Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
mikajoh_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Vastaaja soitonsiirrolla ongelmia

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Miksi vastaajani vastaa vaikka olen kytkenyt pois muut vastaajat paitsi 62? Siis haluan että vastaaja vastaa vain silloin kun puhelimeni on pois verkosta eli sammutettuna. Ohjeiden mukaan tämän pitäisi olla mahdollista. Mistä apu?
Yleiset helpit ja nettisivustojen ohjeet ovat aina liian suppeita...
7 vastausta
Johannes_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 1396 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Moi mikajoh! Lisäätkö asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), niin tarkistan vastaajapalvelusi tilanteen. Asiakasnumero ei näy muille keskustelupalstan käyttäjille ja se löytyy esimerkiksi viimeksi tulleesta laskusta. Vaihtoehtoisesti voit laittaa puhelinnumerosi (esim. 0401234567) asiakasnumeron tilalle.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan ja Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
mikajoh_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Laitoin profiiliini sen kännykkäliittymäni numeron, jossa vastaajapalvelussa on ongelmia. Numero on oman yritykseni kännykkä. Itse käytän henkilökohtaisesti eri numeroa, mutta hallinnoin pääkäyttäjänä myös tuota liittymää.
Yleiset helpit ja nettisivustojen ohjeet ovat aina liian suppeita...
Johannes_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 1396 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Tarkistin asian ja huomasin, että kyseiseen liittymään on kytketty Multi-SIM -palvelu, mikä aiheuttaa kyseisen ongelman. Multi-SIMin teknisistä ominaisuuksista johtuen pääliittymään ei voi valitettavasti kytkeä kyseistä soitonsiirtoa, sillä se voi sotkea puheluiden ohjautumisen molempiin liittymiin. Suosittelenkin sinua poistamaan jo tekemäsi soitonsiirron, niin vältytään mahdollisilta ongelmilta. Multi-SIM -palvelusta löydät lisätietoja täältä.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan ja Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
mikajoh_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
No voi kurjuus. Kun siis pienyrityksellä on päänumerossa multi-SIM tavoittettavuuden varmistamiseksi, niin sitten ei Soneralla ole mitään viestipalvelua saatavana millä voisi tiedottaa aukioloajoista tai poissaoloista! Voiko normivastaaja olla päällä? Jos sitä käyttäisi niin, että kytkisi sen yrityspäätteestä päälle vain niiksi ajoiksi kun tarvitsee vastaajaa? Yrityspäätteellähän palveluiden päälle ja pois-kytkentä on hinnaston mukaan veloituksetonta.
Yleiset helpit ja nettisivustojen ohjeet ovat aina liian suppeita...
Johannes_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 1396 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Normaali vastaaja toimii kyllä. Saapuvat puhelut ohjataan aina molempiin liittymiin yhtä aikaa ja mikäli kumpaankaan puhelimeen ei vastata, puhelu siirtyy 30 sekunnin kuluttua pääliittymän vastaajaan, mikäli palvelu on kytkettynä. Vastaajaa ei kannata tässä tapauksessa kytkeä pois päältä, koska myös tämä voi aiheuttaa ongelmia Multi-SIM -palvelun toimintaan.

Voisiko Poissaolotiedote olla ratkaisu tähän ongelmaan? Kyseessä on maksuton palvelu, jota voit käyttää esim. aukioloaikojen ulkopuolella ja silloin kun olet lomalla. Lisää tietoa palvelusta löydät täältä.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan ja Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
mikajoh_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Mitä tarkoitat tuolla "Vastaajaa ei kannata tässä tapauksessa kytkeä pois päältä"? Multi-SIM on ollut käytössä 5 vuotta ilman mitään vastaajaa ja hyvin on toiminut. Nyt ongelma on siinä, että poistimme lankalinjan käytöstä ja siksi tarvittaisiin jonkinlaista tiedotuspalvelua tai vastaajaa. Työaikana se voisi vaikka antaa tiedotteen jos emme ehdi vastata puhelimeen, mutta poissaollessamme tarvitaan eri tiedote. Onko ns. normaalivastaajan kanssa aina nauhoitettava vastaajaviesti uudelleen? Nimittäin vaikka vastaajaviestejä voi olla 3 erilaista tallennettu, niin valikkorakenne ei anna mitään konstia aktivoida tietty vastaajaan jo tallennettu vastausviesti! Ainoastaan Faxmailin avulla voi nettisivulta vaihtaa aktiivisen vastausviestin, miten jos on pelkkä tavallinen vastaaja, voiko silloinkin netistä vaihtaa viestiä?

Sekin on ikävä rajoite, että vastaajaa ei saa rajattua pelkäksi tiedotteeksi, vaan soittaja voi aina jättää viestin äänimerkin jälkeen. Täytyy vain viestiin sisällyttää tieto, että "tähän vastaajaan ei voi jättää viestiä" jos haluaa ettei asiakkaat oleta että joku kuuntelee heidän viestit.

Poissaolotiedote ei sovellu pelkkään tiedottamiseen, koska siinä puhelut on aina käännettävä johonkin numeroon ja robotin puheen sijaan ei saa henkilökohtaisia viestejä. Mitä sitten esimerkiksi kun soittaja valitsee vaihtoehdon 2 että soitto kytkeytyy kuitenkin soitettavaan numeroon? Vaihtoehdot ovat vain loma tai poissa eli ei voi kertoa esim, että milloin olemme seuraavan kerran paikalla.
Yleiset helpit ja nettisivustojen ohjeet ovat aina liian suppeita...
Anna_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 274 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Multi-sim -palvelu onkin näköjään nyt poistettu käytöstä, toimivatko soitonsiirrot nyt toivomallasi tavalla?

mikajoh kirjoitti:
Työaikana se voisi vaikka antaa tiedotteen jos emme ehdi vastata puhelimeen, mutta poissaollessamme tarvitaan eri tiedote. Onko ns. normaalivastaajan kanssa aina nauhoitettava vastaajaviesti uudelleen? Nimittäin vaikka vastaajaviestejä voi olla 3 erilaista tallennettu, niin valikkorakenne ei anna mitään konstia aktivoida tietty vastaajaan jo tallennettu vastausviesti! Ainoastaan Faxmailin avulla voi nettisivulta vaihtaa aktiivisen vastausviestin, miten jos on pelkkä tavallinen vastaaja, voiko silloinkin netistä vaihtaa viestiä?


Valmiiksi tallennetun vastaajatervehdyksen valinta pitäisi onnistua seuraavasti:

    1. valitse vastaajan päävalikosta 1. tervehdysvalikko
    2. valitse 1-3 haluamasi äänitetty tai äänittämätön tervehdys
    3. jos valittu tervehdys on jo äänitetty, tulee valittu tervehdys käyttöön samantien > voit lopettaa puhelun tämän jälkeen
    - mikäli tervehdystä ei ole äänitetty, voit äänittää sen painamalla numeroa 3.

Mikäli liittymällä ei ole Faxmail-palvelua, ei tervehdyksen vaihtaminen onnistu netissä.

Lisätietoa vastaajasta sekä vastaajan valikkorakenteen löydät täältä.

mikajoh kirjoitti:
Sekin on ikävä rajoite, että vastaajaa ei saa rajattua pelkäksi tiedotteeksi, vaan soittaja voi aina jättää viestin äänimerkin jälkeen. Täytyy vain viestiin sisällyttää tieto, että "tähän vastaajaan ei voi jättää viestiä" jos haluaa ettei asiakkaat oleta että joku kuuntelee heidän viestit.


Välitän palautteesi ja kehitysideasi eteenpäin.


mikajoh kirjoitti:
Poissaolotiedote ei sovellu pelkkään tiedottamiseen, koska siinä puhelut on aina käännettävä johonkin numeroon ja robotin puheen sijaan ei saa henkilökohtaisia viestejä. Mitä sitten esimerkiksi kun soittaja valitsee vaihtoehdon 2 että soitto kytkeytyy kuitenkin soitettavaan numeroon? Vaihtoehdot ovat vain loma tai poissa eli ei voi kertoa esim, että milloin olemme seuraavan kerran paikalla.


Poissaolotiedote kertoo soittajalle, että et ole tavoitettavissa ja antaa soittajalle mahdollisuuden valita mihin puhelu yhdistetään: määrittelemääsi numeroon yrityksessä, suoraan itselle tai vastaajaasi. Tiedotteeseen voit myös itse määritellä, milloin olet taas tavoitettavissa.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu