Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Joonz_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Yhteys pätkii edelleen

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Tein laajakaistan pätkimisestä vikailmoituksen teille 20.7., ja käsittelyyn ongelma siirtyi heti seuraavana päivänä. Tänään sain viestin, että verkossani ei havaittu vikaa ja tämä osittain pitääkin paikkansa. Ilmeisesti jotain korjauksia on tehty.

Nyt pätkiminen on siis kadonnut, eli modeemi ei putoa enään kokonaan verkosta, mutta netin selailu on muuttunut katkonaiseksi. Hyvin usein tulee jaksoja, jolloin mikään nettisivu ei lataudu pariin minuuttiin. Nettipeleistä tämä ongelma ei pudota pois, eli ongelma rajautuu vaan netissä surffaamiseen.

Huomasin myös, että modeemini näyttää "korjausten" jälkeen nopeudeksi noin 18/1 Mb, kun ennen korjauksia nopeudet olivat noin 20/2 Mb. Latausnopeudet ovat siis pudonneen noin 200kt/s ja ulospäin suuntautuva liikenne puoleen. Asuntooni on tietääkseni mahdollisuus saada 100/10 Mb liittymä, joten ihmetyttää, että 24/2 ei pelaa kunnolla.
3 vastausta
Sami_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 411 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Näkyykö tämän hetkinen ongelma vain tietyllä selaimella vai onko samaa ongelmaa havaittavissa usealla eri selainohjelmalla? Entä näkyykö ongelmaa muissa ohjelmissa kuin selaimissa? Jos käytössäsi on esimerkiksi jokin sähköpostiohjema, voit testata katkoksen aikana, pystyykö sähköpostiohjelma ottaamaan yhteyttä verkkoon.

Jos ongelma olisi vain tietyssä selaimessa tai tietyssä verkkoliikenteessä, mietin että voiko esimerkiksi tietokoneella tai modeemissa mahdollisesti oleva palomuuri aiheuttaa ongelman. Jos modeemissasi on tällä hetkellä käytössä palomuuritoiminto ja modeemi on reitittävässä tilassa, voit yhtenä vaihtoehtona testata palomuuritoiminnon poistamista käytöstä ja testata modeemin muuttamista siltaavaan tilaan. Jos modeemi muutetaan siltaavaan tilaan, tietokoneella kannattaa pitää tällöin jokin palomuuriohjelmisto käytössä.

Yhteyden vianselvityksessä liittymäsi nopeusprofiilia oli rajattu 18/1M -profiilin, jolla yhteydessä ei ollut havaittu seurannan jälkeen katkeilua. Tätä aiemmin yhteydessä oli havaittu pientä virhelyä.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan ja Ohjeet ja vinkit.
Joonz_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Pätkmistä ja hidastelua on ollut havaittavissa Firefox ja Chrome selaimia käytettäessä ja nettipeleihin sisäänkijrautuminen ei joko onnistu tai kestää normaalia pidempään katkoksen aikana. Huomasin myös, että pingi on peleissä noussut noin 50 ms:lla. Modeemissa on koko ajan ollut palomuuri pois päältä.
Sami_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 411 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Joonz: Jos sinun olisi mahdollista testata yhteyttä toisella ADSL 2+ modeemilla, tällä tavoin voi rajoittaa, ettei ongelma ole mitenkään modeemiisi liittyvää.

Yhtenä neuvona voi myös varmistaa, että tietokoneellasi ja modeemillasi on varmasti käytössä DSN-osoitteiden haku automaattisesti palvelimeltamme. Verkkoasetukset -ohjeessamme on neuvottu, miten eri käyttöjärjestelmissä voi varmistaa, että DSN-osoitteet ja muut verkko-osoitteet ovat automaattiasetuksilla.

Jos tietokoneellasi on ollut automaattiset DNS-asetukset, voit kuitenkin kokeeksi testata kiinteiden DSN-osoitteidemme asettamista käyttöön. Kiinteinä DNS-osoitteina voi käyttää esimerkiksi 193.210.19.19 ja 193.210.18.18 -osoitteitamme. Jos huomaat, että kiinteiden DSN-osoitteiden käytöllä ei ole vaikutusta, asetukset kannattaa jättää automaattisesti noudettaviksi.

Asiasta kannattaa tehdä uusi vikailmoitus, jos edellisillä neuvoilla ei ole vaikutusta yhteyden toimintaan. Voit tehdä vikailmoituksen laajakaistan vikailmoituslomakkeella tai 0206 90101 (mpm/pvm) numerostamme.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan ja Ohjeet ja vinkit.