Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
TimoNiemi_
Kommentaattori
  • 2 custom-general.kudos
  • 55 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Yhteys hidastelee ja katkeilee

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Meillä on ollut jo pari kuukautta ongelmana liittymän (ADSL) katkeilu ja hidastelu. Asiasta ei voi tehdä ilmoitusta Soneralle koska kun tekee puhelimella "vikailmoituksen" sen perkuleen koneen kanssa keskustellen niin se "fiksu" masiina ilmoittaa että jos teen vikailmoituksen ja vika on minun laitteessa siis lähinnä modeemissa niin se vikailmoituksen tutkiminen maksaa minulle.

Sinänsä hassua koska modeemi ei ole minun vaan Soneran, näin lukee ainakin "omilla sivuilla" Soneran netissä.

Minulla 24 meganen liittymä mutta se toimii noin 8 megalla ja se on ihan ok mutta nyt parin kuukauden aikana tuo nopeus on tippunut välillä noin 2 megaan ja silloin esim. tuo tv palvelu ei toimi lainakaan, netti katkeaa vähintään 10 kertaa päivässä ja muutenkin tuo toimii miten toimii, mutta pääsääntöisesti se ei toimi, ainakaan sillä tasolla kun sen pitäisi.

Tänä aamuna viimeksi kun yritin maksaa yhtä laskua verkkopankin kautta niin sinä aikaan yteys meni poikki pariin kertaan ja kun se ei mennyt poikki niin sitten se jäin miettimään pitkäksi aikaa...

Ei voi kenellekkään ainakaan Soneran nettiä suositella....
43 vastausta
TimoNiemi_
Kommentaattori
  • 2 custom-general.kudos
  • 55 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Reklamaatio jätetty ja sen kunniaksi ei ole toiminut tuo tv palvelukaan LAINKAAN kahteen päivään joten ostin uuden digiboxin jolla katselen ihan peruskanavia, en siis Soneran palvelun kautta vaan ihan kaapelin kautta, eli nyt sittten maksan täysin tyhjästä, kun minulla ei ole enää tuossa Soneran liittymässä mitään laitetta kiinni...
irritus_
Vakiokalustoa
  • 0 custom-general.kudos
  • 130 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
TimoNiemi kirjoitti:
Yritin tuossa etsiä Soneran osoitetta mihin voin laittaa kirjallisen reklamaation


TeliaSonera Finland Oyj
asiakaspalvelu
PL 0400
65101 VAASA
TimoNiemi_
Kommentaattori
  • 2 custom-general.kudos
  • 55 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hidasta on reklamaatioiden käsittely ja eipä ole noihin viimeisiin viesteihinkään kukaan SONERAN puolelta vastannut, kertoo jälleen asikaspalvelun tasosta jos sitä asiakaspalveluksi voi sanoa.

Surkeata niin surkeata...
TimoNiemi_
Kommentaattori
  • 2 custom-general.kudos
  • 55 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Niinhan siinä kävi että kaksi viikkoa kului reklamaation antamisen jälkeen ja Soneralta ei kuulunut mitään vastausta, muuta kuin että asia on mennyt käsittelyyn, yhden asian käsittelyyn ei voi mennä kahta viikkoa, paitsi siinä tapauksessa että Soneralla on tarkoituksen mukaista hidastaa asiaa ja siten vaikeuttaa asiakkaan tilannetta tarkoituksella.

Tämä vahvisti minun ajatukseni Sonerasta asiakaspalvelua tuottavana yrityksenä, eli sitä asiakaspalvelua ei ole.

Minä omalta osaltani joudun nyt tuhlaamaan tämän asian takia hirvittävästi aikaa kun selvitän minne kaikkialle asiasta voin olla yhteydessä ja lisäksi miten saan tämä kaikkein parhaiten tuotua kaiken kansan silmien eteen eli julkisuuteen, tosin aika moni tämän on jo nähnyt ja toivottavasti joku on sen vuoksi jättänyt ottamatta Soneran liittymän.

Muistakaa myös kaikki tarkistaa tuolta omilta sivuiltanne (siis Soneran omaty sivut) milloin teidän sopimuksenne päättyy niin osaatte sen ilmoittaa päättyneeksi, muuten Sonera jatkaa sitä ilmoittamatta eliu sulkekaa sopimuksenne Soneran kanssa ennekuin entinen sopimuksenne päättyy.
samip_
Vakiokalustoa
  • 0 custom-general.kudos
  • 102 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
TimoNiemi kirjoitti:
Niinhan siinä kävi että kaksi viikkoa kului reklamaation antamisen jälkeen ja Soneralta ei kuulunut mitään vastausta, muuta kuin että asia on mennyt käsittelyyn, yhden asian käsittelyyn ei voi mennä kahta viikkoa, paitsi siinä tapauksessa että Soneralla on tarkoituksen mukaista hidastaa asiaa ja siten vaikeuttaa asiakkaan tilannetta tarkoituksella.

Tämä vahvisti minun ajatukseni Sonerasta asiakaspalvelua tuottavana yrityksenä, eli sitä asiakaspalvelua ei ole.

Minä omalta osaltani joudun nyt tuhlaamaan tämän asian takia hirvittävästi aikaa kun selvitän minne kaikkialle asiasta voin olla yhteydessä ja lisäksi miten saan tämä kaikkein parhaiten tuotua kaiken kansan silmien eteen eli julkisuuteen, tosin aika moni tämän on jo nähnyt ja toivottavasti joku on sen vuoksi jättänyt ottamatta Soneran liittymän.

Muistakaa myös kaikki tarkistaa tuolta omilta sivuiltanne (siis Soneran omaty sivut) milloin teidän sopimuksenne päättyy niin osaatte sen ilmoittaa päättyneeksi, muuten Sonera jatkaa sitä ilmoittamatta eliu sulkekaa sopimuksenne Soneran kanssa ennekuin entinen sopimuksenne päättyy.



Itselläni onkin sitten huono juttu kuin Sonera on ainut laajakaista operaattori, jonka tänne syrjäseudulla saa, joten siksi aika moni siitä joutuu kärsimään.

Onko mitään hyviä ideoita miten saisi muutkin operaattorit syrjäseuduille?
TimoNiemi_
Kommentaattori
  • 2 custom-general.kudos
  • 55 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Ei oikein ideoita ole muiden operaattoreiden saamiseksi. Se että siellä toimii pelkästään Sonera on todellinen harmi ainakin jos tulee ongelmia verkon kanssa, koska omasta kokemuksesta voin sanoa että jos Soneran kanssa tulee ongelmia niin kuluttaja on kyllä yksin noiden ongelmien kanssa, Soneran toimintatapoihin kun ei kuulu asiakaspalvelu eikä asiakastyytyväisyys...
samip_
Vakiokalustoa
  • 0 custom-general.kudos
  • 102 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
TimoNiemi kirjoitti:
Ei oikein ideoita ole muiden operaattoreiden saamiseksi. Se että siellä toimii pelkästään Sonera on todellinen harmi ainakin jos tulee ongelmia verkon kanssa, koska omasta kokemuksesta voin sanoa että jos Soneran kanssa tulee ongelmia niin kuluttaja on kyllä yksin noiden ongelmien kanssa, Soneran toimintatapoihin kun ei kuulu asiakaspalvelu eikä asiakastyytyväisyys...


Kyseinen asia on huomattu jo pariin otteeseen. Varsinkin kuin Sonera [u:3353hwux]"uhkailee"[/u:3353hwux] sillä maksulla, jos saattuukin olemaan vika asiakkaan laitteessa. Sain vastauksen Saunalahti/Elisan työntekijältä, jonka lainaan tähän:

[u:3353hwux]"Ei valitettavasti ole ADSL-saatavuutta Elisalta/Saunalahdelta osoitteeseesi. Johtuu siitä, että Elisalla ei ole
keskusalueella omaa dslam-laitetta.

Mobiililaajakaistavalikoimassa on kuuluvuuskartan mukaan 3G dual carrier, eli maksimissaan 42Mbps nopeutta tukeva."

Kysymykseni seuraavaksi oli: "Siinä on vain se, että laajakaistan nopeus vaatimus on sellaista 10/10 tai 100/10Mb/s..... Minkä takia siellä ei sitten ole sitä laitetta?"

Vastaus:
"Se on vaan aikoinaan päätetty jonkun toimesta, että alueella ei ole tarpeeksi potentaalista asiakasmassaa.

Jotta 10/10 tai 100/10 nopeus voisi toteutua, pitäisi tekniikka olla VDSL:ää, joka taas vaatii, että keskukselle ei ole matkaa enempää kuin 600 metriä. Soneran keskuksen
sijaintia en tiedä, jotta osaisin sanoa, onko se Soneraltakaan mahdollista.

Taloyhtiönne taitaa olla rivitalo huoneistolukumäärästä päätellen ? Sekin on turhan pieni, että olisi kustannustehokasta kaivaa sinne
kuitua ja tuoda dslam-laite kellariin."

Vastaus/Kysymys itseltäni:
"Tällä hetkellä nopeustesti näyttää: http://www.speedtest.net/result/3195336298.png
Maksamma tälläisestä nopeudesta kuin: 10/5 tietääkseni."

Elisan/Saunalahden vastaus: "Tuo kyllä näyttää enemmän keskimääräiseltä nopeudelta liittymälle 50/10. Lienee VDSL tai kaapelimodeemitekniikalla toteutettu. Elisa/Saunalahti ei pysty parempaa nopeutta sinulle tarjoamaan."[/u:3353hwux]


Tästä saa todella hyvän käsityksen, että kuinka paljon Saunalahti/Elisa välittää ihmisistä, jotka ovat heidän verkkonsa ulkopuolelle jätettyjä. Joutuu vain kärsimään Soneran huonosta palvelusta vaikkakin nyt onkin toiminut tämän Joulukuun ainakin ihan hyvin
TimoNiemi_
Kommentaattori
  • 2 custom-general.kudos
  • 55 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Nyt tuli reklamaatioista kielteinen päätös, eli joudun maksmaan tuon EI KÄYTÖSSÄ olevan laajakaistanvielä noin 1,5 vuotta siis toukokuuhun 2015 asti.

Sinänsä hassua koska vika olisi voitu korjata Soneran puolelta mutta kun heille ei voinut tehdä vikailmoitusta kun puhelun aikana uhkailtiin maksulla jos viak ei ole Soneran, eli minun olisi pitänyt asiakkaana itse selvittää tuo ongelma.

Onneksi asia on mennyt niin että Soneran puolelta on muutettu sopimusta niin että minun sopimus on muutettu "TOISTAISEKSI VOIMASSA OLEVAKSI" kuten näkyy kuvassa joka löytyy linkistä (poistin kuvasta tosin minun asiakasnumeron ja käyttäjä tunnuksen sekä osoitteen). Sen vuoksi tänää olen irtisanonut tuon sopimuksen puhelimitse Janne Salomaan kanssa (Soneran edustaja) tosin tuo Soneran edustaja oli sitä mieltä että sopimusta ei voi purkaa vaikka se on TOISTAISEKSI VOIMASSA oleva sopimus, hassua sinänsä koska mielestäni määräaikainen sopimus on määräaikainen ja toistaiseksi oleva on toistaiseksi ja sen voi halutetssa sulkea koska vaan ja nyt sen tein.

Nyt olsii ehkä hyvä jos tulisi myös Soneranlta vastaus tähän.

Surkeata, niin surkeata ei voi muuta sanoa..

Kuva sopimuksesta:

http://timoniemi.kuvat.fi/kuvat/Perhett%E4/toistaiseksi2.jpg/_img1280.jpg
TimoNiemi_
Kommentaattori
  • 2 custom-general.kudos
  • 55 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Näköjään ei pääse ihan helposti eroon tuosta liittymästä, ainoa keino on siis tuo kuluttajaneuvonta, mutta siihen asti pidän tarkkaa lukua kuinka kauan maksan TOIMIMATTOMASTA liittymästä, tein tuosta parillekkin sivulle oikein laskurit:

http://www.timoniemi.fi

http://www.timoniemi.com/etusivu2


Eli jäljellä on "enää" 16 kuukautta ja 17 päivää kun tuosta maksan ihan turhaan.
TimoNiemi_
Kommentaattori
  • 2 custom-general.kudos
  • 55 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Tilanne tämän asian osalta edelleen sama eli maksan tyhjästä Soneralle, mutta se mikä on positiivistä on se että olen saanut asian myötä paljon yhteydenottoja, parisen kymmentä viestiä mitkä on ollut kannustavia ja monella samoja kokemuksia kuin minulla, ja olen saanut usealta pyynnön että jatkan tämän asian julki tuontia ja sen teen koska minulla ei ole mitään hävittävää asiassa, muutama ei niin kannustava viestikin on tullut mutta ne eivät minua haittaa, kaikilla on oma mielipide ja jokaisella on siihen oikeus, niin minullakin.

Eli Sonera rahastaa minua vielä 16kk 6 päivää liittymästä joka ei ole käytössä koska se ei toimi niinkuin sen pitää ja minulla on jo toisen operaattorin liitymä joka toimii.

No, onpahan tekemistä kun joka päivä kirjoittaa monelle eri sivulle muistutuksen asiasta.
Tämän osion uusimmat keskustelut