Ryöstöhinnat mobiilidatan käytöstä Jenkeissä


Olin matkalla USAssa tammikuussa (11-27/1) ja yritin juuri ennen matkaa ostaa  Telialta mobiilidatakäyttöä varten reissupaketin, jollaisen olin kuullut olevan tarjolla. Pakettia en kuitenkaan ollut myynnissä lähtöpäivään mennessä, joten matkalla pyrin välttämään mobiilidataa ja turvautumaan hotellien jne tarjoamiin wifi-palveluihin.

 

Kaikesta varovaisuudesta huolimatta, jouduin kuitenkin pariin otteeseen turvautumaan mobiilidataan noin 10 Mt:n verran kummallakin kerralla.

 

Telian veloitus näistä kahdesta oli päätähuimaavan törkeä kalleudessaan:

 

1) 12/1 10,724 Mt  124,00 e

2) 26/1   9,597 Mt  120,13 e

 

Käytin siis mobiilidataa yhteensä 20,321Mt  ja minulta veloitettiin siitä 224,13 e!!!

 

Jos olisin saanut reissupaketin mukaani, olisi datan käytön katto ollut 1.000 Mt hintaan 24,90e eli olisin selvinnyt kymmenesosalla nyt veloitetusta (ja pääosa koko  1.000 Mt paketista olisi vielä ollut jäljellä muuhun käyttöön). 

 

Laskun saatuani otin yhteyden asiakaspalveluun ja pyysin sen kohtuullistamista mobiilidataveloituksen osalta. Asiakaspalvelija ei palautettani hyväksynyt, vaan ilmoitti laskutuksen olevan oikein.

 

Tämä kohtuuuttoman korkea veloitus muutamasta megatavusta vaivaa minua edelleen, vallankin kun olen vuosikymmenien takaisena Telen ja sittemmin Telian asiakkaana pääsääntöisesti ollut erinomaisen tyytyväinen palveluun ja sen laatuun eikä hinnoittelunkaan suhteen ole kilpailijoihin verrattuna tähän asti ollut moitittavaa.

 

Pyydän siis vielä kerran mobiilidatalaskutuksen kohtuullistamista näiden kahden tapauksen osalta. Kiitos.

 

 


29 kommenttia

Moikka @Kel1952!

 

Harmi kuulla, ettei reissupaketin tilaus ole nyt toiminut niinkuin pitänyt ja mielellään selvitetään tuota lisää. Toivottavasti reissu oli kuitenkin onnistunut. :)

Yhteisössä emme valitettavasti pysty asiakastietoja käsittelemään, joten tässä kohtaa sinun tulisi olla yhteydessä Asiakaspalveluumme lisäselvityksiä varten.

Yhteydenottotavat löydät täältä.

No onneksi naihin kysymyksiin tulee vastauksia. Matka on onnistunut ja jatkuu viela viikon, mutta nyt olen vaantanyt mobiilitiedonsiirron pois ja toimin pelkan wifin kautta, mutta edelleen ihmetyttaa vaikka vain wifi on kaytossa niin pieni lasku tiedonsiirrosta ulkomailla on kuitenkin tulossa. Eli kerryttaako esim whatsapin kautta lahetetyt kuvat tiedonsiirtoa vaikka mobiilidata on kaannetty pois paalta?

Tuli viela mieleen toinenkin juttu. Kun haluttiin vaimon puhelimeen GooglePlay kaupasta MinunTelia-sovellus,niin vastauksena tuli, etta kyseinen sovellus ei ole tarjolla kohdemaassasi. Tarjotiin vain eestilaista versiota, eli MinuTelia-sovellusta.

Tasta paikallisesta cromebookista puuttu skandinqaaviset kirjaimet, siksi nuo korvaavat merkit oikeitten tilalla.


@Kel1952@  kirjoitti:

No onneksi naihin kysymyksiin tulee vastauksia. Matka on onnistunut ja jatkuu viela viikon, mutta nyt olen vaantanyt mobiilitiedonsiirron pois ja toimin pelkan wifin kautta, mutta edelleen ihmetyttaa vaikka vain wifi on kaytossa niin pieni lasku tiedonsiirrosta ulkomailla on kuitenkin tulossa. Eli kerryttaako esim whatsapin kautta lahetetyt kuvat tiedonsiirtoa vaikka mobiilidata on kaannetty pois paalta?


https://yhteiso.telia.fi/t5/Blogi/Mobiilidata-kytketty-ulkomailla-pois-paalta-mutta-laskua-tuli/ba-p/140600

 

Tuolta löytyy hyödylistä tietoa koskien Mobiilidataa ulkomailla, kannattaa lukaista läpi. 

Minun Telia - sovelluksen lataamisesta en nyt suoraan osaa sanoa, voin laittaa tuosta kyselyä eteenpäin. :)

Vastaa