Tyytymättömyys Soneraan

  • 11 December 2014
  • 1 kommentti
  • 0 katselukertaa

Tein laajakaistasopimuksen Soneran kanssa syyskuussa, ja sanoin tarvitsevani sen käyttöön marraskuun alusta alkaen, sillä olisin muuttamassa ja juuri tähän uuteen asuntoon netin tarvitsisin. Asia kuulema OK, laajakaista kytkettäisiin [u:76nn2saa]1.11.[/u:76nn2saa] Tilasin samalla modeemin, joka pitäisi postissa tulla muutaman viikon sisään, ja se pitäisi olla asennettu ennen kytkentää.

Sain kuitenkin Soneralta lokakuussa viestin, jossa ilmoitettiin laajakaistan olevan kytketty. Laitoin viestiä takaisin kysymään tästä, ihmettelin että miten mitään voi ilman modeemia kytkeä ja ajankohtakin oli aivan väärä.. muttei minulle vastattu.
Kävin Sonera-pisteellä, jossa minua ei osattu auttaa. Kysyin samalla missä modeemini viipyy, sillä se ei ollut vielä saapunut. Paikan päällä työskentelevä Soneran myyjä katsoi henkilötietojani koneelta ja sanoi ettei mitään modeemia ole tilattu..ja sanoi laittavansa sen nyt tilaukseen, mutta laajakaista asiassa ei hänkään osannut auttaa, käski vain ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun, sillä tämä asiahan ei hänelle kuulu.

Jouduin sitten soittamaan asiakaspalveluun, jossa sanottiin vain ettei heillä ole tietoa, miksi laajakaista on jo nyt kytketty jos se olisi pitänyt vasta marraskuussa tapahtua. Lajakaistan kytkentä poistettaisiin ja se kytkettäisiin siis luvattuna ajankohtana 1.11. Kysäisin samalla, missä modeemi viipyy ja siihen asiakaspalvelija vain ihmetteli, että niin mikä modeemi, ei sellaista ole tilattukaan. Laittoivat kuulema nyt tilaukseen, pitäisi saapua pian.

Modeemia ei vain silti kuulunut.. Muutimme uuteen asuntoon ja nyt tuli ilmoitus, että laajakaista on kytketty. Soitin taas asiakaspalveluun, kysyin modeemista jota ei taaskaan kuulema ollut tilattu(!) Sanoivat sen tulevan lähiaikoina. Ihmettelin taas, miten tämä voi olla mahdollista. Laajakaista on siis kytketty mutten sitä voi käyttää sillä tilaamani modeemi ei ollut vieläkään saapunut.. Asiakaspalvelija vain sanoi ettei tämä ole heidän vikansa ettei minulla ole modeemia..Vaikka vikahan oli juuri siellä päässä, sillä modeemin olisi pitänyt tulla aikoja sitten..
No, vihdoin se sitten tuli, mutta jostain syystä internet ei kyllä lähtenyt pelaamaan. Taas soittoa asiakaspalveluun, jossa sanotaan ettei ongelmaa pitäisi olla, liittymä on kytketty XXX-osoitteeseen..eli entiseen osoitteeseemme...Ajattelin, ettei tämä voi nyt olla totta! Me olimme kyllä muutostamme ilmoittaneet ja osoitteemme vaihdos oli myös ajoissa maistraattiin tehty joten ei pitäisi olla ongelmaa..
Eli taas katkaisemaan yhteyttä edellisestä osoitteesta, ja vielä sanottiin että liittymän kytkeminen nykyiseen osoitteeseen kestää n.kuukauden.........ja ensin yritettiin väittää ettei osoitettamme edes löydy..ja taas vain odottamaan. Ja lasku oli kuitenkin viime kuukausilta tullut. Piti soittaa vielä laskutukseen ja siellä onneksi mitätöivät laskun käyttämättömältä ajalta, mutta liittymän odottaminen oli jo mennyt naurettavaksi. Jo silloin teki mieli purkaa koko sopimus! (määräaikainen 24kk, jossa olisi 3 ensimmäisen kuukauden ajan ollut tarjous..)

Sitten kun vihdoin [u:76nn2saa] joulukuun lopulla[/u:76nn2saa] laajakaista vihdoin kytkettiin, yritimme saada nettiä pelaamaan, mutta yhteys katkesi kokoajan. Modeemin POWER valo ei välillä edes palanut, internet yhteyttä ei löytynyt, yhteys katkeili ja oli välillä poissa, toiseen huoneeseen, seinän toisella puolella (3m päässä) nopeus oli 0,2 luokkaa, kun 8M yhteydestä maksetaan..

Menimme sitten Sonera pisteelle modeemin kanssa ja siellä neitihenkilö sanoi ettei hän voi asialle tehdä mitään, asenne oli huono ja hän ei suostunut edes vilkaisemaan modeemia tai miettimään mikä ongelma voisi olla. Jouduimme palaamaan myöhemmin, kun myyjä oli vaihtunut. Tällä kertaakin, myyjä sanoi ettei hän voi tehdä mitään, laitetaan laite huoltoon ja odotellaan sen palaamista..Jouduimme itse kysymään että entä netin käyttö sillä aikaa? Mistä me nyt maksamme? Ja tarvitsemme nettiä, sen takia sellaisen olemme halunneetkin. Sanottiin, ettei varalaitteita ole, ei voi mitään. Saimme kuitenkin tunnin asiaa väännettyämme hänet tarjoamaan mokkulaa huollon ajaksi. Emme kuitenkaan haluaisi mokkulaa, sillä olemme sellaiset kokeneet huonoiksi. Vaihtoehtoja kuitenkaan ei ollut. Vaadimme kuitenkin, että saamme uuden modeemin, emme usko huollon auttavan mitään, siellä tuskin edes tehtäisiin mitään.
Uusi modeemi siis tilaukseen ja sitä odottelemaan. Mokkulan kanssa, jonka käyttö on turhaa, sillä se ei yksinkertaisesti toimi. Jo Sonera-pisteeltä sanotiinkin, että niin, no, eihän ne toimi kuin tiettyyn pisteeseen asti jonka jälkeen teho ei ole sama tm..
En siis voinut käyttää internetiä tänä aikana normaalisti, yhteys oli taas niin huono ja katkeileva. Mietin vain, että mistä minä oikein tässäkin nyt maksan, kun en ainakaan internetin käytöstä..

Nyt tuli uusi modeemi ja ongelma on lähes samanlainen. Se ei jaksa lähettää yhteyttä. Kone pitää olla max. metrin päässä laitteesta että käytöstä tulisi edes mitään. Lisäksi se katkoo yhteyttä itsekseen.
Ostimme sitten itse kalliin, parhaan mahdollisen reitittimen, muttei siitäkään apua ole. Yhteys on vain HUONO. Vaikka Nopeustestisstä megat vaihtelevat 1 ja 6:kin välillä, ei tämä todellista nopeutta kerro. Toisessa huoneessa oleva koneeni on nyt täysin turhake, sillä yhteys ei sinne asti riitä, samoin maksoin turhaan XBOX Livestä, sillä yhteys ei ole tarpeeksi voimakas jaksamaan yhdistämään konsolia internettiin..

Nyt olen siis täysin [u:76nn2saa]kyllästynyt ja tyytymätön[/u:76nn2saa] Soneraan. Liittymä on kuitenkin määräaikainen, mutten todellakaan 24kk maksa netistä jota en voi käyttää normaalisti!

1 kommentti

Hei susannamedeiros!

Pahoittelut kaikista vastoinkäymisistä, mitä laajakaistan kanssa on ollut. Toki haluamme saada yhteytesi toimimaan niin kuin sen pitääkin, joten suosittelen ottamaan yhteyttä Vikapalveluumme ongelman ratkaisemiseksi. Yhteyttä voit ottaa joko soittamalla tai jättämällä Palvelupyynnön Omien sivujen kautta.

Vastaa