Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5451 custom-general.kudos
  • 5036 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

Vastaaja-palvelu uudistuu vaiheittain, LUE

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Vastaaja uudistuu, kolmessa eri vaiheessa. Jos sinulla on kysyttävää uudesta Vastaajasta tai sen ominaisuuksista niin tämä ketju on sitä varten mutta luethan sitä ennen tämän viestin sekä ohjeet viestin lopusta kokonaisuutena läpi 🙂

 

 

Mistä uudistetussa Vastaajassa on kyse? Uudistettu Vastaaja pähkinänkuoressa:

 

  • Saat käyttöösi uuden ominaisuuden, Näytä vastaamaton puhelu (NVP). Sen avulla saat tiedon jos joku on yrittänyt soittaa sinulle ja puhelimesi on ollut pois päältä tai kuuluvuusalueen ulkopuolella, tai numerosi on ollut varattu tai hylkäät saapuvan puhelun. Palvelu lähettää sinulle näissä tilanteissa maksuttoman tekstiviesti-ilmoituksen numerosta 15007 josta selviää puhelinnumero josta sinua on tavoiteltu sekä soittoaika. Tämä uudistus koskettaa kaikkia henkilöasiakkaita joilla on meidän matkapuhelinliittymä.

  • Viestien kuuntelu tapahtuu jatkossa numerosta 042 333 0 333 (kansainvälisessä muodossa +358 42 333 0 333). Numero on jatkossa kaikilla asiakkailla sama.

  • Vastaajaa voi jatkossa hallinnoida helposti Omilla Sivuilla, asetusten muokkaaminen onnistuu myös soittamalla vastaajanumeroon.

 

Uudistetun Vastaajan ja sen ominaisuuksien käyttöönotto tapahtuu kolmessa vaiheessa riippuen siitä onko liittymä avattu ennen vai jälkeen 3.12.2014 ja onko liittymässä Vastaajaa entuudestaan vai ei:

 

  1. Jos liittymä on avattu 3.12.2014 jälkeen --> uudistettu Vastaaja ja sen uudet ominaisuudet ovat käytettävissä automaattisesti ja välittömästi.
  2. Jos liittymä on avattu ennen 3.12.2014 ja siinä on ollut Vastaaja jo aikaisemmin --> uudistettu Vastaaja ja sen uudet ominaisuudet ovat automaattisesti käytettävissä viikosta 6 lähtien.
  • Lähetämme tekstiviestin, kun uusi Vastaaja on käytössäsi jonka jälkeen.
  • Vaihda puhelimesi asetuksiin uusi Vastaajan puhelinnumero +358 42 333 0 333.
  • Vastaajan tunnusluku säilyy ennallaan.
  • Sinun ei tarvitse äänittää uutta tervehdystä, vanha Vastaajan tervehdyksesi säilyy ennallaan.
  • Näytä vastaamaton puhelu (NVP) on kuitenkin automaattisesti käytössä viikosta 6 lähtien.

3. Jos liittymä on avattu ennen 3.12.2014 ja siinä ei ole ole Vastaajaa tällä hetkellä --> asiakas voi ottaa halutessaan käyttöönsä uudistetun Vastaajan viikosta 6 lähtien.

  • Näytä vastaamaton puhelu (NVP) on kuitenkin automaattisesti käytössä viikosta 6 lähtien.

 

Tarkemmat tiedot ja ohjeet:

Asiakastiedote - Vastaaja uudistuu

Vanha Vastaaja-palvelu - ohjeet

Uudistettu Vastaaja-palvelu sen ominaisuudet - ohjeet

Asetusten hallinnointi Omilla Sivuilla - ohje

Tero, Yhteisömanageri

Jos kommentti ratkaisi ongelmasi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista

Kuluttaja-asiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Yritysasiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Häiriötiedotteet ja -kartat 

Minun Telia -sovellus palveluiden hallinnointiin

 Telia 5G lähettiläät

Haluatko tietää ja oppia laitteista lisää 

35 vastausta
Zachris
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 25 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Jos laittaa puhelimesta soitonsiirron vastaajaan, mikä aiempana jyrkästi kielletään, soittajan viesti tallentuu ja se näkyy/kuuluu omilla sivuilla. Siellä näkyi myös viesti, jonka sarakkeessa oli "poistuu 5.2".

 

Noin 20 min myöhemmin tuli tekstiviesti "Sinulle on jätetty 2 uutta ääniviestiä. Voitu kuunnellä...". Kun soitin vastaajaan, se kertoi "Sinulla ei ole uusia viestejä." Olin jo kuunnellut omilta sivuilta uusimman viestin ainakin 10 min ennen tekstiviesti-ilmoitusta.

 

Järjestelmässä tuntuu olevan pientä viivettä.

 

Miksi näin "Vastaajapalvelu ja soitonsiirto on kaksi eriasiaa, eli puhelimesta ei pidä missään nimessä mennä laittamaan soitonsiirtoa vastaajaan.", jos homma kerran toimii? Puhelimen käyttöhän olisi se luonnollisin tapa.

 

 

Zimcam
Uusi keskustelija
  • 2 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Eli tulevaisuudessa minulla ei ole sellaista vastaajaa puhelimessa joka toimisi kuten järkevästi. Joskus tahdon että voi olla vain tekstiviesteillä tavoitettavissa ja puhelut siirretty vastaajan. Ok, ei mahdollista enää joten vain lentokonetila.
yeayme
Uusi keskustelija
  • 7 custom-general.kudos
  • 14 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Zimcam kirjoitti:
Eli tulevaisuudessa minulla ei ole sellaista vastaajaa puhelimessa joka toimisi kuten järkevästi. Joskus tahdon että voi olla vain tekstiviesteillä tavoitettavissa ja puhelut siirretty vastaajan. Ok, ei mahdollista enää joten vain lentokonetila.

Lisäksi ainakin iPhonessa on älä häiritse-tila, joka mykistää ilmoitukset ja siirtää puhelut puhepostiin (kun vastaaja on käytössä). Eli viestit ja puhelut valituilta soittajilta tulee kuitenkin perille.

kiisseli67
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 2506 custom-general.kudos
  • 3861 custom-general.replies
  • 334 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei! Soittaja voi jättää ääniviestin vastaajaan tai voit nauhoittaa itse vastaajaan viestin että olet tavoitettavissa vain tekstiviestillä. Myös monissa puhelimissa on olemassa oma vastaajatoiminto.

 

Tässä Soneran matkapuhelimen vastaajan toiminnot : https://www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/Matkapuhelimen-vastaaja?id=1246

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
Zimcam
Uusi keskustelija
  • 2 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
En ole käyttänyt vastaajaa vuoteen ihan tuon uudistamisen vuoksi. Meni vaikeammaksi hallita ja käyttää. Vanha systeemi oli Kaikkein helpoin - mitä vuosikaudet sai käyttää. Ei mulla muuta.
RaMaria
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 463 custom-general.kudos
  • 1346 custom-general.replies
  • 100 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Zimcam kiitos palautteestasi. Lähetän sen toki tiedoksi eteenpäin. 🙂 

Paina peukkua jos tykkäsit vastauksesta!