Yhteyden pätkiminen ja nopeuden lasku

  • 11 December 2014
  • 1 kommentti
  • 0 katselukertaa

Alunperin käyttöön otettiin laajakaistaliittymä 8mbit/s, joka sitten nostettiin 24mbit/s kun ostettiin Sonera Viihde -palvelu. Tässä vaiheessa en saanut uutta ADSL-modeemia, vaan käytössä ollut sama alkuperäinen. Tästä nopeuden nostosta alkoi ongelmat. Aluksi yhteys pätki satunnaisesti (mutta silti viikossa useamman kerran), mutta aina tv:tä katsoessa jos haluaa varmistaa ettei yhteys katoa, pitää tietokone liittää irti modeemista. Nyt keväästä kuitenkin yhteys saattoi pätkiä muutaman minuutin välein ja nopeustestit antoivat nopeudeksi vain 1-4mbit/s. Kokeilin erilaisia modeemin asetuksia tehdasasetuksista teidän antamiin ohjeisiin ja millään ei ollut mitään merkitystä. Sain lainaksi toisen adsl-modeemin ja yhteyden pätkimiset loppuivat kokonaan lukuunottamatta edelleen tv:n katkoksia. Nopeusmittarilla saan lainaboxille 16mbit/s. Mitä tälläiselle modeemiongelmalle voi tehdä?

Alkuperäinen modeemi on Zyxel P-660HN-T1A

1 kommentti

Hei Napalm1,

Modeemi näyttäisi tällä hetkellä olleen linjoilla noin 12 päivää putkeen. Oletko kokeillut käynnistää modeemia uudelleen?

Kuinka pitkä puhelinkaapeli sinulla on käytössä? Jos kaapeli on pidempi kuin 2 metriä, niin kannattaa kokeilla lyhyemmällä.

Onko sinulla käytössä muita puhelinverkkoon yhdistettyjä laitteita? Esim. faxi tai lankapuhelin? Jos on, niin kokeile ilman näitä laitteita.

Jos ongelma ei poistu, niin olethan vikapalveluumme yhteydessä.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.

Vastaa