laajakaistan osoitemuutosrumba.

  • 11 December 2014
  • 6 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Yli kuukausi sitten tein netin kautta muuttoilmoituksen. Sain tekstiviestin puhelimeen että siirto tapahtuu 15.10. Uudessa osoiteessa 15.10 totesin, että netti ei (tietysti) toiminut. Odotin pari päivää, mitään ei tapahtunt ja soitin Soneralle ja pitkän odotuksen jälkeen pääsin keskustelemaan asiasta virkailijan kanssa. Hän totesi, että kone näyttää että siirto on tilattu 15.10:een, mutta kytkeminen ei jostain syystä ole tapahtunut. Hän lupasi, että teknillinen tuki ottaa yhteyttä minuun puolen tunnin sisällä,mutta kukaan ei (tietysti) ottanut minuun yhteyttä. Seuravana päivänä 19.10 soitin uudestaan Soneralle, uusi virkailija tutki asian, ja kumma kyllä ottikin minuun yhteyttä alle tunnissa. Hän ilmoitti, että uusi osoite sijaitsee valokaapelialueella, pitää tehdä uusi sopimus ja asentajan pitää käydä ja asentaa jotakin.Hän ei osannut suoraan sanoa milloin netti ja koti-tv toimii. Nyt tuli mieleen, että käykö vanha modeemi tällä uudella systeemillä, ehkä pitää sitten taas odottaa viikkoja? Onko mitään keinoa purkaa sopimus tälle pätkivälle Soneralle ja valita operaattori, joka tietää missä mennään? Jos en olisi itse ottanut yhteyttä niin kauanko tämä netitön homma olisi jatkunut? Lasku löysi kyllä uuden osoitteen (tietysti), ja siinä oli (tietysti) maksumuistutus jostain tietosuojasta, jota en ole edes tilannut.
Nim. aivan lopen tyytymätön asiakas ilman nettiä ja tv:tä

6 kommenttia

Hei johwe !

Ikävää, että asiat eivät olleet menneet niinkuin olisi pitäneet mennä. Tarkistin vielä tilanteesi ja olitkin ollut yhteydessä Asiakaspalveluumme. Torstaina 25.10.2012 näyttäisi olevan arvioitu toimitus uuteen osoitteeseesi, mutta näillä näkymin pitäisi tulla päivää aikasemmin eli keskiviikkona 24.10. Ja sama modeemi käy myös uudessa osoitteessasi. Pahoittelut vielä toimitusviiveestä.

En löytänyt palveluistasi mitään Sonera Tietoturvaa, mikä laskuttaisi. Olisiko sinulla laskunnumeroa antaa, niin voisin tarkistaa vielä sen.
No niin, nyt ollaan kokeiltu tätä soneran kuitusysteemiä muutama viikko. Pätkii jatkuvasti, ei olla päästy yli 7 mb vaikka tämä pitäisi olla 24 mb. Olen pyytänyt purkamista ilman mitään vaikutusta (jos te äänitätte puhelinkeskustelut niin kuunnelkaa niitä joskus). Jos tämä talo missä asutaan ei sovellu tähän kuitutekniikaan, niin myöntäkää se ja purkakaa sopimus. Kuinka ison pomon kanssa pitää puhua, että alkaa tapahtua jotakin?
Ja älkää sanoko, että ota yhteyttä asiakasneuvontaan, siitä ei ole hyötyä.
Hei johwe,
Kyllähän tämä vikailmoituksen vaatii. Jos palvelua ei teknisesti saada toimimaan palvelukuvauksen mukaiseksi, on sopimuksen purkaminenkin mahdollinen vaihtoehto. Palveluntarjoajalle on kuitenkin annettava mahdollisuus tutkia vika, ja yrittää korjata se. Jos et halua ottaa yhteyttä puhelimitse, jätä palvelupyyntö Tekniseen Asiakaspalveluumme. Tätä kautta pääsemme katsomaan, mitä asialle on tehtävissä.
Nyt netti ei ole toiminut ollenkaan neljään päivään, normaalin pätkimisen lisäksi. 21.11 tein vikailmoituksen, sen jälkeen ei ole kuulunut mitään, saa nähdä kauanko tämä n.s vianetsintä kestää. Kahdella eri modeemilla ja lukemattomilla puhelinjohdoilla ollaan kokeiltu. En kyllä voi suositella tätä Soneran systeemiä kellekään ja sitä en ole tehnyt, päinvastoin. Huomioiko Sonera tämän pelleilyn laskutuksessa, tuskin. Soneran adsl asiakas vuodesta -98, jolla mitta on tullut täyteen.
Hei johwe,

vikaimoitustasi on käsitelty jo heti sen saapumisen jälkeen. Korjaustoimet ovat siirtyneet asentajalle eli hän tulee tarkastelemaan, mikä on vialla.

Olitko saanut yhtään viankäsittelyäsi koskevaa sms-ilmoitusta meiltäpäin? Lähetin yhden ilmoituksen nyt vielä uudemman kerran. Jos se ei tule perille, niin silloin meillä on väärä puhelinnumero.

Asia on kuitenkin hoidossa ja tulee varmasti kuntoon asentajan päästessä paikalle tutkimaan.
Semper avarus eget.

Vastaa