Verkko ei toimi ja Sonera ei korjaa, mitä tehdä

  • 11 December 2014
  • 26 kommenttia
  • 15 katselukertaa

Tämä oli tuolla liikkuvan netin puolella mutta se ehkä oli väärä alue.

Huhtikuussa 2013, yli 7 kuukautta sitten, olen tehnyt vikailmoituksen kun:
- putoilen verkosta enkä nouse takaisin mihinkään verkkoon (tarjolla pitäisi olla 4G, 3G ja 2G)
- puhelut ei tule perille vaan menevät suoraan vastaajaan
- minulle ei voi soittaa, puhelimeni ilmoittaa ettei saada yhteyttä
- minä en voi soittaa kun puhelut ei yhdisty mihinkään

Ai niin... vaimo lähetti minulle MMS viestin viikko sitten. Milloinhan mahtaa tulla perille?

Näitä omgelmia esiintyy ajoittain. Tällä viikolla todistettavasti 3 päivänä! Toisaalta välillä on parikin viikkoa että en ainakaan rekisteröi ongelmia.

Ongelman olen ihan itse saanut paikallistettua testaamalla.
Verkkojen signaali alueella heittelee ihan tolkuttomasti. Paikoillaan seisoen muutaman minuutin aikana puhelimessa on hyvä 4G<-->huono 3G ja kaikki tältä väliltä. Ja välillä ollaan ilman verkkoa kokonaan. Kuuluvuuskartan mukaan kaikki, myös 4G, pitäisi toimia sekä ulkona että autossa. Ei vaan toimi edes ulkona kunnolla. Jos satut liikkumaan puhelimen kanssa on ongelma vieläkin pahempi.

Ongelma siis se että kun joku verkko on huono yritetään kytkeytyä parempaan ja tämä epäonnistuu. Silloin ollaan ilman verkkoa. Joskus tämä verkon vaihtaminen onnistuu, joskus se onnistuu viiveellä, joskus verkko pitää hakea käsin. Pahimmillaan olen joutunut boottaamaan koko puhelimen. Kun verkkoa joutuu hakemaan käsin tai boottaamaan puhelimen verkon hakeminen kestää yleensä minuutin--->

Yritä nyt sitten tällaisella tehdä töitä...

Olen ollut Soneran vikapalveluun yhteydessä yli 10 kertaa. Aina asiaa luvataan tutkia ja korjata vaan valmista ei tule. Olen alusta (huhtikuusta) saakka sanonut että kertokaa jos vika on puhelimessa. Sonera myöntää vian olevan heidän verkossa. Puhelin ja liittymä on ostettu maaliskuun lopussa Sonera kaupasta yhtä aikaa.

Viimeisin yritys oli 19.11. Silloin luvattiin pikaisesti palata asiaan. Sain 20.11 tekstiviestin että korjausta on kiirehditty. Sen jälkeen on ollut hiljaista...

Nyt on yksinkertaisesti mitta täysi. Tuolla pyydettiin soittamaan vikapalveluun... no jonotin sinne vartin. Eväitä ei ollut joten lopetin jonottamisen vartin jälkeen.

Mitä pitäisi tehdä?

26 kommenttia

30.4. loppuu taaperrus Soneran kanssa joten vappuna otan... sinunkin edestä:)

Vastaa