Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
karjsa-42_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

kotitv:n irtisanominen

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Meillä on määräaikainen sonera kotitv-sopimus, joka on soneran Omien sivujen mukaan voimassa 22.12.2012 asti. Päättyykö sopimus siis automaattisesti tuolloin, eli minun ei tarvitse sitä erikseen enää irtisanoa? Irtisanomisajat ovat joskus kolmekin kuukautta joissain liittymissä/palveluissa, joten sen vuoksi kyselen nyt ajoissa tuosta asiasta. Laitteethan pitää palauttaa Soneralle, mutta osaatko sanoa, mitä laitteita tuohon pakettiin kuului? Itse en kyllä muista, digiboksi ja kaukosäädin nyt ainakin. Entä mihin laitteet palautetaan?


t. Saana
6 vastausta
Heikki-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 495 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei Saana!

Määräaikainen sopimus tarkoittaa tässä tapauksessa sitä, että liittymänne muuttuu toistaiseksi voimassa olevaksi 23.12.2012 lähtien. Silloin myös palvelun tarjoushinta vaihtuu normaaliin hintaan. Suosittelen, että otatte yhteyttä Asiakaspalveluumme hyvissä ajoin, jotta voitte uusia määräaikaisen sopimuksenne uudella tarjoushinnalla.

Jos kuitenkin päätätte irtisanoa palvelun, pitää Koti TV -laitteet palauttaa. Irtisanomisaika on kaksi viikkoa eli kannattaa joulukuun alussa olla yhteyksissä. Laitteista pitää palauttaa digiboksi, kaukosäädin ja Thomson -palvelureititin, jos teille sellainen on lähetetty. Saatte laitteiden palautusosoitteen tekstiviestillä irtisanottuanne palvelun.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa _http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista _http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä _http://www.twitter.com/sonera_palvelu
heikkmi_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Voiko koti-tv:n määräaikaisen sopimuksen irtisanoa ja vaihtaa pelkkään 100Mbit nettiliittymään ?
Joka on taloyhtiössämme saman hintainen.


Sillä noin vuosi sitten hommattuani kyseisen paketin ja monien puhelujen jälkeen asiakaspalveluun päätin luovuttamaan. Sillä paketin mukana tulleella thompsonin modeemilla ei tee mitään (modeemikin vaihdettu välillä). Yhyeydet pätki jatkuvasti ja asiakaspalvelu väitti yhteyksien toimivan kunnolla... Joo-pa joo... Ei muuta kuin koti-tv kamppeet kasaan ja varastoon pölyttymään. Ja kaupaan ostamaan toinen modeemi netin käyttöä varten. Uudella modeemilla ei mitään ongelmia yhteyksien kanssa.
Tällä hetkellä käytössä telewell:n vdsl-modeemi.
Joten tuhhaan on koti-tv.
Teea-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 263 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei heikkmi,


ikävä kuulla että et ole saanut palvelua lainkaan käyttöösi ja että olet joutunut useasti ottamaan yhteyttä saamatta apua! Sinun kannattaa nyt ihan ensin tehdä vikailmoitus. Mikäli liittymässä on määräaikainen sopimus ja haluat purkaa sen toimimattomuuden vuoksi, pitäisi Vikapalvelun päästä vähän tutkimaan mistä kiikastaa. Jos palvelua ei saada toimimaan, voi silloin tulla kyseeseen myös sopimuksen irtisanominen.

Vikailmoituksen voit tehdä joko soittamalla numeroon 0206 -90101 (Koti TV -asiakkaat: ma–pe klo 8–22 sekä la ja su klo 9–20). Lisäksi voit jättää vikailmoituksen netissä Palvelupyyntölomakkeella ja Vikapalvelumme soittaa sinulle.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista, http://www.facebook.com/sonera
heikkmi_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
[quote="Teea-"]Hei heikkmi,


ikävä kuulla että et ole saanut palvelua lainkaan käyttöösi ja että olet joutunut useasti ottamaan yhteyttä saamatta apua! Sinun kannattaa nyt ihan ensin tehdä vikailmoitus. Mikäli liittymässä on määräaikainen sopimus ja haluat purkaa sen toimimattomuuden vuoksi, pitäisi Vikapalvelun päästä vähän tutkimaan mistä kiikastaa. Jos palvelua ei saada toimimaan, voi silloin tulla kyseeseen myös sopimuksen irtisanominen.

Vikailmoituksen voit tehdä joko soittamalla numeroon 0206 -90101 (Koti TV -asiakkaat: ma–pe klo 8–22 sekä la ja su klo 9–20). Lisäksi voit jättää vikailmoituksen netissä



Minun puolesta tavarat saavat olla edelleen pölyttymässä varastossa. En viitsi enään nähdä vaivaa ja alkaa kaivaa laitteita esille ja alkaa virittelee niitä. Ja aloittaa sama soittamista vikapalveluunne. Kun eihän viimeksikään löytäneet ratkaisua. Niin tuskin nytkään vikaa löytyis... varsinkin kun lukee keskustelupalstoja, joissa ihmisillä samat ongelmat edelleen...
tarttis-apua_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei! Löysin tämän keskustelun etsiessäni tietoa siitä, miten minun sonera viihdepaketti-palveluni muuttui uudeksi, kahden vuoden määräaikaiseksi, sopimukseksi rikkoutuneen digiboksin vaihdon myötä.

Tilasin kaksi vuotta sitten määräaikaisen sonera viihdepalvelun ja vuoden verran soittelin Soneran vikapalveluun, resetoin boksia vähintään kerran kaksi viikossa ja kärsin tallennusten ja tallennusten tekstitysten katoamisista ym. digiboksin häiriöistä, kunnes sain vihdoin luvan palauttaa laitteen vikojen vuoksi. Palautin siis vanhan, toimimattoman boksin vikapalvelun pyynnöstä ja sain tilalle uuden boksin.

Uuden boksin mukana tuli "tilausvahvistus" ja samat loputtoman pitkät sähköpostivahvistukset ym. En niitä sen kummemmin silloin lukenut, oletin että ehdot ovat ennallaan. Tarkoitus oli vaihtaa rikkinäinen boksi uuteen koska määräaikaista sopimuskautta oli vielä vuosi jäljellä. Luulin, että määräaikainen sopimuskausi kestää enintään sen toisen vuoden, alkuperäisen sopimuksen mukaan. Viestit ja laput ovat edelleen tallessa, kirjallista tilausvahvistusta en ole saanut enkä mitään allekirjoittanut.

Nyt sitten, vuosi boksin vaihtamisen jälkeen, boksi takkuilee edelleen toisinaan, ei kylläkään niin usein kuin edellinen. Tallennusten tekstit eivät enää ole hävinneet mutta resetoida täytyy aika-ajoin vieläkin koska tallennukset katoavat johonkin välillä. Uudelleen resetointi yleensä auttaa asiaan. Olin ajatellut, että vaihdan lähiaikoina digiboksin omaan. Vihdoin olisin saanut tallentaa ohjelmat pysyvämmin boksille.

Kun lasku nyt pomppasi yllättäen lähes kaksikertaiseksi aloin tutkia asiaa. Määräaikainen sopimus oli alkanut uudelleen vuosi sitten, boksin vaihdon yhteydessä, alusta ja nyt alennuskausi on loppu. Maksan siis perus laajakaistasta ja pätkivän digiboksin käytöstä yli 40e/ kk! ja siinäkin on jokin alennus vieläpä, normaalihinta on lähes 45e/kk. Mistä siinä maksetaan? Netistä ja digiboksin vuokrasta vai?

Olen ollut Soneran asiakas useita vuosia, myös puhelinliittymät ovat tällä hetkellä Soneralta. Puhelinliittymiin olen ollut tyytyväinen. Nettiyhteyskin on pelannut pääosin hyvin. 3G verkko ei kylläkään mobiililaitteella riitä vaikka suuren kaupungin lähiössä asummekin. Tähän on kuulemma kaavailtu parannuksia muttei lähivuosina.

Soitin laskun vuoksi asiakaspalveluun, jossa hitaan automaatin kautta pääsin asiakaspalveluun. Tympeä nuori nainen luetteli siellä sitten koneelta palvelut, joista laskuni koostuu. Näin ne kyllä itsekin kun kirjautuneena omille sivuilleni. Häntä selvästi ärsytti kun yritin väliin sanoa että näen ne kyllä täältä mutta summat ihmetyttää. Menin häiritsemään hänen luetteluaan ja palvelu olikin sitten sen mukaista.

Ihmetellessäni tätä määräaikaisen sopimuksen päättymispäivää / alkamista boksin vaihdosta uudelleen "asiakaspalvelija" totesi kylmäkiskoisesti, että sopimus on solmittu uudelleen vuosi sitten ja sille ei voi mitään. Mainitsi vielä, että tilausvahvistus on silloin lähetetty minulle.

Olenko siis "naimisissa" ylihintaisen keskivertolaajakaista ja huonon digiboksin kanssa vielä vuoden? Vikapalvelun kanssa en ala enää askartelemaan, tiedä vaikka tulisi taas pakkoliitto kahdeksi vuodeksi lisää.

Mistä voisin tarkastaa olenko tuon väitetyn tilauksen tehnyt, kun en sellaista omasta mielestäni ole sopinut?? Tässäkö nyt on Soneran sana minun sanaani vastaan? Kun kerran nauhoitukset puheluista aina tehdään niin onko niitä mahdollista saada itsekin kuulla?

Jos ei muu auta, niin maksan vuoden tätä suolaista nettihintaa, mutta en todellakaan voi suositella kenellekään Soneran viihdepalvelua. Asiakaspalvelu on ollut tähän asti asiallista ja palveluhenkistä, nyt en voi sanoa samaa.

Selvää on, että ette tätä kommenttia tällaisenaan julkaise, tässä on liikaa nagatiivista palautetta boksista ja palvelusta. Haluaisin kuitenkin vastauksen mahdollisimman moneen kysymykseen, kiitos.
Niinamari_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1473 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei tarttis-apua!

Alunperin Sonera Viihde on tilattu sinulle syyskuussa 2010.
Kesäkuussa 2012 sinun kanssa on oltu juttusilla, sillä olit saanut kotiisi jatkotarjouksen Viihteestä (vanha 2010 tekemäsi sopimus oli loppumassa). Tämä kyseinen jatkotarjous on sinulle laitettu ja myös sopimusvahvistus lähetetty @gmail.com -loppuiseen sähköpostiisi.
Kyseisessä tarjouksessa ensimmäinen vuosi oli edullisempi, kuin toinen vuosi.
Ensimmäinen, edullisempi vuosi on nyt mennyt. Määräaikaiset sopimukset ovat kestoltaan 24kk, joten tämä viime kesäkuussa uusittu sopimus päättyy kesäkuussa 2014. Tämän sopimuksen yhteydessä sinulle on lähetetty uusi reititin.
Tämän hetkinen kuukausimaksu Sonera Viihteestä on 40,22e/kk. Sinulla on tämän lisäksi Sonera Tietoturva 7,99e/kk, MTV3 Total - kanavapaketti 24,95e/kk, sekä Spotify Premium 9,95e/kk.
Jos ongelmia Viihteen kanssa ilmenee, teethän siitä vikailmoituksen, jotta päästään asia korjaamaan. Vikailmoituksen voi tehdä Omilta Sivulta Palvelupyyntönä tai soittamalla Tekniseen Asiakaspalveluumme 0206 90101.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista, http://www.facebook.com/sonera
Tämän osion uusimmat keskustelut