Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
alatja-24_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

ongelmia digiboksin käyttöönotossa

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei. Digiboksi tuntuu jäätyvän aina kolmannen neliön kohdalla. Se muuttuu keltaiseksi ja alas ilmestyy teksti "Starting software...", jonka jälkeen näyttö valittaa, ettei tule signaalia. Boksi kuitenkin vilkuttaa virtanappia, kun painelee kaukosäätimestä nappeja, mutta käynnistysruutua ei saa takaisin vaikka painelee virtanappia. Pelkästään virtojen katkaisu virtakytkimestä auttaa.

Tehdasasetukset on koitettu palauttaa mutta silti sama ongelma toistuu. Mikähän neuvoksi? Onko boksi viallinen?
5 vastausta
Marko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4902 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei Alatja-24,

Oliko sinulla digiboxi kytketty televisioon HDMI vai SCART kaapelilla?

Jos olit kytkenyt HDMI kaapelilla, niin testaa tuleeko kuva näkyviin SCART kaapelilla. Jos kuva tulee näkyviin ja saat laitteen käynnistymään, niin käy tämän jälkeen asetuksista tarkistamassa mikä kuvan tarkkuus digiboxissa on käytössä. Kannattaa aluksi valita tähän 720p tarkkuus. Kun tuo on tehty niin kokeile tämän jälkeen uudelleen kytkeä HDMI paikoilleen.

Jos kuvaa ei tule SCART kaapelilla ollenkaan tai HDMI:n kautta kuva ei lähde yllä mainittujen toimenpiteiden jälkeen toimimaan, niin olethan vikapalveluumme yhteydessä.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
alatja-24_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Löytyy vain HDMI näytöstä. Resoluutiota riittää 1080p asti.
Pitäisikö tuohon digiboksiin tulla jotain muita valoja kuin virtanapin, vaikka ei olisi kytkettynä mihinkään näyttöön?

Boksi tosiaan mallia Motorola VIP1853.
Marko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4902 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei Alatja-24,

Kyseisessä mallissa virtavalo palaa vihreänä silloin kun virta on päällä ja punaisena kun on valmiustilassa. Muita valoja ei laitteessa ole.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
alatja-24_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Sain raahattua vanhan telkkarin tänne, josta löytyy SCART-liitäntä. Käynnistin boksin kerran kytkettynä telkkariin, jonka jälkeen se alkoi maagisesti toimia oikein. Hieno laite.
Antti-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2542 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei alatja-24

Epäilen että ongelma on johtunut digiboksin ja tietokoneen välisestä tunnistuksesta. HDMI kaapelia käytettäessä digiboksi tunnistaa kytketyn laitteen HDCP:n avulla. Monesti sellaiset laitteet jossa tätä HDCP tukea ei ole (esim. näytöt) eivät pysty kommunikoimaan digiboksin kanssa jolloin aiheutuu kertomasi "no signal"-ongelma.

SCART-liittimen käyttö ohittaa kyselyn koska HDCP ei toimi sen ylitse. Kun ohjelmisto on saatu asennettua sitä kautta, toimii HDMI-ulostulo myös normaalisti. Tiedän että tämä on ärsyttävä ominaisuus mutta HDCP:tä tukemattomia laitteita on kuitenkin melko vähän.

HDCPstä voi lukea enemmän täältä: http://fi.wikipedia.org/wiki/HDCP
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Tämän osion uusimmat keskustelut