tilaamaton palvelu

  • 11 December 2014
  • 6 kommenttia
  • 31 katselukertaa

Hei,

olen ollut Soneran laajakaista-asiakas 5.2012 alkaen (10/2M). Taloyhtiöni on tehnyt sopimuksen Soneran kanssa, jonka mukaan minun piti saada valokuidun (10M/10M), ja jonka hinta sisältyisi taloyhtiön perimään vastikkeeseen. Tiedotettiin, että mikäli olen jo Soneran ADSL-asiakas, liittymäni siirretään automaattisesti uusittuun verkkoon, ja 19.2.2014 alkaen kuukausimaksu on jatkossa liitetyn taulukon mukainen (eli tässä tapauksessa 0€/kk.). Varmuuden vuoksi kyselin puhelimissa asiakaspalvelusta, onko asia kunnossa ilman mitään asioimista, vastaus oli että on.
Kaikki meni hyvin, netti toimi, uusi sopimus tuli postissa, laskut loppuivat helmikuun jälkeen, mutta 4.6. tuli kuitenkin lasku maalis- huhtikuun ajalta Sonera Kodin Netti Teho (50-100M) -palvelusta. Kun kyselin asiakaspalvelusta, kävi ilmi, että ”vahingossa” minulle laitettiin tämä palvelu, vaikka itse en ole tilannut sitä. Tarkistin uuden sopimuksen, ja tosiaan siellä lukee tämä nopeus. Käytön aikana en ole huomannut eroa, koska käytän nettiä kotona ihan vain perusasioissa. Kävin henkilökohtaisesti asiakaspalvelupisteessä, pyysin soittopyyntöä, ja loppujen lopuksi 7.6. sain perumaan palvelua, jonka en ole koskaan tilannut.

Kysymykseni on siis se, pitääkö minun oikeasti maksaa näistä kuukausista?! Ja jos niin, onko minulla oikeus saada rahani takaisin?
Vielä kerran: minä en ole tilannut mitään. Ei ole mitään todistusta olemassa tilauksesta (ei ole edes allekirjoitusta sopimuksessa, kun se tehtiin automaattisesti), sain kuitenkin palvelun, jota en ole käyttänyt ja jota en tarvitse.

Kiitos,

elbee

6 kommenttia

Hei elbee! Oltiinko sinuun puhelimitse yhteydessä tai soititko itse meille muutoksen yhteydessä? Asiakastiedoistasi löytyy merkintä, että tilataan 100M yhteys eli tässä tapauksessa pitäisi melkein kuunnella tuo puhelu ja katsoa mitä tuolloin on sovittu. Tarvitsisimme vielä käytössä olevan puhelinnumerosi, jonka voit laittaa profiiliin asiakasnumeron tilalle muodossa 0401234567.
Hei,

muistaakseni kyseisen puhelun aihe oli vain se, tapahtuuko vaihto automaattisesti ja mitä sitten edellisen liittymän kanssa tapahtuu (2v sopimusaika olisi loppunut heinäkuussa). Puhelinnumero lisätty.
Selvitetäänkö tätä asiaa koskaan?!
Hei elbee! Pahoittelemme että olemme epähuomiossa jättäneet viestisi huomiotta. Yritimme tavoitella sinua juuri puhelimitse, mutta et tainnut päästä vastaamaan. Ottaisitko yhteyttä Asiakaspalveluumme 0200 17000 tai ilmoittelehan milloin sinut tavoittaa parhaiten niin soitamme uudelleen.
Hei,
olen tänään ja huomenna (klo11 eteenpäin) klo16 asti valmis vastaamaan puheluun.
Asia saatiinkin puhelimessa kuntoon. Hyvää kesän jatkoa sinulle!

Vastaa