pääpostilaatikkoon ei pääse suoraan tai sp-ohjelmalla

  • 11 December 2014
  • 3 kommenttia
  • 0 katselukertaa

En pääse enää pääpostilaatikkoon tunnuksella ja salasanalla.

Kokeilin miten Windows 8:n sähköposti toimii soneran spostilaatikon kanssa.
Sitten Gmail ilmoitti ettei voi hakea koska laatikko lukittu
Palvelin palautti virheen [IN-USE] user mailbox locked
.

Vaihdoin samalla sitten käyttäjätunnusta ja salasanaa pankkitunnuksilla.
Tämän jälkeen en ole päässyt kirjautumaan millään laitteella (sp-ohjelmalla), telnetillä tai webmail.inet.fi kautta pääpostilaatikkoon jolla kokeilut tein ja jolle muutin käyttäjätunnusta sekä salasanaa.

Windows 8:sta on postilaatikko jo poistettu, jonka jälkeen olen vielä uudelleen vaihtanut tunnuksia.

Pääsen pääpostilaatikkoon sivun www4.sonera.fi/Kirjaudu/ kautta sekä "kaikki palvelut", että"lisäpostilaatikko" kautta.

Lisäystä:
Liittymätiedoissa (Valokuitu, 100 Mbit/s) on edelleen vanha käyttäjätunnus. Sitä ei ole aikaisemmin tullut vaihdettua. En pysty myöskään palauttamaan vanhaa, koska tavuviivaa ei hyväksytä kirjautumistietojen muutossivulla ja alkuperäinen sisältää tavuviivan (jos nyt siitä mitään apua olisikaan).

Olisiko alkuperäinen lukkiintuminen johtunut Win8:n postilaatikosta (näkyi gmailin virheessä se yrittäessä hakea pop3 postia) ja sen jälkeinen kirjautumisongelma johtuisi pääkäyttäjätunnuksen vaihtamisesta (kun vanha kuitenkin on vielä liittymätiedoissa). ???

3 kommenttia

Hei kokkikolmonen,

Lisäisitkö asiakasnumeron tietoihisi. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.

Olit ilmeisesti luonut itsellesi pankkitunnistautumisen kautta Sonera Tunnuksen. Sonera Tunnuksella et pääse sähköpostiin kirjautumaan. Sähköpostiin käy edelleen vanha käyttäjätunnus ja sen salasana. Tämä tunnus ei siis muutu tai katoa Sonera Tunnusta luotaessa mihinkään.

Jos et siis edelleenkään pääse sähköpostiin kirjautumaan, niin voidaan kokeilla vaihtaa sinulle tuo salasana, niin voit sillä kokeilla uudelleen. Voidaan samalla tarkistella että sinulla on IMAP tuki postilaatikossa päällä.

Jos sähköpostia halutaan käyttää usealla laitteella samaan aikaan, niin silloin on suositeltavaa käyttää IMAP tiliä. POP3 sallii vain yhden yhteyden kerrallaan, joten sitä käytettäessä voi ongelmaa esiintyä.
Kiitos!

Kun olin vaihtanut pankkitunnuksien avulla kirjautumista (salasana ja tunnari), vaihdettu salasana eikä uusi tunnus käynyt postiin kuin hallintasivujen kautta (jota kautta pääsin postin lukuun).

Ongelma korjautui kun kirjauduin alkuperäisellä tunnuksella ja sen viimeisimmällä salasanalla.

Google hakee taas postit vanhalla tunnarilla pop3:lla (gmail ei osaa muuten), kunhan en samaan aikaan ole kirjautuneena muualta.

En muista mitä kautta olin vaihtanut edellisen kerran alkuperisen tunnarin salasanan. Salasanan kai voi vaihtaa alkuperäiseen tunnukseen, kun kirjautuu taas vanhalla tunnuksella hallintasivuille?
Hei kokkikolmonen,

Sähköpostilaatikon salasanan pääset vaihtamaan kun kirjaudut kyseisen postilaatikon tunnuksilla omille sivuille.

Vastaa