Zyxel P-870HN-51b IPv6 laajakaista asetukset

  • 11 December 2014
  • 5 kommenttia
  • 7 katselukertaa

Niin kuinka laite asetellaan "Sonera Laajakaista Valokuitu"-liittymään?
Laitteen valmistajan laitenumero on : Zyxel P-870HN-51b IPv6 ja Sonera käyttää laitteesta lähetteessään nimikettä : Zyxel Prestige P870HN-51b VDSL.

Siis laite on uusi eikä siitä ole edes Zyxelin FTP-sivustolla julkaistu kansiota eikä tietenkään firmwarea.
Mutta mistä tähän purkkiin saataisiin asetteluiden ohjeet?

Minulla kyllä on laitteen manuaalit (tulivat modeemin mukana) mutta kun minä haluaisin ihan yksityiskohtaisesti tietää laitteen asetukset nimenomaan Soneran liittymään. Siis laitteen dokumentit kertovat yleiset asettelut - mutta ei Soneran asetteluja. Eikä minulle kelpaa selitykseksi, että laite asentuu automaattisesti linjaan ilman minun asetteluja.

Asun kerrostalossa ja kuitu tulee kerrostalossa olevaan VDSL2-kytkimeen ja tästä eteenpäin huoneistoni seinään mennään kuparikaapelilla. Eikä minulla ole tietoa, tullaanko laite käynnistämään ADSL vaiko VDSL - moodiin. Joo-o purkki voi toimia joko ADSL tai VDSL-moodissa - lupaavat manuaalit.

Siis mistä löytyisi laitteen asetukset em. tapaukseen?

5 kommenttia

Hei teknikko

Mitään erikoisempia asetuksia modeemiin ei tarvitse määritellä. Modeemi tosiaan hakee itse automaattisesti oikean moodin päälle. Tässä tapauksessa VDSL2 moodin. Kyseistä modeemia käytetään meillä ainoastaan VDSL2 yhteyksissä. Valitettavasti meillä ei ole tarjota tarkempia ohjeita.

Zyxelin tuesta voit kysellä lisätietoja, jos olet kiinnostunut muokkaamaan asetuksia.

http://www.zyxel.com/fi/fi/support/cont ... port.shtml

"ZyXEL-tuotteilla on maksuton käyttöönottotuki, joka on voimassa kolme kuukautta ostopäivästä. Käyttöönottojakson jälkeen puhelintuki on maksullinen."

Meidän sivuilta löydät lisätietoja Valokuitutekniikasta.
Moikka,

Samaan nettiboxiin Zyxel P-870HN-51b liittyen.

1.11.2012 alkoi asiakkuus valokuitu-yhteydellä. Laite muuten näyttäisi toimivan oikein kaikki tarvittavat valot palavat vihreänä, paitsi DSL-valo palaa oranssina.
Zyxelin manuaalissa lukee, Syötä palveluntarjoalta saamasi Interner-yhteyden tiedot täydellisesti Interner Connection ruutuun. Tarkoittaako tämä Soneran sivuilla olevia ADSL-modeemin asetuksia? Eli

VPI
0
VCI
33

Yhteysmuoto
Bridged (eli siltaava)
RFC 2684 / RFC 1483

Modulointiasetukset
Yli 8 Mbit/s -liittymä
ADSL2+ Annex A
ADSL2+ Annex M (Valokuitu)
8 Mbit/s tai alle
ITU-T G.dmt
ANSI T1.413 issue 2


Näitä pystyy muokkaamaan Zyxelin sivuilla.
Tuo VPI, VCI ja Bridged tulevat ilmeisesti atm0 kohtaan, mutta pitääkö ptm0.1 kohtaan muuttaa mitään? Ja pitääkö tämä Modulointiasetus laittaa johonkin, minne?

Internet pelittää hyvin siis ethernet-kaapelilla Download 88Mbps ja Upload 10Mbps, mutta langattomasti Download tippuu alle puoleen tästä eli vain 30-40Mbps.
+_+ kirjoitti:
1.11.2012 alkoi asiakkuus valokuitu-yhteydellä. Laite muuten näyttäisi toimivan oikein kaikki tarvittavat valot palavat vihreänä, paitsi DSL-valo palaa oranssina.


Valon kuuluu palaa oranssina, koska modeemi toimii VDSL2:lla.

+_+ kirjoitti:

Zyxelin manuaalissa lukee, Syötä palveluntarjoalta saamasi Interner-yhteyden tiedot täydellisesti Interner Connection ruutuun. Tarkoittaako tämä Soneran sivuilla olevia ADSL-modeemin asetuksia? Eli

VPI
0
VCI
33

Yhteysmuoto
Bridged (eli siltaava)
RFC 2684 / RFC 1483

Modulointiasetukset
Yli 8 Mbit/s -liittymä
ADSL2+ Annex A
ADSL2+ Annex M (Valokuitu)
8 Mbit/s tai alle
ITU-T G.dmt
ANSI T1.413 issue 2


Näitä pystyy muokkaamaan Zyxelin sivuilla.
Tuo VPI, VCI ja Bridged tulevat ilmeisesti atm0 kohtaan, mutta pitääkö ptm0.1 kohtaan muuttaa mitään? Ja pitääkö tämä Modulointiasetus laittaa johonkin, minne?


Modulaatioasetuksia ei ole tarvetta muokata. Yhteys näyttää toimivan hyvin nopeuksista päätellen. Langattoman nopeus jää usein matalammaksi. Teorissa langattoman nopeus on 54Mbps (802.11g standardi), mutta käytännössä nopeus jää alhaisemmaksi. Modeemista löytyy myös 802.11n standardin WLAN jolloin nopeus yleensä nousee. Tämä vaatii tietenkin vastaanottopäähän standardia tukevan laitteen.

Toivottavasti näistä tiedoista oli apua.
Macbook proni pitäisi tukea myös 802.11n. Pitääkö tämä kytkeä jotenkin päälle modeemista?
Hei +_+

Modeemin WLAN-asetuksista kannattaa varmistaa, että 802.11n on päällä. Sama kannattaa varmistaa koneen puolelta.

Vastaa