eLaskuun siirtymisessä tökintää?

  • 11 December 2014
  • 6 kommenttia
  • 3 katselukertaa

Moikka

Mulla on Sonera Viihde + Mix M, ja nyt on sekä helmi- että maaliskuun käytöstä tullut oikein perinteinen paperinen karhulasku. Ensin helmikuun karhussa oli pahoittelu, että eLaskuun siirtymisessä on teknistä tökintää, sitten maaliskuun lasku oli jo oikein kunnon karhu maksuaikana HETI.
Helmikuun laskussa oli ohje vaihtaa laskutus eLaskupohjaiseksi, ja olen pistänyt OP:ssa eLaskutilauksen nyt jo kolme kertaa menemään laskuttajalle
TeliaSonera Finland Oyj / Laajakaista-, lanka- ja yhteislasku
Siellä ne nettipankissa tönöttävät sen näköisenä että eLaskuna pitäisi telkkulaskun tulla ilman muuta.
Voiko siinä olla vikaa siinä eLaskun tilauksessa, mikä on se "Yksilöintitieto" mitä siinä penätään? Olen syöttänyt siihen Asiakasnumeron, sen viitenumeronhan se tilaus saa automaagisesti laskusta josta tilaus on initialisoitu.
Kyl noilla nyt pitäisi meikäläinen Soneralle tunnistua!
Matkapuhelinkin mulla on Soneran, sen eLasku menee vähän eri Soneran segmentille, mutta siinä eLaskusopimuksessa tunnisteena on nerokkaammin ja selkeämmin matkapuhelinnumero.

A-pu-va! Miten tän nyt saa kondikseen?

6 kommenttia

No kun oikein rupesin tonkimaan, löysin varsinaisista laskuista semmoisenkin numeron kuin "Yksilöintitieto". Elikä siihen tunnistetietoon johon eLaskutilauksessa pyydetään syöttämään Yksilöintitieto, pitääkin ilmeisesti syöttää Yksilöintitieto eikä Asiakasnumero.
Joskus tämä on simppelimpää kuin pitäisi! Kafkaa kuitenkin aina..
Ongelma on se, että yksi noista kolmesta eLasku-tilauksestani on jo oikealla Asiakasnumerolla varustettu. Olisiko järkevää vain poistaa kaikki nämä tilaukset ja tehdä uusi?

Jos te Soneran supportissa pystyisitte näillä tiedoilla tätä korjaamaan, niin voisiko sekä Viihde- että gms-liittymäni kaikki koplata samalle laskulle saman tien samalla vaivalla jos rukkaamaan ruvetaan? Yksi könttälasku jossa olisi kaikki Soneran palvelut olisi minulle se no1-ratkaisu.

Löysin vielä sähköpostista huhtikuunkin Viihde-laskuni, pitääkö minun vielä se maksaa laskun pohjalta vai ehtiikö sen vielä saada eLaskuna?
Moi vuoriju!

Jep, eli nyt on oikeat tiedot hallussa, mutta sen verran pitää vielä sitä laajakaistan e-laskua rukata, jotta irtisanot sen vanhan kytkennän ja teet [u:h7894g3p]seuraavana päivänä[/u:h7894g3p] uuden (omasta verkkopankista), oikeilla tiedoilla. Sitten pitäisi mennä ok! Me ei päästä noita tietoja tätä kautta muuttamaan.
Tällä hetkellä laajakaistalaskujen tilanne on se, että 17.03. ja 14.04. erääntyneet laskut ovat avoinna ja niitä ei näin jälkikäteen saada enää e-laskuiksi. Eli ne kun omin kätösin näppäilet, niin homma bueno 🙂
Kiitos paljon, nyt rupesi asiat selviämään!
Noista manuaalilaskuista maksoin 17.03. erääntyneen jo eilen ja tänään pistin 14.04. laskun maksatukseen. Poistin kaikki Sonera Laajakaistaan liittyvät e-laskutilaukset pankista, ja teen yhden kunnollisen uuden vaikka tuossa perjantaina.
Mahtavaa! Pienet rakot tuli sormenpäihin, mutta kyllä kova työ kannatti, jatkossa voi vain sivusta nautinnollisesti seurata kun automaattiprosessit imee tiliä tyhjemmäksi! 🙂 Ja nyt voi huoletta röhnöttää sohvalla telkkua pällistellen, koko alkuvuosi onkin ollut stressiä täynnä kun on pelännyt milloin kanavat katkaistaan kun tilanne on näin sekava ollut..
Apropo, täytyykin varmistaa missä jamassa on sähkölaskujen maksatukseni, sehän se on se toinen obligatoorinen resurssi telkunkatsannassa. Huokaus, kyllä ennen sotia oli helpompaa kun oli vaan akkukäyttöiset putkiradiot ja oravannahkat.
Tällekin eLasku -asiakkaalle tullut erinäinen määrä paperisia maksukehoituksia, joista viimeisin päivätty 31.3. Saisinkohan tätä kautta tietää, onko viitenrolla 114092912531 maksukehoitus aiheeton?
Operaattoria vaihtaessani en todellakaan aavistanut, että samaan pakettiin sisältyy moinen kuukausittainen jännitysmomentti.
Ohikulkijana en malta olla huomauttamatta, attä eLasku-valtuutuksen hylkäämisestä pitää ilmoittaa valtuuttajalle. Eihän se voi toimia kertomatta miksi valtuutusta ei hyväksytty ja miten valtuuttajan tulee toimia. Pankki arvatenkin lähettää valtuutuksen sellaisenaan laskuttajalle, ellei tietoja syöttäessä kerro tietoja muodollisesti kelvottomiksi. Valtuutusta tehdessä pankki on tunnistanut henkilön ja veloitettavan tilin ja loppu tarkistus varmaan on laskuttajalla - varmistua veloitettavasta liittymästä.

Tokko niissä karhulaskuissa on lukenut, että olemme kyllä olemme saaneet Sonera eLasku-valtuutuksen, mutta emme ole ymmärtäneet, mitä sillä pitäisi tehdä.
Hei Kaihel!

Lasku viitteellä 114092912513 on edelleen avoinna, joten kehoitus on aiheellinen.
Seuraava laskusi näkyy e-laskuna, eli kytkentä on nyt onnistunut ok :)
Tylsä kuulla, jotta kytkennän kanssa on ollut hankaluuksia!

Vastaa