Yhteys ei toimi, missä vika?

  • 11 December 2014
  • 7 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Hei!
Muutin jokunen päivä sitten uuteen asuntoon joka on samassa rakennuksessa kuin edellinen, mutta eri kerroksessa. Yhteys ei ole toiminut kertaakaan uudessa paikassa, väittää kyllä, että langaton verkkoyhteys on yhdistetty ja modeemissa palaa kaikki valot kuten pitääkin ainakin yhteen puhelinpistokkeeseen liitettynä. Mitkään sivut eivät vain avaudu. En usko että koneessa on vikaa, sillä yhteys ei toimi puhelimellakaan enkä ole muuttanut mitään asetuksia. Soneran puolella ei siis taida olla mitään, joten onko vika modeemissa vai rakennuksessa vai missä?
Lisätään vielä että kyseessä on ZyXEL P870HN-51b

7 kommenttia

Hei suolis

Tarkastin liittymäsi tilan ja modeemi näkyy linjalla. Kaikki näyttää muutenkin normaalilta. Yksi vaihtoehto voisi olla, että modeemi on mennyt jumiin. Oletko kokeillut resetoida modeemia? Modeemista löytyy erillinen reset-nappi. Nappia pitää painaa pohjassa 10-15 sekunttia, kunnes laitteen valot sammuvat ja alkavat vilkkua. Muista kuitenkin, että resetointi hävittää kaikki itse määrriteltyt asetukset mm. WLAN-asetukset saattavat hävitä.
Resetoin modeemin, mutta se ei auttanut. Ainoa mihin edelleen pääsen on laitteen oletus-IP, jonka edelliset asetukset olen nyt palauttanut.
Lisään vielä, että DSL- ja Internet-palkkien valot palavat vain toisessa puhelinpistorasiassa.
Hei suolis

suolis kirjoitti:
Lisään vielä, että DSL- ja Internet-palkkien valot palavat vain toisessa puhelinpistorasiassa.


Tuo viittaa siihen että huoneiston muut rasiat ei ole käytössä. Taloyhtiö voi kytkeä muut rasiat käyttöön mikäli tämä on välttämätöntä. Ota yhteyttä Vikapalveluumme niin tutkitaan ongelmaa hieman tarkemmin. Kaikki näyttää tosiaan toimivan täältä katsottuna.
Soitinpa ajankuluksi Helpsoniin jossa todettiin läppärin kyllä saavan yhteyden modeemiin eli laitteissa ei ilmeisesti ole vikaa. Soneran vikapalvelukaan ei auttanut, automaatti kertoi yhteyden olevan kunnossa ja kysyi haluaisinko jättää vikailmoituksen. Mahd. kustannusten pelossa en sitä tee ennen kuin on ihan varmaa että vika ei tosiaankaan ole täällä.
Hei suolis

Automaatti kysyy myös haluatko jättää lisätietoja. Kun tähän vastaa kyllä, ohjaa automaatti asiakaspalvelijalle.
Joo, sama ongelma on nyt jatkunut kaksi viikkoa. Olen ollut yhteydessä Zyxelin tukeen, isännöitsijään, Soneran asiakaspalvelijaan ja vianhallintaan. Kukaan ei osannut sanoa vian syytä joten tein sitten tänään vikailmoituksen ja samana iltana tuli verkonhallinnalta viesti ettei verkossa ole mitään vikaa.
Mitähän tässä pitäisi oikein tehdä? Vianhallinnasta tarjottiin lähettämään uusi modeemi, pyydänkö sen vai lähetänkö vanhan Zyxeliin tutkittavaksi? Voiko vika sittenkin olla vuokrakämpässä? Tässä ei kyllä ole vaihtoehtoja enää jäljellä…

Vastaa