Valokuituyhteys ilman valokuituyhteyttä?

  • 11 December 2014
  • 1 kommentti
  • 2 katselukertaa

Meillä pitäisi olla käytössä Sonera Laajakaista Valokuitu 24M/2M osoitteessamme tai ainakin olen luullut niin. Olen myös maksanut tällaisesta yhteydestä jo yli vuoden verran.

Asukastoimikuntamme puh.johtajan mukaan, meillä ei kuitenkaan ole valokuituyhteyttä, vaikka Teiltä saadun tiedon, netistä saadun tiedon ja laskussa olevan tiedon mukaan, meillä on valokuituyhteys. Alueellemme on kuulema vedetty/asennettu ko. yhteys, mutta asuinkiinteistöjä ei ole vielä liitetty siihen, ei ainakaan meidän taloamme. Ja talossa jossa asumme, eli raput VXY on puh.johtajalta saadun tiedon mukaan myös kaikkein huonoin/hitain nettiyhteys.

Kysymys kuuluukin, pitääkö puh.johtajaltamme saatu tieto paikkansa? Ja, jos pitää niin maksammeko jostain nopeasta valokuituyhteydestä, vaikka meillä ei sellaista olekaan, vai ovatko hinnat samat valokuidulle tai muulle yhteydelle?

Huomasin myös, että kauppaatte nyt valokuituyhteyttä samalla nopeudella kuin meillä pitäisi olla hintaan 29,90 ja minä vanhana asiakkaana (olen ollut Soneran asiakas yli 14 vuotta) maksan 10 euroa enemmän, mikä ei mielestäni ole mitenkään reilua/oikeudenmukaista. Ja, juu, en huoli mitään viihdepaketteja, enkä muitakaan kylkiäisiä, en edes lahjakortteja, kun en tee niillä mitään.

Ainut reilu tapa huomioida vanha asiakas olisi, et hinnat olisivat edullisemmat kuin uusilla asiakkailla tai lyhyen aikaa asiakkaana olleilla. Tämän huomioimisen toteutus ei pitäisi niin vaikeaa olla.

Yst.terv ja vastausta odottaen. Leena S.

1 kommentti

Hei 19Leenas58,

Taloonne tulee valokuituyhteys, eli talon ulkopuolella on nopea valokuituverkko ja talonne on yhdistetty tähän. Talon sisäverkko on toteutettu normaalilla puhelinkaapeloinnilla, jolloin käytössä on ADSL-modeemi. Asukastoimikunnan puheenjohtaja voi tarvittaessa olla meihin päin yhteydessä, niin voimme keskustella asiasta tarkemmin hänen kanssaan jos asiassa on jotain epäselvyyttä.
Asiakasnumerollasi tarkistin että sinulla on vielä vanhaa määräaikaista sopimusta jäljellä lokakuulle asti. Tässä vaiheessa liittymälle ei pysty laittamaan uutta alennusta voimaan, mutta ota yhteyttä syksymmällä, tällöin sopimus on uusittavissa ja siihen voidaan hyödyntää uutta kampanjaa.

Vastaa