Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Lehtis79_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 22 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Yhteys pätkii iltaisin Porissa.

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Tuntuu samanlaista vikaa olevan ympäri suomea.Vika täällä kestänyt vasta 3kk.Ensimmäiset korjaukset soneran puolelta oli nopeuden laskeminen.Yhteys on 24/1 ja nopeus tiputettiin n.10mb ja vika jatkui edelleen.Tammikuun puolessa välissä soneran mukaan löysivät syyllisen vikaan.Eli taloon tuleva ilmakaapeli on viallinen ja tästä oltiin 100% varmoja.No kolmisen viikkoa sitten taloon saatiin maakaapeli joka tulee kaikenlisäksi eri paikasta kuin vanha.Ja niin vika piti olla poissa ja yhteyden rajaus otettiin pois.Eipä siinä kestäny ku päivän ku sama vika alkoi jälleen.Ja miten sonera nyt korjaa vikaa,samalla tavalla kuin edellistä eli tiputetaan nopeutta.Alkaa pikkuhiljaa hermot mennä tähän teidän touhuun.Kohta nopeus taas varmaan tippuu tuohon 10mb eikä siltikään toimi.Saas nähdä mistä sitten seuraavan vian keksitte.Eikä minkään näköistä hyvitystä ole tullut.Eikö olisi aika tarkastaa omat laitteenne ja kytkentänne!Niin ja loppuun vielä yksi syy mitä sanottiin oli,asutteko vanhassa talossa.Joo kyllä asun,no sitten sisäkaapelit ovat vanhat ja huonot.Ei ole koska joulukuussa 2010 asennettiin uudet kaapelit.
7 vastausta
Lehtis79_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 22 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Olis kiva tietää mitähän nyt on meneillään kun nyt pari tuntia yhteys pätkii kokoajan.Minkäänlaista infoa ei tule et onko korjauksia meneillään vai missä vika?
pso64_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 14 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Terveisiä Kotkasta, olet varmaan tutustunut jo muihinkin viestiketjuihin. Nopeaa toimintaa on turha odottaa tai edes oikeita korjaustoimenpiteitä. Sinulla tippuu nopeus n. 8 mbps ja iso S toteaa että liittymä on ADSL-palvelukuvauksen mukainen. Itse äänestin "jaloillani". Oma määräaikainen sopimus loppuu 31.5.2011 ja siihen se todellakin loppuu. Paikallinen puhelinyhtiö jatkaa sitten siitä.

https://www4.sonera.fi/OmatSivut/?Palvelupyynto_Laajakaista_Irtisanominen&language=fi
Tapio_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1901 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Lehtis79 kirjoitti:
Olis kiva tietää mitähän nyt on meneillään kun nyt pari tuntia yhteys pätkii kokoajan.Minkäänlaista infoa ei tule et onko korjauksia meneillään vai missä vika?


Asentajan mukaan linjassa ei ole aikaisemmin tehtyjen korjausten jälkeen enää korjattavaa ja ADSL-yhteys on nyt se mitä se kyseisessä osoitteessa voi olla. Jos yhteys edelleen katkoo, sen saisi ehkä toimimaan vakaammin rajaamalla kaistanleveyttä Soneran puolelta.

Esimerkiksi tulevan datan kaista rajaaminen arvoon 15 Mbit/s saattaisi toimia nykyistä paremmin. Siinä vielä riittäisi kaistaa Koti TV:lle ja muulle liikenteelle. Katkovasta yhteydestä voit ilmoittaa Laajakaistan vikailmoituslomakkeella.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan ja Ohjeet ja vinkit.
Tapio_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1901 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
pso64 kirjoitti:
Itse äänestin "jaloillani". Oma määräaikainen sopimus loppuu 31.5.2011 ja siihen se todellakin loppuu. Paikallinen puhelinyhtiö jatkaa sitten siitä.


Kun lankapuhelinverkon korjauksista on kyse, niin se ei ole riippuvainen siitä miltä operaattorilta ADSL-yhteys on. Samoille asentajille korjaustyö joka tapauksessa menee, kun kupariverkkoa ADSL-liittymän vikailmoituksen perusteella korjataan.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan ja Ohjeet ja vinkit.
Lehtis79_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 22 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Tapio kirjoitti:
[quote="Lehtis79":1zv6zhf5]Olis kiva tietää mitähän nyt on meneillään kun nyt pari tuntia yhteys pätkii kokoajan.Minkäänlaista infoa ei tule et onko korjauksia meneillään vai missä vika?


Asentajan mukaan linjassa ei ole aikaisemmin tehtyjen korjausten jälkeen enää korjattavaa ja ADSL-yhteys on nyt se mitä se kyseisessä osoitteessa voi olla. Jos yhteys edelleen katkoo, sen saisi ehkä toimimaan vakaammin rajaamalla kaistanleveyttä Soneran puolelta.

Esimerkiksi tulevan datan kaista rajaaminen arvoon 15 Mbit/s saattaisi toimia nykyistä paremmin. Siinä vielä riittäisi kaistaa Koti TV:lle ja muulle liikenteelle. Katkovasta yhteydestä voit ilmoittaa Laajakaistan vikailmoituslomakkeella.[/quote:1zv6zhf5]

Juttelin myös tänään asentajan kanssa ja hän oli ihmeissään miten yhteys pätkii vain iltaisin.Tarkasti vielä varmuuden vuoksi johdot ja laitteet.Mutta ei niissä mitään.Ja itseasiassa yhteydenrajaus vain pahentaa pätkimistä.Ainoa mitä ehdotti olisi testata esim.telewellin 501 modeemia joka voisi olla varmempi kuin teiltä saama zyxel p-660h-d1.Eli täytyy varmaan lähteä ostoksille.
unhappy_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Lehtis79 kirjoitti:
Juttelin myös tänään asentajan kanssa ja hän oli ihmeissään miten yhteys pätkii vain iltaisin.


Omituista että yhteys pätkii juuri silloin kun netillä on eniten käyttäjiä. Mahtavatkohan nämä asiat liittyä toisiinsa.

Voisin kysyä Soneralta että kestääkö heidän verkkonsa jos kaikki käyttäjät käyttäisivät sitä samanaikaisesti täydellä teholla, mutta tiedän jo vastauksen. Sama homma kuin uutena vuotena kännyköissä. Ei verkkoja mitoiteta maksimikäyttöä vaan normaalikäyttöä varten.

Seuraava kysymys on että miten usein nämä normaalikäytön rajat mihin verkko on mitoitettu, ylitetään? Joka ilta?
Tapio_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1901 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
unhappy kirjoitti:
Seuraava kysymys on että miten usein nämä normaalikäytön rajat mihin verkko on mitoitettu, ylitetään? Joka ilta?


Onko Sonera laajakaistaliittymässäsi ongelmaa iltaisin? Jos on, tee asiasta vikailmoitus kirjallisesti ja kerro havainnoistasi yhteyden toiminnan vaihtelujen suhteen.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan ja Ohjeet ja vinkit.
Tämän osion uusimmat keskustelut