01-06-2017
14:26
Muokattu
09-06-2017
21:53
Edit: Tuore tilannetiedote 9.6. klo 21:50
Hyviä uutisia! Olemme solmineet Discoveryn kanssa uuden sopimuksen ja Discovery-kanavapaketin kanavat (mm. Discovery Channel ja Eurosport) palaavat valikoimaamme. Kanavien palautus alkaa välittömästi. Olemme iloisia siitä että Discoveryn valikoima on jälleen tv-asiakkaidemme käytössä.
Tiedote 8.6.2017
Ikävä kyllä emme päässeet sopimusneuvotteluissa sopuun ja kanavat on katkaistu aamuyöstä 8.6.2017. Sopimukseen yritettiin päästä ihan loppuun saakka, siinä onnistumatta.
Lähetämme tänään sähköpostin tai tekstiviestin kaikille niille, joita kanavien katkaisu koskee.
Pyrimme löytämään ratkaisun mahdollisimman pian. Olemme todella pahoillamme tilanteesta.
Tiedote 1.6.
Discoveryn kanavat poistuvat jakelusta keskiviikkona 7. kesäkuuta 2017.
Poistuvat kanavat ovat Discovery Channel, Discovery World, Investigation Discovery, Discovery Science, Animal Planet, Eurosport 1 ja Eurosport 2 sekä kyseisten kanavien teräväpiirtoversiot.
Kanavien poistuminen koskee Telia TV -asiakkaiden Discovery-, Surf- sekä MIX S ja MIX M -kanavapaketteja sekä niitä kaapelikorttiasiakkaita, joilla on Eurosport 1 kaapelikortilla. Kanavat poistuvat digiboksilta, kaapelikortilta sekä mobiilista. Myös kanavien ohjelmakirjastot poistuvat.
Haluamme mahdollistaa maksullisten sisältöjen, kuten Discovery-kanavien katsomisen joustavasti missä ja milloin asiakkaat itse haluavat. Valitettavasti emme päässeet tässä yhteisymmärrykseen SBS Discoveryn kanssa. Olemme erittäin pahoillamme tästä tilanteesta. Haluamme aina tarjota asiakkaillemme parasta ja kiinnostavinta televisiosisältöä.
Jos haluat kysyä asiasta lisää niin tässä ketjussa sana on vapaa.
⎮Telia Yhteisön capitán⎮Apple iPhone 12 Pro Max⎮Apple iPad Air 2⎮ Apple TV 4K⎮Apple MacBook Pro⎮
02-06-2017 20:18
No niin, on vedetty henkeä pari kertaa sisäänkin päin, eikä pelkästään ulos. Harmittaa vaan niin vietävästi kun hyvin toiminut yhteistyö on loppumisuhassa. Juuri kun päivää aikaisemmin tuli myyjälle kehuttua kuinka tyytyväinen olen nykyiseen järjestelyyn. Tällä palstalla on ihan turha uhota, tai kehua neuvottelijoiden hyväntahtoisuutta, jossain tammipöydällä on määritelty molempien osapuolien neuvottelijoiden rajat, ja niissä pysytään. Toki inhimillinen tekijä on aina mukana, jos vastapuoli koetaan v-mäisenä on vaikeampi saavuttaa positiivista lopputulosta. been there, done that.
Etenkään en kohdista ärtymystäni palstan ylläpitäjiä kohtaan, he tekevät työtään, ja täällä hyvin. Mutta kun harmittaa niin vietävästi, jos joutuu hankkimaan uusia konsteja vanhan hyvin toimivan tilalle. Toivotaan että ei.
Niin, ja on se minun netin nopeus sentään Megabittejä, ei enää kilobittejä/s....
02-06-2017
22:02
Muokattu
02-06-2017
22:19
Tilanne on todella ikävä, kaikille osapuolille. Sopimuksissa on aina kyse isoista kuvioista eikä vain rahasta. Tässä tilanteessa iso asia on se, että Telia haluaa tarjota asiakkaille mahdollisuuden katsoa sisältöjä missä vain ja milloin vain, eli niillä laitteiilla ja siihen aikaan kun itse haluavat. Tämä ei tällä hetkellä toteutunut.
Avattavat kanavat eivät luonnollisesti korvaa suoraan niitä kanavia jotka poistuvat, mutta haluamme kuitenkin tarjota tilalle myös muuta katsottavaa. Monelle kanavista voi olla paljonkin iloa. Tulemme ensi viikolla tuomaan sivuille tarkemmin ohjelmavinkkejä Viasat Nature ja Viasat Urheilu -kanavista. Muista hyvityksistä olemme yhteydessä suoraan kanavapaketin asiakkaisiin. Päivitämme web sivulla uusimmat tiedot ja mahdolliset käänteet tilanteesta.
Ollaan hyvin pahoillamme tilanteesta
02-06-2017 22:16
@t0mbba kirjoitti:
@Duron52 kirjoitti:Kas kun ne vaan Telialle kiukuttelee, DNA:lle, Elisalle ja Canal Digitalille näyttävät tarjoavan Eurosporttia jatkossakin. On ne ilkeitä siellä Discoveryllä!
Eihän tuota nyt ihan nuinkaan voi käsitellä. Sopimukset ovat varmasti useamman vuoden pituisia ja sovittu eri ajankohtina. Voihan se hyvinkin olla että muutkin operaattorit joutuvat saman neuvottelupöydän ääreen kuin Telia nyt. Tosin vasta kun edellinen sopimus tulossa päätökseen.
Sopimusten tekemiseen tarvitaan myös vähintäänkin kaksi osapuolta, jos vaikka annetaan Telialle asian suhteen armoa. Edes hitusen. Eiköhän siellä parhaansa tehdä että sopu saadaan aikaan.
En tässä kummankaan osapuolen taakse halua asettua, mutta se että toinen osapuoli tässä leimaillaan suoraan niin on omaan silmään varsin kuvottavaa.
Hienoa pohdintaa ja osuuvaa sellaista. Noin se juuri on, sopimusneuvotteluissa tarvitaan aina pari osapuolta ja harvoin voi osoittaa vain toista. Kaikissa sopimusneuvotteluissa on aina kyse siitä, että osapuolet yrittävät löytää molempia tyydyttävän lopputuloksen. Tällä hetkellä näin ei käynyt, mutta toivotaan todellakin että tähän jossain kohtaa löytyy sopu.
02-06-2017 23:04
Tämä Telia haluaa tarjota plää plää plää on juuri sitä mitä teidän on työpaikkanne takia pakko tarjota täällä vastaukseksi. Niin minäkin tekisin jos olisin Telialla töissä. Sympatiat ovat kokonaan teidän puolella, nimimerkki saman yt-*******in kymmeniin kertaan kokeneena.
03-06-2017 12:53
Toimiiko silti Eurosport Player 7.6.17 jälkeen?
03-06-2017 14:20
Toimii, se on Discoveryn eli Eurosportin omistajan tarjoama palvelu. Siihen on siirtyminen jos neuvottelut Telian ja Discoveryn välillä eivät johda myönteiseen tulokseen, toivottavasti johtavat. Hinta ei kirpaise, mutta on ollut upeaa nauttia HD-kuvanlaadusta jota nykyinen palveluntarjoaja on toimittanut.
03-06-2017 14:31
@Duron52 kirjoitti:
Toimii, se on Discoveryn eli Eurosportin omistajan tarjoama palvelu. Siihen on siirtyminen jos neuvottelut Telian ja Discoveryn välillä eivät johda myönteiseen tulokseen, toivottavasti johtavat. Hinta ei kirpaise, mutta on ollut upeaa nauttia HD-kuvanlaadusta jota nykyinen palveluntarjoaja on toimittanut.
Jos mä yhtään oikein ymmärsin tuosta Telian edustajan kirjoituksesta, haastetta aiheutti juuri materiaalin jakelu kaikkia mahdollisia väyliä pitkin, joita Telia haluaisi käyttää. Eli juuri jos Discoveryllä on oma mobiilipalvelu/online -palvelu, eivät ole olleet halukkaita tarjoamaan samaa Telialle vaan pitämään mobiilin omana juttunaan.
05-06-2017 14:17
Uusin viihde sopimuksen viime joulukuussa siinä mielessä, että saan jatkossakin katsoa eurosporttia ja muita discoveryn kanavia. Nyt minulla on sopimusta jäjellä puolitoista vuotta enkä voi katsoa enään niitä kanavia jonka takia sopimuksen tein. Tunnen itseni petetyksi.... p.......le !!!
Sanon ensi tilassa kaikki liittymäni irti telialta. Siinähän menettävät 26 vuotta uskollista asiakkuutta pitäneen asiakkaansa, joka on keskittänyt kaikki liittymänsä telialle.
Muistaakseni vuosi sitten oli sama soppa soneran kanssa jolloin eurosportit poistuivat soneralta joksikin aikaa. Silloin jo meinasin siirtää asiakkuuteni elisalle, mutta viime hetkellä pääsivät sopuun discoveryn kanssa.
Tällä kertaa en jätä irtisanomistani enään aikomukseksi. Siirrän asiakkuuteni operaattorille joka myös kykenee pitämään kanavat valikoimssaan jatkossakin. Kaiken lisäksi vielä huomattavasti edullisemmalla hinalla.
05-06-2017 17:40
Taasko tämä sama pelleily alkaa???
Discovery lakkaa näkymästä ja korvaaviksi kanaviksi tarjotaan täysin erilaisia kanavia joita kukaan ei muutenkaan halua katsoa. Kovin seuraa samaa kaavaa mitä edellisellä kerralla.
Ilmeisesti telialla on sentään opittu jotain.
Viime kerrallahan tiedotus discoveryn poistumisesta valikoimasta tuli seuraavana päivänä siitä, kun kanavat olivat jo pimentyneet.
Vielä kun osaisivat tehdä sopimuksensa samallalailla kuin kilpailijat, joiden asiakkailta ei taida discovery poistua.
Omalla kohdalla valitettavasti taloyhtiö on päätynyt teliaan sekä laajakaistan että kaapelitv:n kanssa niin siinä on vaihtoehdot aika vähissä.
Sonera tai telia, voi kun voisi ottaa elisan.
05-06-2017 18:28
Jos Telia lopettaa Eurosportin lähettämisen, lopetan minä asiakassuhteeni Telian kanssa heti kun se on mahdollista.