Väärä lasku tai huijausyritys?

  • 11 December 2014
  • 5 kommenttia
  • 120 katselukertaa

Tuli tässä sähköpostiin eräs mielenkiintoinen sähköposti.
Hyvä asiakkaamme,

Oheisen linkin takaa löydät Soneran laskusi sähköisessä muodossa. Linkin avaamisen jälkeen voit tallentaa laskun omalle koneellesi.

*tässä olisi linkki mutta en tohdi sitä siihen laittaa kun en voi olla varma sen olevan jollekin muulle tarkoitettu*

Lasku veloitetaan suoraveloituksena eräpäivänä tililtänne. Laskun tietoja ei tarvitse siirtää erikseen pankkiin.

Laskun eräpäivä 02.04.2013
Summa 75,95 euroa
Viitenumero 4131 16797 70273

TILINUMERO:

IBAN FI86 5000 0120 0088 25
BIC OKOYFIHH


OHJEET JA LINKIT:

Näet laskusi tarkemmat tiedot selkeässä muodossa klikkaamalla tämän sähköpostilaskun yläosassa olevaa linkkiä. Kun olet klikannut laskun linkin kautta auki, voit tallettaa sen halutessasi omalle tietokoneellesi pdf-muodossa. Jos lasku ei avaudu linkkiä klikkaamalla, kopioi linkki kokonaisuudessaan internetselaimesi osoiteriville ja paina enter. Sähköpostilaskussa saamasi linkki on voimassa 20 klikkauskertaa, kuitenkin maksimissaan vuoden. Lisätietoja sähköpostilaskusta ja mm. ohjeita laskulinkin kopioimiseen löydät osoitteesta http://www.sonera.fi/splaskuohjeet

AJANKOHTAISTA

Tuoreimmat asiakastiedotteet löydät osoitteesta http://www.sonera.fi/asiakastiedote

Apua laskutusasioihin löydät kätevästi verkosta: http://www.sonera.fi/laskutus

Ratkaisuja ja vinkkejä vikatilanteisiin löytyy helposti osoitteesta http://www.sonera.fi/ohjeet



Ystävällisin terveisin

Sonera

HUOM! älä vastaa tähän sähköpostiviestiin, sillä vastausviestejä ei käsitellä. Voit ottaa asiakaspalveluumme yhteyttä palautelomakkeella, joka löytyy osoitteesta http://www.sonera.fi/asiakaspalvelu

Sähköpostiosoite herättää epäilyksiä huijauksesta, mutta se tosiasia että tuohon pp2.inet.fi osoitteeseeni on muutenkin tullut mitä hämmentävämpää postia joka ei todellakaan ole suunnattu minulle, jättää se epäilyksen että onko lasku mennyt väärään lootaan, vai jaanko tietämättäni saman osoitteen jonkun toisen henkilön kanssa.

Eli oikeastaan kaksi asiaa:

1) Onko sähköposti tarkoitettu jollekulle muulle, vai pistänkö suoraan filtterit ohjaamaan spämmikansioon? Laskussa on oikea nimi, mutta väärä osoite, kuukausimaksuja joita minulla ei ole, sekä sähköpostiosoite on sonerainfo@sonera.com ja jäljitys antaa seuraavaa:
Source:

The source host name is "mail12.kontaktikone-app7.os.ixonos.com" and the source IP address is 62.61.85.227.


Geo-Location Information

Country Finland
State/Region
City
Latitude 64
Longitude 26
Area Code

Whois:

The IP address 62.61.85.227 appears to have been assigned by the RŽseaux IP EuropŽens Network Coordination Centre (RIPE NCC). RIPE is the Regional Internet Registry (RIR) for Europe, the Middle East, Central Asia, and African countries located north of the equator.

Kartta sojottaa jonnekin Kärsämäen tienoille, mutta siinä tietysti voi aina olla useamman kilometrinkin heittoa.


2) Voiko se mitenkään olla mahdollista että joku samanniminen henkilö sattuu omaamaan tismalleen samanlaisen sähköpostiosoitteen ja tästä johtuen saisin hänen postiaan aina välillä? Uskoisin että Teillä varmaan jotain keinoja on pitää huoli että näin ei ainakaan pitäisi käydä, mutta onko se edes kaukaisesti mahdollista?

Kiitoksia jo etukäteen.

5 kommenttia

Hei taxet: Asialle löytyikin inhimillinen selitys eli lasku oli tarkoitettu toiselle saman nimiselle henkilölle. Kaimallasi on joskus ollut käytössä sama sähköpostiosoite kuin sinulla ja hänen laskutustietonsa eivät olleet ajantasalla. Olemme nyt olleet yhteydessä häneen ja jatkossa et enää saa hänen sähköpsotilaskujaan. Saamasi sähköpostin voit näin ollen poistaa ja unohtaa.
Ja taas tuli väärään osoitteeseen lasku, aivan samalla tavalla kuin viimeksikin. Tekikö kukaan edellisen ilmoituksen jälkeen asialle mitään? Ei muuten mutta olis kiva jos mun sähköpostiin EI tulis toisten ihmisten sähköposteja, etenkään laskuja.
Moi taxet! Pahoittelut, että väärän henkilön lasku tuli jälleen kerran sinulle. Pyysin laskutustamme korjaamaan asian, joten jatkossa näitä laskuja ei enää tule.
Tervehdys palstalaisille....En ole Soneran asiakas, mutta täytyy avautua allaolevasta asiasta.

Laskun numero
113 2413 7799
Asiakasnumero
10 0070 7085
Päiväys
12.06.2013

Ylläoleva tuli sähköpostiosoitteeseeni kesäkuussa, ja annoin palautetta verkkosivujenne kautta pyytäen Teitä ottamaan asiakkaaseenne yhteyttä ja tarkistamaan laskutuksen yhteystiedot.

Sus´ siunakkoon, sano Eemeli ja allaoleva napsahti sähköpostiini eilen, josta tietysti päättelemme, ettei edellinen yhteydenotto tilannetta muuttanut...

Laskun numero
113 3713 7889
Asiakasnumero
10 0070 7085
Päiväys
12.09.2013


Asiakkaanne on samanniminen allekirjoittaneen kanssa, mutta jostain syystä hän ei osaa antaa sähköpostiaan oikeassa muodossa tai maailmanlaajuisten vakoilujupakoiden vuoksi arvonta postien perillemenosta on käynnissä...

Asialle jotain tehtävissä?
Tervehdys taas...

Ylläolevasta viestistäni on vierähtänyt kuukausi ja siihen liittyi kysymys, johon aktiivinen asiakaspalvelu palstalla mukanaolon lisäksi voisi mielestäni vastata ...

JoSi kirjoitti:
Asialle jotain tehtävissä?

Vastaa