihtamassa PIN-koodin kysely pois päältä.

Jos tilanne jatkuu, niin tablettia voisit halutessasi käydä näyttämässä Sonera Kaupassa. Testauksen jälkeen laite voidaan sitten tarvittaessa lähettää huoltoon.
Kiitos neuvosta! Kokeiltu on mutta tilanne on nyt tämä. Ei vaikuta vaikka PIN kyselyn kytkee pois koska sekä tuossa tilassa että PIN koodia kysyttäessä ja koodin annon jälkeen tulee toinen PIN?? koodiruudukko näkyviin (ei samanlainen mustapohjainen koko ruudun täyttävä vaan "läpinäkyvä ruudukko", Laite on Samsung Galaxy Note 10.1) Siihen ei kelpaa tämä olemassaoleva koodi jolla tähän tilaan pääsee ja tässä tilassa voi kokeilla "lukemattoman" määrän koodeja. Sekava selitys!
Kun ulkomaanmatka jatkuu vielä 3 viikkoa sellaisessa paikassa missä ei oikein Sonerakauppoja ole joten jotakin muuta on keksittävä.
Hei nispero!

Pahoittelen kuvaamaasi ongelmaa.

Näiden koodien suhteen tilanne on normaalisti siten, että PIN-koodin voi syöttää väärin 3 kertaa peräkkäin, jonka jälkeen laitteen pitäisi kysyä PUK-koodia, joka sisältää kahdeksan numeroa. Kun PUK-koodi syötetään oikein, pitää vielä syöttää asiakkaan valitsema PIN-koodi ja tämän jälkeen vahvistaa valittu PIN-koodi.

Kertomasi perusteella tulkittuna näyttäisi tosiaan siltä, että Samsungin laitteessa on jotakin ongelmaa. Mikäli mahdollista, voit kokeilla puhelinlaitteen SIM-korttia Samsungin laitteessa ja testata, mitä tapahtuu.

Jos pääset käsiksi Samsungin laitteen asetuksiin, voit myös kokeilla oletusten palautusta, joka ei poista laitteelta mitään tietoja. Ohje: Asetukset => Lisää asetuksia tai Langattomat verkot => Matkapuhelinverkot => Yhteyspisteiden nimet => Menu-painike (kaksi tai kolme alekkaista viivaa laitteen näyttöruudussa) ja tämän jälkeen valitaan Oletusten palautus. Laite on hyvä sammuttaa vähäksi aikaa ja avata uudelleen.

Toivottavasti näistä oheista on apua ja Samsung alkaa toimimaan normaalisti.


Ystävällisin terveisin

Tapani V
Tervehdys!

Kiitos ohjeista. Kokeilin toisen operaattorin sim-kortilla ja sillä aukesi molemmat pin-koodi kyselyt. Tällä kortilla ei ole käyttöaikaa (vanhentunut prepaid kortti) . Eli Soneran kortilla ensin tuleva pin koodi kysely toimii mutta sitten laite kysyy uudelleen transparentilla pohjalla olevalla ruudukolla pin-koodia. Ja tähän ruudukkoon annettaessa koodin laite ei hyväksy samaa koodia. Sitten aina 5 yrityksen jälkeen ...odota 30 s ja yritä uudelleen...ja yrityksiä tuntuu voivan jatkaa loputtomiin.
Kokeilin asetusten palautusta mutta sillä ei ollut vaikutusta.
Mahtaako se toinen koodi olla laitteen oma suojakoodi? Jos sitä kyselee eikä muista, niin siihen taitaa auttaa vain huolto.
Kunniamerkki +14
nispero kirjoitti:
Tervehdys!

Kiitos ohjeista. Kokeilin toisen operaattorin sim-kortilla ja sillä aukesi molemmat pin-koodi kyselyt. Tällä kortilla ei ole käyttöaikaa (vanhentunut prepaid kortti) . Eli Soneran kortilla ensin tuleva pin koodi kysely toimii mutta sitten laite kysyy uudelleen transparentilla pohjalla olevalla ruudukolla pin-koodia. Ja tähän ruudukkoon annettaessa koodin laite ei hyväksy samaa koodia. Sitten aina 5 yrityksen jälkeen ...odota 30 s ja yritä uudelleen...ja yrityksiä tuntuu voivan jatkaa loputtomiin.
Kokeilin asetusten palautusta mutta sillä ei ollut vaikutusta.


Haiskahtaisi siltä, että ongelmakoodi on joku laitteen oma suojakoodi, ei sim-kortin koodi. Sen nollaaminen voikin olla kinkkisempi juttu, jos et ole sitä koskaan vaihtanut, on se luultavasti joku 12345 tai vastaavan tyylinen koodi...
Laitoin vielä vanhentuneen prepaid kortin paikoilleen ja kokeilin PIN-koodia molempaan PIN-kyselyyn ja kas, laitehan aukesi!
Sitten Soneran kortti paikoilleen ja ensin siihen vaihdettu PIN-koodi kyselyyn, ok. Sitten vanhentuneen prepaid kortin normaali PIN-koodi tuohon vaikkapa nyt laitteen suojakoodin PIN-kyselyyn ja homma toimi!

En vain ymmärrä miksi laite tuota toista koodia alkoi nyt kysellä. Mutta näillä pääsen eteenpäin.

Kiitos kaikille "vinkkaajille"!!

Vastaa