"Ryhmäkanne" Soneran Youtube-blokkausta vastaan

  • 11 December 2014
  • 3 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Nyt kun on yleisesti tiedossa, että Sonera tietoisesti blokkaa Youtuben kaistaa säästääkseen, on aika valittaa asiasta kuluttaja-asiamiehelle. Valitettavasti Suomessa ei voi hoitaa näitä asioita yhdellä ryhmävalituksela, joten on suositeltavaa, että mahdollisimman moni täyttäisi seuraavan lomakkeen Soneran toimista:
https://qune.kuluttajavirasto.fi/kuluttajaneuvonta/public/web_KA_ilmoitus.aspx

Tämä lienee valitettavasti ainoa tapa saada huomiota Soneran puuhastelulle, kun itse firmaa ei käyttäjien mielipiteet hetkauta pätkääkään. Tosin tähän viestiin tullee "Sonera pahoittelee ja tutkii asiaa" -standardivastaus.


Suosittelisin kaikkia viemään Soneran tahallisen Youtube-blokkauksen mahdollisimman pitkälle ja taistelemaan itselleen liittymän määräaikaisen irtisanomisen.

3 kommenttia

Googlen palveluissa ajoittain esiintyneeseen hitauteen on nyt toteutettu merkittävä korjaava parannus. Kesän aikana Google on pystyttänyt Pohjoismaihin uusia välimuistipalvelimia, joista yksi on sijoitettu Helsinkiin. Viime viikkoina TeliaSonera ja Google ovat tehneet tiivistä yhteistyötä varmistaakseen, että verkon ja palvelimien lisäkapasiteetin käyttöönotto johtaa parhaaseen mahdolliseen asiakaskokemukseen. Nyt 99 % YouTuben kaikesta pohjoismaisesta liikenteestä tapahtuu suoraan Pohjoismaihin sijoitettujen palvelimien kautta, mikä parantaa videoiden latausnopeuksia huomattavasti.
Mia kirjoitti:
Googlen palveluissa ajoittain esiintyneeseen hitauteen on nyt toteutettu merkittävä korjaava parannus. Kesän aikana Google on pystyttänyt Pohjoismaihin uusia välimuistipalvelimia, joista yksi on sijoitettu Helsinkiin. Viime viikkoina TeliaSonera ja Google ovat tehneet tiivistä yhteistyötä varmistaakseen, että verkon ja palvelimien lisäkapasiteetin käyttöönotto johtaa parhaaseen mahdolliseen asiakaskokemukseen. Nyt 99 % YouTuben kaikesta pohjoismaisesta liikenteestä tapahtuu suoraan Pohjoismaihin sijoitettujen palvelimien kautta, mikä parantaa videoiden latausnopeuksia huomattavasti.

Miksi sitten Elisan verkossa ei ole ollut mitään ongelmia koskaan? Taisi vika vain olla ensisijaisesti Soneran verkossa...
Mikä mahtaa olla tämän asian tilanne? Ei ole muuttunut miksikään, alla 100/10 kuitu eikä muita ongelmia nopeuksissa.

Mikä tuon kuluttaja-asiamiehen lomakkeen uusi osoite mahtaisi olla kun asiaan ei selvästikään tunnuta suhtautuvan riittävällä vakavuudella?

Vastaa