Wlan yhteys/Verkon suojausavain?

  • 11 December 2014
  • 5 kommenttia
  • 88 katselukertaa

Hei,
asensin Cisco EPC3825 modeemin ja sain kaapeliyhteyden toimimaan ohjeiden mukaisesti. Langattoman yhteyden luomisessa pääsin kohtaan jossa kannettava tietokon kysyy verkon suojaus avainta/Nokia Lumia Wlan yhteys kysyy verkon salasanaa ja Ipad laitteet ilmoittavat että verkkoon ei voi liittyä. Tietokoneeseen ja puhelimeen olen yrittänyt 1) Itse määrittelemää ohjeen kohdassa kaksi itse määrittelemää salasanaa 2) Modeemin sarjanumeroa sekä 3) CM Mac osoitteen 6 viimeistä merkkiä. Mikään ei tunnu toimivan. Miten edetään?

5 kommenttia

Hei Petrus65,

Kokeile resetoida modeemi painamalla reset painiketta pohjassa 30 sekunnin ajan. Oletusasetuksilla verkon nimi on CM MAC osoitteen 6 viimeistä merkkiä ja salasana on laitteen sarjanumero.

Mikäli tämä ei toimi, niin kokeile muuttaa laitteen hallintapaneelin kautta langattoman verkon nimi ja salasana. Kokeile niillä uudelleen.

Osaatko tarkistaa mikä ohjelmistoversio modeemissa on tällä hetkellä. Lisäätkö asiakasnumeron tietoihisi, niin voimme tarvittaessa päivittää modeemin ohjelmiston. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.
Hei, edetäänpäs vaiheittain eli resetointi ei auttanut. Päivitin asiakasnumeroni omiin asetuksiini, joten voitte nyt tarvittaessa päivittää modeemin ohjelmiston. T:Petrus
Hei Petrus65,

Päivitystä laitettu tulemaan.
Nyt onnistui. Onnistumiseen auttoi todennäköisesti enemmän oikean salasanan syöttäminen. Modeemissa on kaksi yhdeksän numeroista lukusarjaa, joista toinen modeemin numero ja ilmeisesti toinen ns. Sarjanumero, joka kelpasi tunnukseksi. Kiitoksia vaivannäöstä! T:Petrus
Hei Petrus65,

Hienoa että ongelma kuitenkin ratkesi 🙂 Modeemin sarjanumero=salausavain on tosiaan merkitty laitteeseen S/N viitteellä.

Vastaa