Tallennukset pätkii Sonera Viihteessä


No moi!

Kuka voisi auttaa kun tallennukset pätkii, kun vikapalvelu ei pysty? Tätä on jatkunut n. puolitoista

kuukautta. Eli tallennukset pysähtelee n.1-2 sekunnin ajaksi, sitten muutama nykäys ja välillä

pikselöityminen ja terävä särähdys. Esim tunnin tallenteessa tämä tapahtuu pahimmillaan 30 kertaa.

Siis joka toinen minuutti. Keskimääräinen pätkimismäärä ehkä siinä 15 kertaa tunnissa. Raivostuttavaa.

Olen useaan otteeseen ollut yhteydessä Soneran vikapalveluun. On vaihdettu digiboksia, tehty

tehdasasetusten palautuksia, virta pois, virta päälle, piuhat tarkastettu useaan otteeseen.

Ei auta, pahenee vaan. Ensimmäinen vuosi meni tosi hyvin, ei mitään ongelmaa.

Livekuva ihan priimaa, ainostaan tallennukset tökkii.

Nettiyhteys toimii myös hyvin. Ainoastaan nopeus on hidas. Pitäisi olla 100M, mutta toistuvissa

mittauksissa ainoastaan n. 24-28M. VDSL 2 valokuidulle luvataan kuitenkin vähintään se 50M.

Tänään viimeisin yhteydenotto Vikapalveluun. Ehdotti vaihtoehdoksi palveluntarjojan vaihtamista.

En kuitenkaan siihen pysty , koska taloyhtiöllä on sopimus Soneran kanssa, eikä muita voi käyttää.

Ilmeisesti Sonerakin on heittänyt hanskat tiskiin, kun ei enää yritä korjata tilannetta.

En tiedä lukeeko tätä joku Soneran edustaja, mutta jos, niin toivoisin jonkunlaista neuvoa tai

ratkaisua tähän pikaisesti. Ja vielä. Onkohan tälläinen pitkäaikainen vika peruste sopimuksen purkuun?

On kuitenkin pari kanavapakettia, ja niistä en haluaisi luopua.



T. JUNNU

31 kommenttia

Mulla aika samaa hommaa on viime aikoina ollut, ei tosin ole 1-2 sekunnin mittaisia pätkäsyjä vaan sellasia nopeita, kuitenkin niin, että joskus tekstit (ylen tallenteet) ei näy sillä kohtaa, ääni särähtää, kuva värähtää (no johan meni runolliseksi).

Ei taideta olla ainoita, muistelisin lukeneeni jonnin verran tästä samasta aiheesta.. jotain on Soneran palvelussa tapahtunut lähiaikoina.

Mulla netti toimii ok, live-HD-kanavat toimii ilman nykimisiä (vaatii enemmän kaistaa kun SD-verkkotallenteet), Netflixin "superHD" toimii ilman mitään ongelmia, jne. Soneran verkkotallenteet vain pikkupätkii kaikki.
Mulla myös ollut samaa ja olen olkyt yhteydessä vikapalveluun. Saa nähä mitä tarjotaan korjaukseksi.
Itsellä myöskin tallenteissa ja jopa "live"-katsonnassa sellaisia todella nopeita pätkäisyjä. Netti toimii moitteetta ja kaikki muutkin. Eli syy tosiaan itse soneran viihdepalvelussa.
Hei Kingston,

Ikävä kuulla että ongelma jatkuu edelleen. Sinulle oli tehty edellisen yhteydenoton yhteydessä uusi alustava vikailmoitus ja sinulle olisi pitänyt samassa yhteydessä tulla tekstiviesti jossa on vikailmoituksen aktivointiohje. Oletko tuohon viestiin jo vastaillut. Jos et niin vastaathan siihen niin laitetaan tuo ilmoitus eteenpäin. Voin sen toki tätäkin kautta kuitata eteenpäin, jos näin haluat, niin jatketaan ongelman selvittämistä.

Hei ZerDzo,
Sinä olitkin vastannut jo aktivointiviestiin ja vikailmoituksesi on siirretty eteenpäin. Toivotaan että ongelma saadaan ratkaistua mahdollisimman pian.


Sinulla olikin laajakaistaasi liittyvä virheilyongelma tutkinnassa. Ikävä kyllä ongelman selvitys on vielä kesken, mutta tuota pätkimisongelmaa kannattaa tarkistella uudelleen kun tähän saadaan jonkinlainen ratkaisu.


Hei Jamallers,

Mikäli sinullakin on tallenteiden kanssa ongelmaa, niin kannattaa olla vikapalveluumme yhteydessä, niin voimme selvittää asiaa tarkemmin. Voit jättää ilmoituksen myös Omien sivujen kautta.

Minulla myös ollut jonkin aikaa nykimistä tallennuksissa. On enemmän sääntö kuin poikkeus.
Hei lyzco,

Mikäli tallenteiden kanssa on ongelmaa, niin suosittelen olemaan vikapalveluumme yhteydessä. Voi tehdä vikailmoituksen myös omien sivujen kautta.
Yrititte korjata ongelmaa, se jatkuu edelleen ja olen paikallistanut ongelman tapahtuvan vain sub ja mtv3 kanavilla. Ja ongelma siis jatkuu edelleen.
Hei ZerDzo,

Onko ongelma nyt vielä vanhoilla vai uusilla tallenteilla (mitkä olet tehnyt tuon viankorjauksen jälkeen) ? Sinulle oli varmaankin tullut tekstiviestillä kuittaus tuosta viankorjauksesta ja mukana tuli myös uusi optio mikäli vika jatkuu? Suosittelen vastaamaan optioon niin ongelman tutkinta jatkuu, lisäsin tänne kirjoittamasi information lisätietoina vikailmoitukseesi.
Uusissa että vanhoissa. Poistin jo tämän optio viestin joten jos sen saisi uudestaan niin voisin laittaa asiaa eteenpäin. Toki jos saat sen avattua niin avaa.
Hei ZerDzo,

Laitoin ilmoituksen tätä kautta eteenpäin, niin saadaan asiaa hieman nopeammin taas työnalle.
Jees. Toivottavasti korjautuu.
Joopa joo!

Taas alkoi se pätkiminen!! Puol ysin uutisissa, siis vajaa puoli tuntia, n.15 kertaa pätkäisi.
Samalla terävä särähdys. Siis tämä edelleen tallenteessa. "Livekuvassa" ei häiriöitä.
Vajaan viikon selvisin lähes ilman pätkimistä, vain muutamia per tallenne.
Uutena vikana alkanut ilmoittamaan virhekoodeja. Joko tallennetta ei voi katsoa tai
ei voi ohjelmoida tallentamaan. Lisäksi boxi jumittuu välillä. Boxi kerran jo vaihdettu.
Nyt ostin uudet piuhat, kun kehoitettin vikapalvelusta.
Tätä pätkimistä on nyt kestänyt n. 2kk. Lisäksi näitä uusia vikoja.
Nyt toivoisinkin, että ihan oikeesti ottaisitte tän jutun hanskaan, sillä alkaa jo vähän
"harmittamaan"
Lisäksi vielä: Pitääkö taas tehdä ilmoitus vikapalveluun? Kun ei oikein kerkeis jonottaan.
Hei Kingston,

Laitan vikailmoituksen uudelleen eteenpäin ja kirjaan nuo uudet ongelmat sinne lisätietona. Ei tässä tapauksessa tarvitse soitella vikapalveluumme uudelleen.
Mulla on kanssa ihan sama ongelma. Tallennukset pätkii ja särisee ym ym. Nettiyhteys pätkii myös melkein koko ajan.
Varmaan toistakymmentä kertaa olen ollut yhteydessä Soneraan mutta kuulemma mitään vikaa ei ole. Ihme touhua kyllä koko toiminta. Väitetään ettei vikaa ole vaikka kuinka on!
On vaihdettu digiboksi ja piuhat. Tehdaspalautukset ym ym tehty. Mutta mikään ei auta.
Olisikohan vika tuossa reitittimessä? Katsotaan jos tajuavat Soneralla, että pitäisköhän se vaihtaa???
Mulla oli Elisa Viihde tässä samassa osoittessa varmaan 15v ja ei mitään ongelmia....

Alkaa kyllä hermot menee.....
Tallennukset katkeaa totaalisesti, tulee ilmoitus että videontoistovirhe.
Katkos saattaa tulla jo parin minuutin katselun jälkeen ja sitten on aloitettava alusta.
Välillä on kaikki tallenetut ohjelmat kateissa.
Onkohan muilla tällaista ongelmaa ?
Hei Wolle,

Sinulla olikin vikailmoitus otettu uudelleen käsittelyyn. Välitin viestisi vikailmoituksen käsittelijälle tiedoksi. Toivotaan että saadaan ongelma ratkaistua.
Hei marski12,

Sinulla näytti olevan Thomsonissa aika vanhaa ohjelmistoa vielä. Laitamme laitteelle päivitystä tulemaan. Voisit illemmalla testailla, että jatkuuko ongelma edelleen. Jos ongelma jatkuu, niin olethan vikapalveluumme yhteydessä.
Laitoin vikailmon nyt 3. Kerran sisään. Nyt maikkarin tallenteet toimii virheettömästi. Subilla ongelma edelleen revolution ohjelmassa.
Hyvää Pääsiäistä vaan!

Eipä tuu mitään tästä hommasta! Tänään 19.4 MTV 3 kanavalta tallensin Selviytyjät sarjan
tämän kauden päätösjakson. Vajaan tunnin aikana, siitä vielä mainokset kelaamalla ohi,
n.40 pätkäisyä, särähdystä ja pikselöitymistä. Uusi ennätys. Koko jakso meni tavallaan pilalle.
n. viikko sitten tuli vikapalvelusta viesti, että on tehty korjauksia Viihteeseen, mutta eipä näy
auttavan. Toistan taas: Boxi vaihdettu, piuhat vaihdettu, tehdasasetukset palautettu useaan kertaan
jne. Nyt on aika jo kysyä: Mitä mun pitää ja kannattaa tehdä??. Tämä tallennussysteemi oli suurin syy,
jonka vuoksi Viihteen tilasin, koska työn vuoksi ei läheskään aina pysty katsoon "livenä".
N. vuoden homma toimi moitteetta, mutta nyt... yhtä tuskaa ja pätkimistä. Onko totta että reititin
ei voi olla ongelmien syy? Niin ainakin vikapalvelussa jossakin puhelussa sanottiin. Nyt tätä on
kestänyt kohta 3 kuukautta ja aina pahenee. Keneen voisin ottaa yhteyttä, jos vaikka pienen
pienen hyvityksen tästä saada vois ja neuvotella mahdollisesta sopimuksen purkamisesta.
Sitä en kyllä millään haluaisi tehdä, kun vaan saisitte tän homman hoitumaan.
Käykääs lukemassa tällainen vanha topikki: viewtopic.php?f=67&t=13572

Tuossa käsitellään "kiinnipalaneita" pätkimisiä/ongelmia verkkotallenteissa. Eli, että tuleeko nuo pätkimiset jo soneran päässä silloin kun he tallentavat omalle serverille ohjelmat joita sitten tuutataan asiakkaille jotka ovat ne merkinneet verkkotallennuksiksi.
Myös huomasin tänään seuraavan. Katsoin max hdlta formulat liven kierrokselle 44 ja nyt aloin catch uppina kattoo siitä eteenpäin ja samantapaista nykimistä ku verkkotallenteissa. Vikahan ihan selvästi soneran tallenteista tännepäin.
ZerDzo kirjoitti:
Vikahan ihan selvästi soneran tallenteista tännepäin.

Tarkoitit varmaan, että soneran tallennusprosessi omille servereille ne tallenteet pilaa? Ei tallenteiden lähetyksessä asiakkaiden suuntaan ole vikaa (kuten viestistäsi voisi päätellä) JOS puhutaan noista "kiinnipalaneista" pätkimisistä.

Suosittelen listaamaan tallenteet joissa tuota tapahtuu, joko tänne tai sitten tuohon topikkiin jonka linkkasin (se oli oikeasti sitä varten ja sieltä näkee soneran ohjeet heti ekasta viestistä mitä tietoja he haluavat.. esimerkki löytyy myöhemmästä omasta postauksestani tuohon topikkiin).
No näin juuri mutta pääpointti oli että selvästi surinan päässä se vika.
Jepjep, siellä ne viat on. Ei ollut tarkoitus viilata pilkkua, on vaan tullut selväksi, että jos kommunikoi S:n suuntaan, niin kannattaa yrittää mahdollisemman eksaktia ulosantia. Aattelin vaan, ettei seuraava viesti olisi: "Parahin ZerDzo, menimme muuttamaan linja-asetuksiasi ja sirottelimme taikapölyä jotta tallenteiden pätkiminen sinulle päin loppuisi, toivottavasti uusi laajakaistanopeutesi 512/512kbit ja 500ms viiveet ovat sinulle vielä riittäviä." 😉

Vastaa