Telia kaupan näytönohjaimet


Hei

 

Olisiko mahdollista tarkistaa/kilpailuttaa teillä myynnissä olevat tietokonekomponentit-näytönohjaimet?

Tällä hetkellä hinnat ovat kovin korkealla verrattuna kilpailijoihin.

 

Lisäksi toivoisin teille myyntiin tulevan uudet RTX-3000 sarjan näytönohjaimet.


173 kommenttia

Nämä tiedot näkyy meikäläisellä:

 

17.3.2021 klo 15:17

Tilaus peruttu varastohallinnassa.ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G Graphic Card.

11.11.2020 klo 07:37

Tilaus on käsittelyssäASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G Graphic Card.

11.11.2020 klo 07:35

Tilaus on vastaanotettuASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G Graphic Card.

Itselläni sama tilanne samoil teksteil, olin chat aspaa yhteydessä; " okei tuo on valitettavasti peruttu eli ilmeisesti ei olla saatu tuota maahantuojalta, pahoittelut "

 

Pyysin tästä lisää tietoa koska 4kk jo oltu " jonossa " srix 3080

 

Lupasi laitella spostia ja kysellä laitepuolelta.

 

Saas nähä kui käy.

Jaaha. Mullakin tullut tuo peruutus klo 15.12 tänään. Eikä mitään ilmoitusta.  9.11 asti ollut tilaus sisällä. Että nytkö sitten jonopaikkakin meni?

 

edit :

Soitin asiakasplaveluun ja varmistus tuli että peruttu on. Lähtenyt kuulemma tuote kokonaan valikoimista kun niitä ei saa. Se että miksi noita muutamia kortteja vielä tuolla näkyy on mysteeri. Onko niitä ollut halvemmalla hinnalla useampi jonossa niin päätetty vetää töpsseli seinästä vai mitä, tiedä häntä. Jos strix 3080 tai  tuf 3080 palaa hetken päästä entistä korkeammalla hinnalla niin tulee kyllä hivenen *******ettu olo.

Jos katsotaan 3080 strix oc kortin hintaa kun tilaushetkellä se on ollut noin. 979-1000e kaupoissa. Niin nyt tuon kortin hinta myös on 470 - 570 euroa kalliimpi, jos sen joutuu nyt tilaamaan jostain muusta kaupasta tämän seurauksena. Eli kun on odotellut korttia nyt telialta kuukausia ja se mennään tuolla tavalla perumaan niin korvaavan kortin löytäminen & saaminen maksaa myös tilaajalle huomattavasti rahaa tämän toiminnan johdosta.

Kun käy katsomassa Jimmsin, Verkkokaupan tai Proshopin sivuja, huomaa että ne saavat Strix 3080 OC kortteja, vaikkakin hitaanlaisesti. Hinta on noussut kymmeniä prosentteja viime vuodesta. En usko ollenkaan, etteikö Telia saisi kortteja samaan verkkaiseen tahtiin, mutta joutuisi maksamaan niistä ehkä korkeamman hinnan kuin millä ovat niitä meille myyneet.

 

Ellet saa Telialta ostamaasi korttiasi suosiolla, ota yhteys kuluttajaneuvontaan. 

 

Monen kuukauden odotus ja jonotuspaikka meni. 3070 strixiä pysty edes tilaamaan ja siinä vain lukee tulossa. ei paljoa napostele alkaa yrittämään muualta mennä jonoon 3080 strixin osalta kun hinta tosiaan n. 500e kovempi ja jonopaikka varmaan joku 70000:s. Noin viikkoa ennen tilanneet olivat korttinsa saaneet ja nyt päättivät sitten vaan antaa kirvestä jäljellä oleville tilauksille. 

Kiva jos peruuttavat myös Asus rtx 3080 tuf oc tilauksen kanssa, riistävät kokonaan mahdollisuuden silloin valitsevan tilanteen takia ja hinnan nousujen takia saada näytönohjainta omalta kohdalta.. Lukuisat perättömät arviot ja asiakkaan pompotus ilman kunnollista informaation kulkua ja ilmoitusta niin näinkö helposti Telia pääsee pesemään kätensä tilauksista joita odotettu pitkään? Miksi ei kulje informaatio ensin ja sitten peruutukset tai muuta? Jos huomenna ei kuulu mitään, mutta näkyy että peruutettu ilman ilmoitusta niin katson mitä kuluttajasuojalla on sanottavaa jos mitään kun varmaan löytyy joku kiva pieni präntti jossain. Telian asiakkuus kanssa vaihtuu silloin viimeistään.

Ei pysty yksipuolisesti vain peruuttamaan lainsäädännön mukaan. Tehty kauppa sitoo toimittajaa vaikka hinnat nousisivatkin.

Eipä ollut asia hoidossa...Maanantaina piti asiakaspalvelijan selvittää mistä tämä varauksen poistuminen rahoituksesta johtui, ja olla yhteydessä minuun maanantai päivän aikana. Ei ole kuulunut mitään. Olisikohan nyt hyvä aika selvittää tännekin vihdoin, että mistä nämä rahoituksen puolen varausten poistuminen johtuu?

 

Ja sitten: Nyt kun nostin rahoituksesta poistunutta varausta esille tällä foorumilla, niin miksi tilauksien statuksiakin on muutettu peruutetuiksi? Mukaanlukien minun tilaukseni on tilaus-seurannan mukaan peruutettu eilen, enkä ole saanut mitään ilmoitusta tästä.

 

Eihän tälläistä voi hyväksyä, kun ihmiset odottavat kuukausitolkulla tuotetta ja lupaillaan toimituspäiviä ja kerrotaan saapuvista eristä. Ja siitä kuinka tilauksen pitäisi saapua pian...Ja että on hyvä pitää tilausta voimassa, että saa sen siihen hintaan mihin sen on tilannut, koska hinta voi muuttua markkinoilla. Vakuutitte, että toimitatte sen siihen hintaan millä sen on tilannut.

 

Onko tässä kaikessa kyse jostain virheestä?

 

Miten aiotte hoitaa tämän asian?

 

 

 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

Tiedoksi yleisesti ketjuun: Joudumme valitettavasti perumaan tilaukset, jotka koskevat seuraavia tuotteita:
ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G Graphic Card


ASUS TUF-RTX3080-O10G-GAMING Graphic Card

Globaalin saatavuushaasteen vuoksi, emme pysty tällä hetkellä takaamaan korttien saatavuutta. Tilaukset on jouduttu täten perumaan ja tuotteet on poistettu myynnistä. Katevaraukset ovat poistuneet tai poistuvat myös automaattisesti. Tästä on suuresti pahoiteltava tilannetta meidän osalta, ettemme pysty näitä tilauksia toimittamaan.
Tilaajille on lähdössä tai jo lähtenyt seuraavanlainen viesti:
"Hei, hyvä asiakkaamme. Asus-näytönohjaimien globaalin saatavuushaasteen vuoksi joudumme valitettavasti perumaan tilaukseksi. Rahoitussopimuksella tehdyn tilauksen katevaraus peruuntuu automaattisesti eikä vaadi sinulta lisätoimenpiteitä. Mikäli olet jo maksanut tilauksesi, ilmoitathan tilinumerosi asiakaspalveluumme niin teemme rahanpalautuksen tilillesi. Pahoittelemme tapahtuneesta sinulle koituvaa haittaa! Lisätietoa saat ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme joko chatissa osoitteessa telia.fi (24/7) tai puhelimitse 020 690400 (mpm/pvm) ma-pe 8-18 T. Telia"

Aika törkeää toimintaa monen kohdalla. Moni meistä on odottanut näitä kortteja jo viimevuoden puolelta ja nyt perutte tilaukset vielä ilman minkäänlaista hyvitystä aiheutuneesta haitasta. Todella huono makuu jää tästä tilanteesta nyt, kun tämä on käytännössä estänyt hankkimasta korvaavaa korttia eri toimittajalta viimevuoden puolella (monelle tämä nyt tarkoittaa 470-570 euron lisäkuluja kortin hankinnasta).

Tämä pakottaa itsenikin miettimään muiden telialta ostettujen palveluiden jatkoa. Todella huonoa toimintaa.

No nyt tuli tekstiviesti, että marraskuinen tilaus 3080 tuffista on peruttu. Eihän tämä voi näin mennä, että tilaus perutaan ja vedotaan, ettei tuotetta saada. Ymmärrän, että saatavuus on heikkoa ja tavara toimitetaan, sitten kun niiltä saadaan. Tällä hetkellä uuden tilauksen tekeminen aiheuttaa 500e tappion minulle. Korvaako telia tämän? Meillähän sopimus tehty tästä. En minäkään voi Telialta tekstiviestillä perua määräaikaisia sopimuksia.

Juurikin näin. Tämähän tarkoittaa sitä että Telia ei voi ottaa näitä kortteja enää myyntiin millään hintaa, tai muuten syntyy sopimusrikkomus kuluttajan suuntaan ja Telia on korvausvastuussa. Voin sanoa että on kyllä *******in huonosti hoidettu case. Ja kysymys on voiko telia ottaa mitään 3080 korttia myyntiin enää jos eivät tilanneilla anna korvaavaa tuotetta. Siihen tulen pyytämään vastauksen KKV:n kautta.

Ei riitä sanoja tälle toiminnalle...

Ja sitten parin kuukauden jälkeen kortit palaavat valikoimaan raikkaaseen 1400e:n hintaan?

En usko että uskaltavat laittaa takasi myyntii enää, tässä todennäkösesti säästettii niin iso kasa rahaa kun ei toimitettu alihintaan kortteja että se oli se perimmäinen tarkotus. Korttejahan on kokoajan tullut kilpailijoille, tuota viestiä ei usko erkkikään. Asus on Suomeen toimittanut eniten kortteja kaikista toimittajista ja juurikin noita jotka oli myös täällä myynnissä. Eli uskoo ken tahtoo, alan tutkimaan kilpailijan liittymiä näin alkuusa koska aion äänestää lompakollani. Ja jos kuluttajasuojaa ylläpitävillä viranomaisilla on tähän keino niin tulen tarttumaan mielelläni myös siihen, vaikka epäilen että kiinnostaako niitä pätkän vertaa joku näytönohjain, hienoa jos kiinnostaa. Telia veti nyt on pohjat, en muista millo viimeksi olisin tällaista palvelua saanut... Suomen surkein.

On kyllä törkeää toimintaa, ensin kuukausia valehtelua ja lopulta tämä temppu. Suosittelen jokaista ottamaan yhteyttä kuluttaja-asiamieheen, tämä on suoraa kuluttajansuojalain rikkomista. Seuraavaksi suosittelen äänestämään lompakolla ja vaihtamaan kaikki liittymät pois Telialta.

 

Kuluttajansuojalaki 38/1978
5.luku Kuluttajakauppa

8 § 
Oikeus vaatia sopimuksen täyttämistä


Tavaran luovutuksen viivästyessä ostajalla on oikeus vaatia myyjältä sopimuksen täyttämistä. Myyjä ei kuitenkaan ole velvollinen täyttämään sopimusta, jos sille on olemassa este, jota myyjä ei voi voittaa, tai jos sopimuksen täyttäminen edellyttäisi uhrauksia, jotka ovat kohtuuttomia verrattuna sopimuksen täyttämisen merkitykseen ostajalle.

Jos este tai epäsuhde lakkaa kohtuullisessa ajassa, ostaja saa kuitenkin vaatia, että myyjä täyttää sopimuksen.

Ostaja menettää oikeutensa vaatia sopimuksen täyttämistä, jos hän viivyttelee kohtuuttoman kauan vaatimuksen esittämisessä.

- - - - - - - - - - - -

Nopeasti ilmoituksia Telialle, että ei hyväksy ostosopimuksen purkua. Telia yrittää nyt luikerrella sitovasta sopimuksesta irti kun korttien hinnat ovat hypänneet taivaisiin. Hävytöntä touhua!

 

Tämä lähti jo eilen:

                         "En hyväksy Asus ROG Strix RTX 3080 O10G tilaukseni peruuttamista.

                          (Tilausseurannassa:"Tilaus peruttu varastohallinnassa") Pyydän

                          tarjoamaan samaan hintaan vastaavaa tai parempaa korttia tai

                          korvaamaan hintaerotuksen ja luoton kulut, jos joudun ostamaan kortin

                          muualta."

Minne lähetit tuon?

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

Yhdyn kaikkien kanssa siihen, että tilanne ei ole mitenkään toivottu. Laitteita ei ole ja saatavuus näyttää todella heikolta tulevaisuuteen. Asian toivoisi kaikin puolin olevan toisin päin, mutta ikävä kyllä tämä on tilausten tilanne. Asiakaspalvelumme käsittelee mahdolliset reklamaatiot tämän aiheen osalta, johon joudun ohjaamaan tarvittaessa olemaan yhteydessä. Pahoittelen vielä kertaalleen omalta osaltani vilpittömästi tästä koituneesta huonosta tilauskokemuksesta. 

"Minne lähetit tuon?"

Telian sivuille kirjautuneena yhteydenottolomakkeen kautta.

 

Pahoittelet "huonoa tilauskokemusta". Entä korvaako Telia taloudellisen menetyksen, kun erehtyi tilaamaan kortin Telialta eikä kortteja oikeasti hankkivilta yrityksiltä? Hinta on tilaushetkestä noussut satoja euroja verrattuna siihen että kortin ostaa nyt.  Korvaako Telia vapaaehtoisesti aiheuttamansa vahingon?

 

Kun et varmaankaan pysty itse vastaamaan, voitko ystävällisesti selvittää asian siellä Telian sisällä ettei kaikkien tarvitse juuttua asiakapalvelun jonoihin.

 

Vastausta odotellen.

Lähetin itsekkin saman viestin yhteydenottolomakkeen kautta näkee tapahtuuko mitään tuskimpa. Aika pettynyt olo tähän toimintaan. Telian olisi pitänyt vain sulkea tilaukset jo viime vuoden puolella ja pitää avoimet tilaukset sisällä kunnes olisi saanut toimitettua ne lopulta. Ei pitää ihmisiä roikkumassa tilauksissa kuukausia sitten vain kylmästi peruuttaa ne.

Sain myös tyhjentävän vastauksen aspasta.

Se, että tuotteiden saaminen viivästyy ei ole syy peruuttaa tilausta ymmärtääkseni. Silloin pitää kysyä tilaajalta, haluaako hän odottaa vielä vai puretaanko kauppa, näin olen ymmärtänyt.

Lisäksi vaikka hitaanlaisesti tulossa näytönohjaimia niin niitä näyttäisi silti tulevan ja ilmeisesti jotkut nimeä mainitsemattomassa foorumissa ovat raportoineet että ovat saaneet näytönohjaimia teiltä, Strix korttia ainakin liikkunut.

Vastaa