Tallentava digiboksi ja 24/1 ADSL

  • 11 December 2014
  • 1 kommentti
  • 1 katselukerta

Näin onnellisesti olen nyt Koti TV -asiakas, ja palvelut (vuokraamo, tallennus pilveen) toimii itseasiassa paremmin kuin oletin.

Paitsi:
Näin lukee Soneran sivuilla tallentavasta 1963 digiboksista: "Tallennuksen aikana voit katsoa tallennettavaa ohjelmaa tai jotain toista ohjelmaa."

Tämähän on ainakin minun mielestä aivan perustavaa laatua oleva ominaisuus, jos puhutaan tallentavasta digiboksista. No, näin nyt ilmeisesti on, että kun mulla on tämä tallentava 1963 24/1 ADSL -verkossa, niin jotain toista kanavaa ei voi katsoa. Tätä tietoa en saanut ennen kuin aloin penkoa netistä tietoa, kun boksi ei noin luvatusti toiminut.

Eli en tee tällä tallennusominaisuudella juuri mitään, kun juuri maksukanavilta (Surf -paketti) tulee päällekkäin hyviä ohjelmia ja esim BBC Entertainmentilta pitäisi nauhoittaa ja Discoveryä katsoa. (No, monesti noilla kanavilla tulee yöllä samat ohjelmat uudestaan ja silloin voi kikkailla vuoron perään eri kanavilta uusinnat nauhoittumaan.)

Tämä yhden kanavan ominaisuus 24/1 ADSL:ssä ilmeisesti perustellaan kaistan kapeudella, mutta ilman HD -matskua sain boksin lisäksi näkymään VLC:llä pc:llä samalla 2 muuta kanavaa Koti TV:n streamista ilman tökkimistä, vaikka ilman kuormaa nopeustestin tulokseksi tulee max 16-17 mbit/s.
Laajakaista Extrassa tuo toisen kanavan katsominen samaan aikaan onnistuu, joten voinko *omalla tökkimisen vastuulla* saada Motorola 1963 -boksiini 100megasen liittymän luulevan firmwaren tai onko siellä Soneralla asetuksissansa joku checkboksi, millä voisi tuon avata?

Mps, Kajaani

Ps. Anteeksi huono kirjoitusasu. Tympii.

1 kommentti

Aiheesta löytyy keskustelua ketjussa motorola vip 1963 / kanavan tallennus ja toisen katsominen.

Tässä asia tiivistettynä: ADSL-liittymässä Motorola VIP1963 IPTV-digiboksilla ei laitteen kiintolevylle tallennettaessa voi katsoa toista kanavaa Koti TV:n kautta. Laajakaista Extra -liittymässä voi.

ADSL-liittymässä VIP1963:n paikallisen ohjelmatallennuksen aikana toista kanavaa on katsottava digi-TV (antenni/kaapeli) kautta.

Vastaa